This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

uitvallen bij topsnelheid

whitebooster

Well-Known Member
ik heb een probleempje: nl toen ik daarstraks volgas reed (55 km/h ik rij origineel) viel hij ineens stil, als ik hem terug startte reed hij een paar meters en daarna viel hij weer stil. Daarvoor had ik het nog niet voorgehad, en toen ik later terug ging rijde viel hij niet meer stil. Weet iemand waaraan het kan liggen?

dan heb je een warmloper gehad... is heel slecht voor je cilinder, als je het vaker hebt kun je een vastloper krijgen, ik heb het ook wel eens gehad met mijn oude scootertje, maar je moet hem dus goed af laten koelen en dan niet meteen volgas gaan rijden. en sowiezo niet te lang volgas rijden want dan krijg je het zelfde.

Klinkt inderdaad als een warmloper.
55km/u moet je toch wel een hele tijd achter elkaar kunnen rijden zonder dat ie warm loopt hoor.
Even de cil. eraf, laten poetsen/honen en nieuw zuigertje.
Maar voordat je alles weer monteert zou ik maar even op zoek gaan naar een eventuele oorzaak. Wordt je scooter misschien te warm? (Waterpomp defect) of kreeg je scooter misschien geen olie? Dat is wel belangrijk, voordat je met je nieuwe zuigertje weer stil staat...

ik heb een booster dus luchtgekoeld, maar ik heb niet veel olie meer. zou dit de oorzaak kunnen geweest zijn?maar een tijdje daarna reed hij terug tegoei. Volgens mij geen warmloper want ik had nog maar ongeveer 1 km gereden.

whitebooster said:
ik heb een booster dus luchtgekoeld, maar ik heb niet veel olie meer. zou dit de oorzaak kunnen geweest zijn?maar een tijdje daarna reed hij terug tegoei. Volgens mij geen warmloper want ik had nog maar ongeveer 1 km gereden.

als er nog olie in het reservoir zit/zat zou die dat normaal moeten pompen.
zonder olie rijden is natuurlijk NIET goed.

of meng je zelf en niet genoeg olie erbij dan is dat waarschijnlijk ookzaak ja.

oh , dus het is meteen een warm(vast)loper?? imo ben je dan erg kortaf als je dit meteen zegt.

kan ook gewoon een kapotte bougie zijn , of wat dan ook..

mja , pak de cilinder er voor de zekerheid gewoon af , dan weet je het..

ik heb onlangs een cilinder op een zip gezet , deze is een dag later vastgelopen , door gebrek aan olie , het lampje knipperde al , wat er kan gebeuren is dat door het klotsen (dus dat er geen olie meer voor het gaatje in de tank zit) er een luchtbel in komt en zodra die de carb bereikt heeft ie geen olie meer en kan ie vaslopen... en dat is dus met dat zipje ook gebeurd..

dan moet je al heeeeeeel dikke pech hebben..
Vriend van me heeft het ook voorgehad. Vervang je bougie misschien eens..
Kan zijn dat je zuigertje niet erg goed meer is..

naft in originele luchtfilter

telkens als ik de luchtfilter eraf haal zit er veel naft in. er staat nog niet zo lang een nieuwe carburateur op dus dat kan heet niet zijn. Weet er soms iemand wat het zou kunnen zijn dat er zoveel naft in de filter is?

Haal eerst gewoon even je cilinder er af. dan kan je zien wat er aan de hand is. als je cilinder nog helemaal netjes is zou ik je bougie even checken. aan je carburateur hoeft het niet perse te liggen.
kan wel natuurlijk want een nieuwe carburateur moet je wel altijd effe afstellen voordat je er ver mee gaat rijden.

mogelijk dat je carbu te rijk staat, dat je je luchtschroef ofzo niet goed gezet hebt..
Misschien staat/wordt je bougie nat waardoor ie niet meer ontsteekt? (veronderstelling..)

Heb je na het vervangen van je carburateur de benzine leiding goed aangesloten ( geen bochten knikken) kan ook een oorzaak zijn. Mayby ligt het aan je massa, Heb dit probleem ook gehad op standaard scooter en toen was dit de oorzaak.

zwarte bougieschroefdraad

de schroefdraad van mijn bougie is zwart dit wijst op een te rijk mengsel, maar heb originele booster, sproeier 74. Als ik de prop uit de luchtfilter haal dan is de schroefdraad zwart en als ik de prop eruit haal en de luchtschroef meer openzet dan is de schroefdraad ook zwart. hij rijd wel goed.Wat kan ik hieraan doen? kleinere sproeier? meer lucht?