Update: Over geratel (door kickstartrondsel tegen halfpoulie aan) in carter probleem.

elianyeh

Certified minarelli beuner.
Hoi,

Ik heb dus een yamaha aerox 2t 50cc. Ik had het probleem dat mijn rondsel de hele tijd ratelde tegen mijn halfpoulie. Zojuist heb ik even gekeken of er een extra shimring tussen de vario in zat. (Kijk foto). Moet dit ringetje eruit? Ik heb een malossi vario, dat wel.

Iemand zei dat me veer wel slecht was (ik heb dat veertje op de pen nu gezet, de onderstaande foto is de oude). Maar ik heb dat ringetje niet verwijderd en de veer goed gezet, vervolgens even gestart. Maar hij rateld nog steeds. Moet ik het ringetje wel of niet verwijderen?
Post automatically merged:

Hoi,

Ik heb dus een yamaha aerox 2t 50cc. Ik had het probleem dat mijn rondsel de hele tijd ratelde tegen mijn halfpoulie. Zojuist heb ik even gekeken of er een extra shimring tussen de vario in zat. (Kijk foto). Moet dit ringetje eruit? Ik heb een malossi vario, dat wel.

Iemand zei dat me veer wel slecht was (ik heb dat veertje op de pen nu gezet, de onderstaande foto is de oude). Maar ik heb dat ringetje niet verwijderd en de veer goed gezet, vervolgens even gestart. Maar hij rateld nog steeds. Moet ik het ringetje wel of niet verwijderen?
Met dat ringetje op de foto bedoel ik dat kleine zwarte, niet de varioring.
Post automatically merged:

Hoi,

Ik heb dus een yamaha aerox 2t 50cc. Ik had het probleem dat mijn rondsel de hele tijd ratelde tegen mijn halfpoulie. Zojuist heb ik even gekeken of er een extra shimring tussen de vario in zat. (Kijk foto). Moet dit ringetje eruit? Ik heb een malossi vario, dat wel.

Iemand zei dat me veer wel slecht was (ik heb dat veertje op de pen nu gezet, de onderstaande foto is de oude). Maar ik heb dat ringetje niet verwijderd en de veer goed gezet, vervolgens even gestart. Maar hij rateld nog steeds. Moet ik het ringetje wel of niet verwijderen?
Post automatically merged:


Met dat ringetje op de foto bedoel ik dat kleine zwarte, niet de varioring.
Heb ook al een carterpakking maar nog steeds ratel (veer staat goed, ringetje er nog niet uit).
 

Attachments

  • Screenshot_20240704_154528.jpg
    Screenshot_20240704_154528.jpg
    525 KB · Views: 18
  • IMG-20240704-WA0012.jpeg
    IMG-20240704-WA0012.jpeg
    118.6 KB · Views: 18
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee. De ring gaat eerst op de krukas en vervolgens schuif je de vario er tegenaan.
Ik heb wel een ander ringetje die achter mijn vario moer zit. Heb weinig verstand hiervan hoor... Kijk foto maar even. Ik weet niet zo goed wat jullie bedoelen. De veer heb ik ondertussen op de pen gezet (gefikst).
Post automatically merged:

Ik heb wel een ander ringetje die achter mijn vario moer zit. Heb weinig verstand hiervan hoor... Kijk foto maar even. Ik weet niet zo goed wat jullie bedoelen. De veer heb ik ondertussen op de pen gezet (gefikst).
Ik heb wel een ander ringetje die achter mijn vario moer zit. Heb weinig verstand hiervan hoor... Kijk foto maar even. Ik weet niet zo goed wat jullie bedoelen. De veer heb ik ondertussen op de pen gezet (gefikst).
Veer gefikst, maar ratelt nog steeds...
 

Attachments

  • Screenshot_20240704_170504_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    Screenshot_20240704_170504_com.huawei.himovie.overseas.jpg
    80.5 KB · Views: 18
De ring die je toont moet met de bolle kant naar buiten. Er is nog genoeg draad op de krukas te zien. Dus dan zit het probleem in de carterkap. Heb je de veer nou al goed geplaatst? Die hoort achter pen geklemd te worden.
 
