This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vaag probleem

cris

Bolletje Runner
ik heb een runner met een tuned 70 mhr cilinder(team volgens scootparts),25mm dellie,hpi(afgestelt door twins dus staat wel goed lijkt me),overrange,malossi membraam en 25mm spruitstuk,goede bougie(electrodeafstand op 0.45) en bougiedop,delta clutch en een mhr 2000 pijp. maar nou pakt mijn koppeling al bij de 7 a 8000 toeren(ook met de zwarte trekveren) en hij rijd maar 90 digi. mijn afstelling is sproeier 122(is zelfs nog iets aan de kleine kant),blauwe trekveren,blauwe drukveer en 3.8 rollers. iemand enig idee??
 
die sproeier is echt veels te groot, als je bougie nu nog witslaat dan trekt ie ergens valse lucht. check je spruitstuk en membraan enzo of alles goed afsluit. Gemiddeld ligt een sproeier in een 25 DO op zo'n set-up tussen de 100 en de 110.
 
Of je ontsteking staat toch niet helemaal toppie. Zal inderdaad eerst effe kijken naar carb en aansluitingen maar als het dan nog steeds niet wil blazen zou ik de grondplaat van de ontsteking voorzichtig gaan verplaatsen
 
nope ook geen valse lucht (als ik mijn luchtinlaat dichthou slaat hij meteen af, en dan zou hij toch ook moeten stotteren en dat doet hij ook niet). misschien is het dan toch mijn ontsteking.iemand andere ideeën??
 
gat in mijn carter is overigens wel goed dicht (heb ik getest doormiddel van ongeveer 1,5 bar op mijn carterontluchting"tuitje op je carter" te zetten membraam erop en met zeepsop op die plek te smeren maar het was gewoon dicht. dat mijn koppeling gaar is kan ook niet want ik heb ook een nieuwe delta clutch geprobeerd en die doet hetzelfde(het te vroeg pakken probleem). vraagje aan twins:kan het zijn dat mijn ontsteking toch verkeerd staat???
 
meschien moet je squish wel anders staan dan twins hem heeft gezet wan tje hebt hem bij koopmans laten tunen
 
wat heeft dat tunen nou met je squish te maken?! en bougie is wel ok(bij scootparts de malossi bougie,ik geloof wu 34 zu)
 
raar probleem.... je kan iig de gewichtjes op de delta clutch vervangen door moertjes. als je koppeling dan nog geen toerenhapt zit er ergens iets goed fout.
 
Drukveer is perfect. rollers zijn aan de zware kant. probeer rode of blauwe malossi dingen.. (3.2 en 3.3 zijn die d8 ik :?)

en sproeier is zoals pronk zegt te groot en neem inderdaad voor de zekerheid een nieuwe denso ws34ez-u
 
voor koppeling problemen: neem iig de zwarte trekveren, zet de gewichtjes in de middelste stand. en evt wat handmatig aandraaien. moet goed zijn.
 
nou wordt het echt vaag: ik heb rollers van ongeveer 4.5 en een zwarte hebo drukveer,en nog steeds die sproeier 122 en hier heb ik het meeste vermogen mee. maar het kan nog beter lijkt me(top is nu maar 105 digi),maar ja nog een beetje testen en dan komt het wel goed.iedereen in ieder geval bedankt en als er nog tips zijn,laat maar horen.
 
ik ben er dus achter dat als ik mijn rollen nog zwaarder zet is zijn top nog hoger maar hij heeft dan wel vette dips,en komt niet lekker op toeren.en als ik zer dan weer lichter zet gaat mijn top weer drastisch omlaag.dus ik begin me af te vragen of ik mijn mhr 2000 vario wel goed heb gemonteerd: -eerst het tandwieltje van de aandrijving waterpomp,dan het originele busje weggehaald en het malossi zwarte busje erin gezet (maar ik vraag me af of dat originele busje er wel af moest,ondanks dat het met het buisje wel erg krap past)dan de originele lange bus en dan de vario en koelvin.iemand hier ervaring mee a runner sp (2000)?
 
zwarte ring erop. MHR variobus. mhr2000 vario.

probeer anders met originele ring of zonder ring eens (lijkt me stug maarja)
 
makkelijk gezegt ik heb wel eens pics gezien van iemand die ook even aan het experimenteren was met die bussen en zijn vario en koelvin zag er niet grappig uit(helemaal gaar).