Uitzending

Tsjongejonge.


Vind die nieuwsberichten altijd zo overdreven. Als mijn opa sterft dan krijg je toch ook niet zo'n aandacht. Is toch logisch dat daar welleens slachtoffers vallen.


Wel kut natuurlijk en sterkte voor de mensen die hen konden.
 
Ik hoorde ook ergens dat die 2 jongens de gewonde soldaat probeerde te helpen maar dat ze niet de NLse kleren aan hadden. Daardoor zou er op hun geschoten zijn.

Klopt dat?


Mn broer heeft te horen gekregen dat hij eind februari definitief naar Uruzgan gaat met de EOV. Het kan eerder worden maar februari word het sowieso.

Toch een beetje mixed feelings als ik dan zo weer dit bericht hoor :X
 
Tsjongejonge.


Vind die nieuwsberichten altijd zo overdreven. Als mijn opa sterft dan krijg je toch ook niet zo'n aandacht. Is toch logisch dat daar welleens slachtoffers vallen.
Iedere jonge kerel die door geweld om het leven komt zal door de media verslag over worden gedaan. Militair of niet, in NL of niet.
 
Ik hoorde ook ergens dat die 2 jongens de gewonde soldaat probeerde te helpen maar dat ze niet de NLse kleren aan hadden. Daardoor zou er op hun geschoten zijn.

Klopt dat?


Mn broer heeft te horen gekregen dat hij eind februari definitief naar Uruzgan gaat met de EOV. Het kan eerder worden maar februari word het sowieso.

Toch een beetje mixed feelings als ik dan zo weer dit bericht hoor :X


dat waren 2 afghanen
 
En weer 2 nederlandse soldaten in uruzgan gestorven.. nog 1 ligt in kritieke toestand :S

1 van die soldaten heet volgens mij schaik ofzo.. 22 jaar.
Aangezien mijn broer schenk heet, en ook 22 jaar is schokken we ons dus helemaal het lep lazerus :X

Gewoon kut dit..

Wat fotos die we kregen:

v4saj4.jpg


2hnmgdt.jpg
 
Ik las het net ook idd :X .. Gaat lekker zo.

Vorige keer met die bermbom was het een maatje van me, gelukkig niet veel aan de hand maar toch..
 
Blijkt dus mooi de zoon van de opperbevelhebber te zijn, die sinds eergisteren de scepter heeft overgenomen van die andere dewd..


ZEER zure start dus voor die vent...
 
Kregen het vanmorgen ook te horen, mooi klote weer.

Van uhm heb ik wel eens gesproken de opc van het peloton ken ik erg goed.

Goede vriend van me van buiten dienst zit er nu ook, was al bij de vorige 2 aanslagen betrokken dus dit zal ook goed hardaangekomen zijn.
 
Al mijn oude maten zijn naar het 45ste gegaan, wel de verkenners. Maar zal voor hun ook zeker een groot verlies zijn. Jammer als ik ze spreek kunnen ze niets zeggen. Ik ben nu toch wel benieuwd of nog alles goed met ze gaan.
 
Mn broer belde vanmiddag even naar huis, een maatje van hem kwam bij de aanslag om en mn broer reed achter de wagen waarbij het gebeurde.
Heb zelf nooit het idee gehad dat hij daar gevaar liep, maar nu komt het wel bizar dichtbij :(
 
http://www.ad.nl/binnenland/2233956/Dennis_van_Uhm_telg_uit_militair_geslacht.html

"‘Mark wilde echt helpen in Uruzgan, maar heeft dat met de dood moeten bekopen’

De dood van soldaat eerste klasse Mark Schouwink (22) is bij voetbalvereniging Tubantia in Hengelo als een mokerslag aangekomen. Mark was sinds maart in Uruzgan als lid van van het 45ste pantserinfanteriebataljon uit Ermelo.

Marks vader Gerhard en broer Ruud spelen bij Tubantia. Zelf was de militair tot enkele jaren geleden spelend lid. ,,Mark was een sportieve vent,’’ zegt René Verhoef, die kort met hem samenspeelde. ,,Een geschikte kerel ook, iemand die stond voor wat hij deed.’’