De ring die je toont moet met de bolle kant naar buiten. Er is nog genoeg draad op de krukas te zien. Dus dan zit het probleem in de carterkap. Heb je de veer nou al goed geplaatst? Die hoort achter pen geklemd te worden.
ik heb de veer achter de pen geklemd ja. Was een tijdje mee klooien, maar het is gelukt. Geratel is er helaas nog steeds...
 
ik heb de veer achter de pen geklemd ja. Was een tijdje mee klooien, maar het is gelukt. Geratel is er helaas nog steeds...
Wel als ik de kickstart pedaal helemaal omhoog duw, dan is het geratel wel minder. (Gewoon omhoog drukken..) Dus ja, moet wel iets in veer of kickstarter zitten dan...
 
Zit de borgveer achter het pedaal?
Heeft de kickstart pen zijdelingse speling?
Geen speling. Dit zit achter me pedaal. Een clipje. Iemand zei wel dat er een ringetje achter moest ofzo, maar dat heb ik denk ik niet (als ik me pedaal rustig omhoog, beneden doe dan beweegt het clipje mee, ik zie geen vorm van 'ringetje' ofzo).
 

Attachments

  • IMG-20240704-WA0041.jpeg
    IMG-20240704-WA0041.jpeg
    90.2 KB · Views: 15
  • IMG_20240704_211825.jpg
    IMG_20240704_211825.jpg
    108.5 KB · Views: 17
Last edited:
Geen speling. Dit zit achter me pedaal. Een clipje. Iemand zei wel dat er een ringetje achter moest ofzo, maar dat heb ik denk ik niet (als ik me pedaal rustig omhoog, beneden doe dan beweegt het clipje mee, ik zie geen vorm van 'ringetje' ofzo).
Oke, update. Ik had vandaag even alweer me carterkap eraf gehaald. Blijkt dat het veertje los is gegaan naar het plekje van eerst. Vervolgens even terug gezet en dat veertje op de pen gehouden met een tyrap als hulp, omdat die best snel eraf wilt gaan.

Ik dacht, misschien hielp dat wel met alle ratelingen. Maar dus niet.. Rateling is er helaas nog steeds... :(
 
Ik weet het niet meer.

Zit er een verkeerd rondsel in de carterkap? Foto?
Te dikke krukasmoer?
Hierbij foto van de rondsel.

Ik denk dat het probleem is dat ik een ringetje mis bij de kickstartpedaal daar achter dat borgveertje. Dat mijn as dus heen en weer beweegd tijdens het rijden en dan dat mn rondsel naar buiten wordt geduwd... Ik zal daar s ff naar kijken. Zou ik dan eigenlijk wel speling moeten hebben bij de as, als ik geen ringetje heb?
Screenshot_20240508_165439_com.android.gallery3d.jpg
Post automatically merged:

Hierbij foto van de rondsel.

Ik denk dat het probleem is dat ik een ringetje mis bij de kickstartpedaal daar achter dat borgveertje. Dat mijn as dus heen en weer beweegd tijdens het rijden en dan dat mn rondsel naar buiten wordt geduwd... Ik zal daar s ff naar kijken. Zou ik dan eigenlijk wel speling moeten hebben bij de as, als ik geen ringetje heb?
Screenshot_20240508_165439_com.android.gallery3d.jpg
Er zit 0 speling op de as, zelfs als ik volle kracht trek beweegt de as niet... Dus zou niet daaraan liggen. Wel als ik mijn cartercap gewoon recht hou (zelfde positie hoe die gemonteerd staat). Gewoon dat de kickstartpedaal links zit en de rest aan de rechter kant.

Dan kan ik mijn rondsel wel een klein centimeter heen en weer bewegen. (Boven naar beneden, richting de half poulie en terug). Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet fiksen. Jullie enig idee?
 
Last edited:
Back
Top