Ik zit nu ook 3,5 jaar bij de landmacht. En heb het ook nog steeds naar m'n zin. Ik wil ook absoluut door binnen dit bedrijf. En dat zal na het einde van dit contract een moeilijke keuze worden of ik nog manschappen wil blijven of door wil groeien.
Over uitzend ervaring kan ik niet echt mee praten. Oke ik ben er geweest, en heb onder een 'zekere' IEDdreiging daar rond gereden. Maar ik reed in een gepantserde auto, en we knalden overal met 80+ doorheen om zo snel mogelijk weer binnen de poort te zijn. Wel had ik er ongelofelijk veel zin in. Zeker met de club waarmee ik toen ging, waren stuk voor stuk (buiten mezelf
) ervaren kpl1's bij LMB. En 2 erg goede groepscommandanten. Ik zit nu in het opwerktraject voor mijn 2e uitzending en de "saaie herhaaldelijke" oefeningen waar Douwe over praat. Die draai ik nu, maar als iemand die er al geweest is en veel mensen ken die er geweest zijn. Weet ik dondersgoed hoe belangrijk die training is. Ook met mijn bovengemiddelde 'soldaten' kennis over GPS, radio, CLS en andere belangrijke zaken. Kan ik de 'verse' boys bij ons op een aardig niveau brengen. Samen met meerdere jongens die er wat langer bij lopen.
Wel heb ik er een beetje een mixed gevoel bij. Doordat ik vorige keer met zo'n goede kerels ben geweest, zie ik nu de minpunten van de nieuwe jongens in ons peloton. En weet ik gewoon dat zij er nog lang niet klaar voor zijn. Maar daar hebben we nog 6 maanden voor om dat recht te trekken. En het gevoel dat dat gaat lukken heb ik wel. Als dat niet zo was, zou ik nu wel weggaan bij deze compagnie.
Ook waar Dempster over praat, dat persoonlijke gevoel heb ik nog steeds.. Ik móét gewoon weten hoe het is, hoe het eraan toegaat, hoe ik reageer als 'het' echt gebeurt. Maar ik ben er bang voor dat het deze keer weer niet gebeurt. Nu gaan we weer in een rustige periode, nov-feb. Dus we gaan het meemaken, over een maandje of 6.