Vaag mwoooaap probleem...

Originally posted by Liefjongentje
Ik denk dat het door dat gekloot komt wat je met je cilinder hebt gedaan.
Dat zegt dus al genoeg waarom ie zo inhoud he, ik denk dat het met de druk in je carter te maken heeft waardoor ie op een hogere toerental minder benzine uit je carb aanzuigt. En minder benzine=inhouden.

.... :(

Heb ik daar wat aan veranderd... nee! En verklaar is dan; waarom bouwt ie af, en waarom deed ie het weer goed na alles na gelopen te hebben? Helaas!

Gekloot...? Pff beetje respect graag, ik doe tenminste alles zelf!

Na laten kijken? Ik heb toch gezged wat ik heb gedaan wat moet de tuner er dan nog meer aan zien!

Volgens mij denk je dat ik maar wat heb lopen doen ofzo.
 
Originally posted by Sjoerdyo


.... :(

Heb ik daar wat aan veranderd... nee! En verklaar is dan; waarom bouwt ie af, en waarom deed ie het weer goed na alles na gelopen te hebben? Helaas!

Gekloot...? Pff beetje respect graag, ik doe tenminste alles zelf!

Na laten kijken? Ik heb toch gezged wat ik heb gedaan wat moet de tuner er dan nog meer aan zien!

Volgens mij denk je dat ik maar wat heb lopen doen ofzo.

Ja respect kan er wel af8P
 
ik heb geen id, had hetzelfde met een gare kymco, probleem is nog niet opgelost...
probeer eens een andere carb / mengsel
 
Originally posted by Sushi
ik heb geen id, had hetzelfde met een gare kymco, probleem is nog niet opgelost...
probeer eens een andere carb / mengsel

Ja daar had ik zelf ook over nagedacht, maar ik heb alleen geen reserve carb meer, maja dan moet ik er ff een eentje ergens lenen. Tis een goed idee.
 
Ik heb zo ongeveer dezelfde symptomen gehad bij m'n SR, bij mij was het probleem dat de automatische benzinekraan vervuild was waardoor de benzine maar heel langzaam doorsijpelde. Dit had als gevolg dattie het heel even goed deed, daarna gigantisch inzakte en alleen maar bij die lage toerentallen bleef lopen.
Ik heb ff het kraantje schoongemaakt, er zat een klein stukje papier in...dat was de oorzaak! Nu loopt hij weer als een zonnetje en heb ik er totaal geen problemen meer mee gehad!!!

Verder denk ik dat je met een erg kleine sproeier rondrijdt, ik had in m'n 17,5 dellie sproeier 92 zitten met verdere setup: Athena 50 tuned, c16 en originele luchtfilter met 8 gaten van 6mm..

Gewoon alles goed nakijken is meestal de oplossing bij zulke problemen...
 
Ja psies dat dacht ik ook, maja de benzine tank heb ik niet nagekeken... Doe ik ff klinkt logisch namelijk!

De sproeier is goed, in mijn 17,5 DO reed ik ook met 104 ofzo, nu met 84 - 88, typisch 19mm ofzo.
 
Ik heb weer even wat geprobeerd. De tank eraf gehaald en die is weer helemaal brandschoon, filter getjekt, er zat ietsje viezigheid op, maja dat leek mij niet een probleem. Verder ff het vacuumdingetje onder aan de tank goed schoongemaakt etc. Meteen maar ff een doorzichtige benzineslang gekocht en erop gezet.

Weer testen... Nou ik reed weg, rustig warm laten draaien, toen rustig 50 rijden. Na 2 min 50 rijden volgas, en ja hoor, bij de 80 - 90 weer Mwooooaaap. Ik weer gas los (dit was dus oznder choke) en uitremmen, pas bij de 20 km/h ging ie weer pruttelen. Ik ff kijken naar de benzineslang en er stond een klein laagje benzine (zoals het hoort) boven het nippeltje.

Ik dus weer verder rijden, en hij deed weer gewoon vaag, zo rond de 50 mwoaap, het gaat er meer om volgens mij hoe lang je volgas houdt. En dat wordt steeds korter.

