This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

V snaar spand niet aan ?????????

MrJoOdY

Well-Known Member
me brommer loopt als een zonnetje alleen hij rijd niet harder dan 5km per uur komt omdat me V snaar niet strak krijg
heb al een andere koppeling geprobeerdt die had ik nog liggen maar hij blijft erg los zitten heb me brommer gestart toen carter deksel eraf gehaald
als je gas geeft gaat hij wel een beetje strak staan maar niet genoeg en als je de brom uit zet kan je de V snaar gewoon zonder kracht naar mekaar toe brengen met 2 vingers

hebben jullie eenig idee ?

wat moet ik na trekken

alles zit goed gemonteerdt heb de blauw druk

p.s het is een zenith eerste model

grrr heb jullie hulp graag nodig wil rijddddddddddennnnnn is mooie weer buiten =(
 
maar zen beginstand is te slap en met een hele strakke drukveer zou die snaar ook goed strak moeten staan met zo"n strakke drukveer komen in de beginstand de 8terpoulies zeker tegen elkaar aan en als de snaar dan nog slap hangt lijkt mij dat de v snaar te lang is of mischien niet breed genoeg
maar hoe dan ook moet ie wel kunnen rijden als de snaar slap hangt want als ie meer toeren maakt komt dat vanzelf goed door je vario dus je drukveer is zowieso te strak
 
ik denk gewoon een kwestie van een te groote v-snaar erop... BTW>>Kun jij je poulies samen knijpen??
Dus bij je koppeling de poelie vastpakken en naar de koppeling trekken?? Dit moet namelijk weerstand bieden door de drukveer.

ook nog een optie... Rollen goed erin gezet??
 
ja kan ze zamen drukken maar wel met WEERSTAND
hij heeft het altijd gedaan ik moest me blok splitten omdat ik me carter helf moest vervangen uitlaat ophanging was afgebroken

nu ben ik wel achter iets gekomen wat het meschien kan zijn

bij de VARIO voor dus
is de startkras versleten dus je kan hem niet aan kicken want je kickt er over heen zeg maar
nu zie ik dat de vorige eigennaar een O ring als eerste op de kruk as heeft geplaatst waardoor je nu wel gewoon kan kicken

maar volgens mij hoort er hellemaal geen ring op de kruk as

kan dit het zijn

ik ben nu de accu aan opladen zodat ik morgen electisch kan starten heb de VARIO nu opgebouwdt zonder die O ring dan start ik hem morgen electrisch kan ik meteen zien of dat het is

kan mijn redenering kloppen?

geef jullie meening even

dus opset nu is plaatgeleider-variorolletjes-beweegbare flensbux-opvulbus-aandrijftandwiel-moernr14

opset was
O ring-plaatgeleider-variorolletjes-beweegbare flensbux-opvulbus-aandrijftandwiel-moernr14

kan dit zoveel uitmaken dat hij maar 5 km per uur rijd?
 
die ring zit eigenlijk tussen het 'buisje' en de ventilvar

als je deze helemaal achteraan doet kan de snaar hoger

haal je hem weg dan krijg je speling op vario en starterskrans




deze volgorde

starterskrans(startmotor)-O ring-plaatgeleider-variorolletjes-vario-opvulbus-ventilvar-kixkroon-moernr14



hangt je snaar slap als hij op de achter pullys bovenaan ligt??
 
ja super slap dus die 0 ring hoort er wel bij hmmmmm?

want heb op easyparts.nl gekeken bij zenith dan vario zie daar geen ring staan

ik zal morgen even wat fotootjes maken om het wat duidelijker te maken
 
is dun ringetje ik ken hem

vaak gaat de vario ' wiebelen ' als je hem vergeet.
soms niet

@ easyparts staan allleen de vario's

maybe hoeven die die ring niet te hebben

maar als je hem er niet in doet heb je ietsje speling

me buur heb zo al een ventilvar gemold omdat die daardoor heen en weer ging klapperen in dat sterretje voor de ventilvar


dus laat hem er maar lekker in achteraan

orgineel zit ie tussen de buisje en ventilvar in








en als je vsnaar achteraan bovenin ligt dan zouk maar eens een kortere halen.

er staat dat je hem bij elkaar kunt duwen
dit is vrij normaal

maar hij mag niet onder op het carter klapperen

kijk ook eens naar je rollen

die zijn zeker mooi plat???
of zijn ze nog mooi rond??

ltr.
 
die ring is het echt niet want als je die weglaat tussen de vario komt het er op neer dat de snaar zelfs strakker komt te staan en de plaats zoals die zat maakt niet uit als je hem niet bij je bus doet moet je hem wel 8ter je vario stoppen omdat je variopoulies dan niet recht tegenover je 8terpoulies staan
 
ja rolletjes zijn nieuw

snap er geen reet meer van hij start super loopt perfect gaat alleen niet harder dan 5 km

heb me snaar naar de winkel mee genomen daar naast een nieuwe gelegt presies zelfde afmetingen dus dat kan haast ook niet zijn

had nog een extra koppeling ( met zelfs nog zwaardere druk veer ) liggen dus die erop gezet niets presies zelfde probleem

begin weinig opties te hebben wat het nog kan zijn

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr het is mooi weer wil rijdeeeeeeeeeennnnn =( snik snik

p.s als ik die O-ring er niet tussen zet kan ik niet kick starten dan loopt hij er presies langs zeg maar
 
dus hij draait lage toere

dan is het iig niet in je transmissie maar in je cilinder of carb

v snaar hoort niet geheel super strak te staan

als hij los lag had hij met 5 kmh max toerental gedraait

en dat doet ie niet
 
hmm ok andere dingen checken dan

meschien dom maar kan hij lopen als de zuiger verkeerd om er in zit nee toch?kan me haast niet voor stellen dat ik die verkeerd om heb en kan me hellemaal niet voorstellen dat hij dan loopt als hij verkeerd om zit

heb 5 sproeiers geprobeerdt allemaal deet hij het niet

50 - 54 - 58- 64 - 70

heb er nu 64 in

als hij op de standaards staat komt hij wel op maximale toeren maar duurt wel erg lang

iemand idee?