De vriendin van Schouwink en enkele van zijn vrienden kwamen gistermiddag naar de kantine van Tubantia om hem te herdenken. Verbonden in verdriet hielden ze een minuut stilte in acht. ,,De verslagenheid is enorm groot,’’ zegt een vriend van de militair. ,,We kunnen het nog niet bevatten. Ik heb het best vaak met hem over de risico’s van de missie gehad, maar bang was hij niet. Hij wilde de mensen in Uruzgan echt helpen. Zo was hij. Mooi hoor, maar hij heeft het met zijn dood moeten bekopen.’’

Voorzitter Peter Leferink van Tubantia: ,,Dit heeft een enorme impact op de club. We zullen er alles aan doen om zijn familieleden, trouwe Tubantianen, te ondersteunen met dit grote verlies.’’


In de straat waar het ouderlijk huis staat, is de verslagenheid groot, zegt buurman Bruens. ,,Zijn ouders zijn finaal van de kaart,’’ zegt Bruens. ,,Hier past discretie. Wij hebben als buren afgesproken verder niet op vragen in te gaan. Dat vind ik geen pas hebben.’’
"

Mark Schouwink is een bekende van me, hij kwam ook wel is bij de keet van een kameraad.
Als je iemand kent komt zulk nieuws altijd harder aan :(

Wat zijn die taliban strijders ook laffe honden, met hun berm bommen en zelfmoord aanslagen :X
 
Mijn neus is door toedoen van een afghaan 2 mm korter geworden :p

pm je mail maar ff

stond nog een stukje terug :)

524prm1.jpg

Sorry voor de hele late reactie...Was echt benieuwd maar ben het totaal vergeten:rolleyes:

Kreeg je een kogel langs je neus?

Edit net alles gelezen! Dat ik dat toen niet gedaan had? Je hebt idd echt wat te vertellen in de kroeg, als ze vragem waar dat litteken nou vandaan komt. Is het mooi genezen?
 
Last edited:
Het is prima genezen, in het begin was het nog een soort van geultje maar dat valt nu ook mee.

Mensen die het niet weten zien het 9vd10 keer niet en als ze het zien geloven ze nooit wat er gebeurd is :p
 
vraagje, neem aan dat de soldaten hier met plezier bij de landmacht oid gingen, is het na een halfjaartje woestijn nog steeds leuk?
 
vraagje, neem aan dat de soldaten hier met plezier bij de landmacht oid gingen, is het na een halfjaartje woestijn nog steeds leuk?

Ik ben ook benieuwd naar antwoorden op dit soort vragen.

Wat ik me ook altijd afvraag zijn ze 'blij' als ze uitgezonden worden? Ik kan me voorstellen van niet, maar ik kan me ook voorstellen dat je dit wel wil. Ik ben benieuwd naar een paar ervaringen (gewoon interesse).

Voor de rest veel respect voor iedereen die daar atm. is.
 
Ik ben nu 5.5 jaar militair en vermaak me nog prima, er zijn wel vaak dagen of een hele week dat er weinig te doen is en die je dan zelf moet vullen met sporten enz maar dat hou je altijd.

Het opwerken naar de uitzending begin volgend jaar komt weer goed op gang en het is (vind ik) leuk om met de ervaring die ik heb van de afgelopen tijd de nieuwe jongens op het gewenste niveau te brengen.

Ben nu 2 keer op uitzending geweest (irak en afghanistan) en vond het zeker leuk om te doen, ondanks de risico's is het een ervaring die je nooit vergeet.

Je leert jezelf en anderen erg goed kennen in zo'n periode, ook vond ik het echt gaaf om te zien dat als het er op aan kwam al die door de herhaling "saaie/vervelende" oefeningen wel gewoon bleken te werken en iedereen precies deed zoals geleerd was en als de situatie er om vroeg anders maar net zo goed te handelen.
 
Back
Top