Daarna nog ff rondgereden, hij bleef hetn u wel aardig lang aardig doen. k had ondertussne wel weer de choke nodig. Dus weer erbij gezet. Ff gereden, toen weer de choke eraf, toen een stuk volgas kon ik opeens weer tot de 80 ofzo, daarna viel ie wel meteen uit.

In ieder geval, alles maar weer deraf. Ook de cilinder dit keer. Kheb wat fotos gemaakt; iemand daar opmerkingen over?


Allereerst de wand:

Intact lijkt me zo...

1026480020-01.jpg


1026480040-02.jpg


1026480064-03.jpg


1026480094-04.jpg


Dan ff wat pics van de zuiger:

Hij ziet er erg zwart uit, maja dat was hij altijd al... Die zuigerveer sluit niet echt goed af denk ik... Verder geen vegen ofzo...

1026480128-05.jpg


1026480187-06.jpg


1026480205-07.jpg


1026480222-08.jpg


Op deze foto zie je dat de zuiger een beetje speling heeft, wat vinden jullie van de speling? Als ik de zuiger zonder veer, met me hand op de bovenaknt van de cilinder door de cilinder laat schuiven vertraagt hij op het laatst... Lijkt me dus dat de zuiger nog niet versleten is???

1026480289-09.jpg


De zuigerveer staan een klein beetje open zoals je kan zien op de foto... Is dit schrikbarend of zeggen jullie, mwoah dat ken net :) ?

1026480373-10.jpg


Nog effe een pic van de kop plus bougie, bougie is dus nog net nieuw, dus beetje wittig nog. Verbrandingskamer heeft een beetje schade, want er heeft een keer iets rondgedwarreld...

1026480411-11.jpg


En als laatste effe een poortmap van me cilinder, hij valt in bruutheid nog best mee vond ik zelf; 21mm naar deck, en 18mm hoog... Kan beter :D

1026589621-087.jpg


Okay iemand op een idee gekomen?

Ik denk toch dat ik maar eens ergens een carbu. vandaan moet gaan schooieren, dat is het volgende denk ik...
 
Last edited:
Euh volgens mij heeft niemand door dat er een stel plaatjes bijgekomen zijn... NIemand kritiek daarop? Aanmerkingen etc.? Poortmap ook ok?
 
Zit er niet een vuiltje ofzo in je carb dat de benzine belet de vlotterbak in te lopen? Ik heb namelijk hetzelgde probleem als jou maar dan veel minder erg (alleen als ik echt meer dan 5km op ze top rij, 80 dus :p ) maar dan gaat ie ook inhouden, steeds langzamer rijden... dan laat ik me gas los, ff 50 gaan rijden en dan weer volgas en dan doettie het weer... het zal wel iets in je benzinetoevoer zijn denk ik hoor aangezien ie soms wel ineens weer goed rijd...
 
Ow ja, nog iets wat ik ooit meegemaakt heb...
Het pinnetje waarop de vlotter scharniert is er bij mij ooit uitgetrild, daardoor liep de vlotterbak erg langzaam vol...gaf ook da effect wa jij hebt.
Verder vind ik het raar dattie steeds na een bepaalde tijd dat doet, moet erg irri zijn!!!

Veel suc6 met zoeken, als ik nog iets weet dan laat ik het wel horen...
 
Originally posted by Peeer!!
Ik heb zo ongeveer dezelfde symptomen gehad bij m'n SR, bij mij was het probleem dat de automatische benzinekraan vervuild was waardoor de benzine maar heel langzaam doorsijpelde. Dit had als gevolg dattie het heel even goed deed, daarna gigantisch inzakte en alleen maar bij die lage toerentallen bleef lopen.
Ik heb ff het kraantje schoongemaakt, er zat een klein stukje papier in...dat was de oorzaak! Nu loopt hij weer als een zonnetje en heb ik er totaal geen problemen meer mee gehad!!!

