Vaag stukje van motorblok

LXSpeedfighterz

Fryslân Boppe
Heey mensen, nou bekeek ik laatst mijn motorblok 's wat beter bij de variokant en kwam ik dit spijltje tegen:

spijltje.jpg

(plaatje is een stuk van een foto van Speeddrake, © belong to him....)

In iedergeval, dat spijltje zit dus boven de v-snaar en de vsnaar loopt daar constant tegenaan wat volgens mij niet goed is. Ook zorgt het spijltje ervoor dat mijn vsnaar niet helemaal bovenaan komt bij m'n vario... zou ik die zo kunnen verwijderen of heeft dat uitsteeksel ook nog een functie?
 
Advertisement - register to remove this

Hmm, pic doet het niet maar ik denk dat ik weet welk spijltje je bedoelt.
Zeg maar als je een verticale lijn door het hart van de krukas trekt dan zit de spijl daar rechts van.
Zeg maar op 10 over 2 (als je de vario als klok neemt).
Ik heb dat ook gezien dat het aardig in de weg zit maar als je naar boven kijkt zie je dat het boutje van je membraan daarin zit.
Het schroefdraad van dat boutje zit in die bobbel.......

Als ik het niet snap .... andere pic....
 
Ik rijdt (beter zeggen reed) met 4,7 gram met Eurocilindro en For Race.
Merkte wel dat ik iets te hoog in toeren zat, beetje boven het topvermogen...
Maar als het goed is heb ik die toeren straks nodig met me andere pretpakket :)
 
Bij mij heeft het zeker wat geholpen, de vsnaar kwam nooit helemaal bovenin de vario, nu wel, je zag dat ie aanliep tegen dat stukje bij mij, de vsnaar was ook heel snel versleten aan de bovenkant....

Binnenkort gaat blokje weer uit elkaar voor tuningbeurt nr2... dan zal ik het ff mooi afwerken en pix posten..
 
ik heb het er ook afgefreezt / verwijdert... heb alleen nog niet gekeken of de snaar hoger op de vario komt, dat hobbeltje zat wel in de weg van de baan die de vsnaar moet maken naar de hoogste positie van de vario....
morgen weet ik meer.

trok iig wel lekker door :D
 
Back
Top