This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitvallen en inhouden bij gas geven

M@rtijn

Well-Known Member
hallo, ik heb het volgende probleem ....

Setup is :

gila 70 cc
yas c16
20,5 mm carb sproeier 100
malossi koppeling(blauwe drukveer)
polini vario(3,6 gram rollen)
malossi v-snaar

Als ik weg wil rijden komt er z'n bwooaaaap geluid maar als ik heel snel achterelkaar gas geef dan doet hij het wel....
En als ik gas helmaal open doe houdt hij ineens in (valt weg in toeren) en daarna rijdt hij weer door en dan valt hij weer weg?
En als ik dan weer stil ga staan slaat hij weer af
Ik heb mijn powerfilter al afgeplakt(z'n schuimrubber ding)Hij doet het dan wel iets beter maar hij doet het dan nog steeds niet goed?
Moet ik dan nog een nog grotere sproeier erin doen of kan het ook zo zijn dat mijn membraanklepjes niet meer goed zijn ?

Alvast bedankt....
(ik heb al gesearched maar daar zie ik telkens verschillende antwoorden)

Originally posted by Reitze
denk ook dat het aan je sproeier ofzo licht....

nee man :| sproeier 100 lijkt mij wel OK met pwrfilter op die setup. Misschien moet ie wel groter maja.

Ik denk dat het idd je membraamplaatjes zijn. Of check je choke. licht het daar niet aan --> Probeer een nieuwe bougie.

Het kan ook dat ie valse lucht trekt.

bougie kleur in aan de ene kant bruinig en de andere kant redelijk licht bruin... het is een een ngk 9 bougie

/edit ik dacht zelf dat ik rond de 112 ofzo moest gaan zitten met de sproeier.... maar ik heb mijn powerfilter nu nog maar voor een kwart open en hij geeft nog dat bwooaap geluid ?:?

Nee membraan nog niet gecheckt zal ik morgen ff gaan doen
Powerfilter is gewoon z'n schuimrubber ding (het merk weet ik niet) maar hij lijkt een beetje op z'n twinair filter alleen dan met een metalen plaatje op de bovenkant
Ga morgen ook ff sproeier 110 halen kijken of dat beter gaat...
Als dat ook niet beter gaat ga ik wel even met een orgineel luchtfilter proberen (moet ik eerst regelen daarom niet niet getest met een gewoon filter)

stationair schroef gasschuif enzo heb ik ook geprobeerd maar het werd toen alleen maar erger... gasnaald heb ik trouwens nog niet geprobeerd zal ik morgen ook even proberen
thx voor de raecties alvast

/edit Eerst deed ie het trouwens wel (niet perfect maar stukken beter als nu)dat was toen ik hele erge overtoeren draaide

check je membraan maar eens gewoon... het kan zijn dat daar een stukje uit is....
is dit niet het geval, dan moet je even je hele 'benzine-traject' gaan checken. kijken of je benzineslang niet lek is en dergelijke, als dat het ook niet is, dan moet je gaan checken op valse lucht...

membraan heb ik vanmiddag gechecked die is goed, bougie vonkt, vlotterkamer loopt vol...
Vanmiddag deed hij het nog wel maar nu krijg ik hem niet meer aan.....
Ga straks nog ff de gasnaald proberen anders zou ik het niet meer weten.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb alles standaard aan mn scoot en er lijkt niets mis. Alleen als ik hem 's morgens start dan valt hij met een MWOAAP weg. Als ik net zoals de topicstarter iets sneller, minder gas geef doet hij het wel en komt ook goed op gang. Hij wil dan na 200 meter nog wel eens uitvallen.

Ik heb (bijna) alles nagekeken, mede omdat mn zuiger kapot is geweest. Die zit er dus nieuw in, de bougie is nieuw en koffiebruin, het benzinetraject zit goed en de sproeier zat er dus standaard op. Valse lucht trekt hij ook niet aan, ook dat heb ik gecontroleerd. Er zit sinds een paar weken een andere uitlaat onder, omdat de vorige eigenaar de oude rot vond.

Zou het kunnen dat er daarom ook een (iets) grotere sproeier in moet?

Er moet een iets grotere sproeier in maar dat is het probleem niet....
Ik heb hem net weer aan de praat gekregen met 2,1 gram rolletjes (overtoeren) en std luchtfilter I
k denk dat ik het probleem heb gevonden en dat de choke niet meer goed werkt...
Maar we zullen zien....

ik had het dit eerst ook maar veel veel erger, soms als ik gewoon gas gaf kreeg ik dat zomaar, toen heb ik 2/4 maten grotere sproeier er in gestopt. Tis nu veel minder, maar nog steeds zelfde prob...

Ja dat heb ik algeprobeerd !(hoogste stand staat hij nu)
Ik heb ook een 106 sproeier erin gedaan orgineel luchtfilter er voor tijdelijk op.
Maar het probleem ligt denk ik bij de choke... nu moet ik het nog fixen !

Originally posted by M@rtijn
Ja dat heb ik algeprobeerd !(hoogste stand staat hij nu)
Ik heb ook een 106 sproeier erin gedaan orgineel luchtfilter er voor tijdelijk op.
Maar het probleem ligt denk ik bij de choke... nu moet ik het nog fixen !

Dan heb ik waarschijnlijk exact hetzelfde probleem. Want de rest heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Hoe is die choke dan te repareren? Dat zou ik echt niet weten..