This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitzending

ik zit nu ook alweer 3 jaar bij de landmacht. Ik heb me prima vermaakt en eerlijk gezegd. Had ik echt heel veel zin in de uitzending. Ik heb een super druk opwerk programma gehad. Om daar goed voorbereid te zijn.

Toen ik daar was, hoe raar het ook klinkt. Wou ik gewoon een gevechtscontact meemaken. Het is toch de reden waarom je militair bent geworden. Uiteindelijk heb ik me zin gekregen en heb ik meerdere keren moeten vechten. Wat ik zeker niet vervelend vond. Ik moet er wel bij zeggen bij ons zijn tijdens gevechtshandelingen geen gewonde gevallen. Ik denk als dat was gebeurd dan had ik er misschien anders overgedacht.

Verder toen ik in nederland was. Heb ik me opgegeven om naar KCT (commando troepen) te gaan. Na de intest gehaald te hebben.

Ben ik toch van het idee afgestapt. Ik ga nu in september mijn VWO afmaken op een volwassenonderwijs. En ga daarna studeren. Deze keuze is niet geweest, omdat ik landmacht kut ben gaan vinden. Ik wou gewoon even wat anders.

Ik ben zelf de landmacht ingegaan om een ervaring op te doen en die heb ik nu opgedaan. Verder zag ik vrienden/ouders die het niet leuk vonden welk werk ik doe(met de nodige risico's). Ik ben niet weggegaan door hun maar ze hebben wel een rol gespeeld in mijn keuze.

Verder zitten mijn feelings qua uitzending hetzelfde als douwe.
 
Mn broer belde vanmiddag even naar huis, een maatje van hem kwam bij de aanslag om en mn broer reed achter de wagen waarbij het gebeurde.
Heb zelf nooit het idee gehad dat hij daar gevaar liep, maar nu komt het wel bizar dichtbij

Maatje van me reed er ongeveer 50 meter voor.

Edit: Hoor nu net van hem dat die jouw broer wel kent.
 
Last edited:
Ik zit nu ook 3,5 jaar bij de landmacht. En heb het ook nog steeds naar m'n zin. Ik wil ook absoluut door binnen dit bedrijf. En dat zal na het einde van dit contract een moeilijke keuze worden of ik nog manschappen wil blijven of door wil groeien.

Over uitzend ervaring kan ik niet echt mee praten. Oke ik ben er geweest, en heb onder een 'zekere' IEDdreiging daar rond gereden. Maar ik reed in een gepantserde auto, en we knalden overal met 80+ doorheen om zo snel mogelijk weer binnen de poort te zijn. Wel had ik er ongelofelijk veel zin in. Zeker met de club waarmee ik toen ging, waren stuk voor stuk (buiten mezelf) ervaren kpl1's bij LMB. En 2 erg goede groepscommandanten. Ik zit nu in het opwerktraject voor mijn 2e uitzending en de "saaie herhaaldelijke" oefeningen waar Douwe over praat. Die draai ik nu, maar als iemand die er al geweest is en veel mensen ken die er geweest zijn. Weet ik dondersgoed hoe belangrijk die training is. Ook met mijn bovengemiddelde 'soldaten' kennis over GPS, radio, CLS en andere belangrijke zaken. Kan ik de 'verse' boys bij ons op een aardig niveau brengen. Samen met meerdere jongens die er wat langer bij lopen.

Wel heb ik er een beetje een mixed gevoel bij. Doordat ik vorige keer met zo'n goede kerels ben geweest, zie ik nu de minpunten van de nieuwe jongens in ons peloton. En weet ik gewoon dat zij er nog lang niet klaar voor zijn. Maar daar hebben we nog 6 maanden voor om dat recht te trekken. En het gevoel dat dat gaat lukken heb ik wel. Als dat niet zo was, zou ik nu wel weggaan bij deze compagnie.

Ook waar Dempster over praat, dat persoonlijke gevoel heb ik nog steeds.. Ik móét gewoon weten hoe het is, hoe het eraan toegaat, hoe ik reageer als 'het' echt gebeurt. Maar ik ben er bang voor dat het deze keer weer niet gebeurt. Nu gaan we weer in een rustige periode, nov-feb. Dus we gaan het meemaken, over een maandje of 6.
 
nov-feb, dan ga je met het 12de mee?. Maar je bent toch naar de frikandellen gegaan. Of ben je weer terug.
 
We gaan idd met het 12e mee.. Als mech cie .. Ik denk wel dat als ik niet naar kms/kma ga dat ik dan naar een verkpel of naar lmb terug ga..