Ik heb ff dit topic weer opgehaald want, mijn pa had ook ff gekeken, en hij was er bijna cker van dat het hierdoor kwam:

"Je benzine stroomt niet hard gnoeg je vlotterbak in. Je ziet ook gene benzine staan als je na dat probleem stilstaat. Ook verklaart dit: als hij langf stilstaat loopt de slang een beetje vol, dan kun je blazen, als je dan vervolgens een lang stukje veel benzine hebt gevraagd is de slang leeg en houdt het op. Sta je dan stil loopt de slang weer een beetje vol (met stationair toerental wordt er nl. veel vacuum getrokken) en kun je er dus weer ff tegenaan. Ik zou dus effe de vacuumslang controleren, of het pompje."

Naja pompje is al getjekt, dus ff de slang controleren, .... ga ik zo doen, ik laat het horen :)
 
Ok... ff bezig geweest weer.

Vacuum slang was ok, doorgeblazen, gespoten etc. ding was gewoon goed, het nippeltje op de carb ook doorgestoken, was ook goed. Daar zat het hem dus niet in. Toen dat pomp dingetje (onderaan de tank) er nog is af, naja maar ff proberen zonder filter, dus ik testen, mja zelfde resultaat. Toen kwam me pa weer ff kijken. Hij vond nog steeds dat er niet genoeg in me benzineslang zat.
Toen geprobeerd dat vacuum werking gedoe ff uit te schakelen dus had ik een metalen spriet in me filter gedaan, die op me 'pompje' gedraaid, en die spriet me vacuumklepje in laten duwen, naja ding stond dus open, dat was cker. Ik testen, weer mwaop.
Toen die benzineslang losgetrokken om te kijken of het wel hard genoeg stroomde, naja kwart bekertje gevuld met benzine, de slang stroomde goed door.
Slang erop, en toen stond de benzineslang opeens goed vol met benzine, haast geen lucht erin.

Me pa: 'ga nu maares testen' ik testen, en mwaoh hij deed het beter, pas bij de 80 digitaal (is toch wel 15 sec of langer volgas) deed ie pas mwaop, en als ik dan met gas ging spelen kon ik hem dus zonder choke erop te zetten aan houden. Daarna weer, en kon ik er weer NET zo lang mee rijden. Beter, het bouwt niet meer af iig. Als hij er dan mee op wilde houden zag je weer een luchtbelletje zitten ofzo.

Het lijkt er dus op dat hj niet loopt omdat er dan lucht in de benzine slang zit ofzo en dan dus niet verder kan. Volgende wat ik nu ga doen is ff tanken (tank is niet echt vol meer) en dan die slang effe heel lang laten doorstromen... Misschien dat zo alle lucht er uit gaat ofzo... Beetje wazig dit iemand hier nog wat over te zeggen?
 
haal ergens eens een nieuwe aansluiting in je tank ofzow...en dan 1tje met kraantje ipv vacuem [is veel flexer namelijk]

misschien gewoon veel vuil in dat filter [filter in de tank] ofzow
 
Filter in tank heb ik al helemaal bectjekt, was gewoon goed, ook oznder filter gereden, was hetzelfde, ik had dus ene constructie gemaakt waardoor de benzine altijd stroomde ook geen resultaat.

Maare waarshc is het probleem gevonden, naja gevonden...

Die laatste alinea in me vorige rpely is het waarschijnlijk. Ik ging namelijk zojuist tanken, toen gewoon een keer toen de scooter nog liep slang van carb af gehaald, laten lopen en goed laten stromen (op straat :D) toen me scoot bijna uit viel er weer opgezet en gaan rijden. Het klinkt raar maar het werd telkens minder.... De laatste keer dattie het deed was toen ik 30 sec ofzo op top reed, naja bijna top, viel nog wat uit te persen, maar toen deed ie heel kort ff mwoap, en toen kon ik eignelijk al meteen weer gas geven.

Mja wie weet lost het zichzelf op. Tis ook vanzelf gekomen, maar hewt had iig met die lucht in me benzineslang te maken....
 
Back
Top