Uitvallen bij schokken en regen

sathan

n00b
Ik heb een erg vervelend probleem.
Als ik in de regen rijd met mijn vriendin achterop valt mijn scooter soms gewoon stil. Dan start hij weer na een half uurtje, maar de laatste keer starte hij niet meer, wel na het plaatsen van een andere bougie maar ik denk dat hij gewoon wat verzopen was van te proberen starten.
Het rare is dat ik dit alleen heb als we er met 2 op zitten.

Een ander probleem dat hier waarschijnlijk mee samenhangt is dat wanneer ik over een verkeersdrempel rijdt aan een redelijk snelheid mijn toeren als het ware begrensd worden. Als ik dan teveel gas geef lijkt hij te verzuipen of geen ontsteking meer te krijgen en valt hij uit! Ofwel moet ik kwart gas rijden en het gaat niet over. Als ik dan een half uurtje niet meer gereden heb riojdt hij weer normaal en als ik niet teveel schokken krijg rijdt hij steeds normaal en perfect!!
Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn? Ik heb echt geen flauw idee.
Het betreft een Suzuki AA50 (Morini-blok)

Alvast bedankt voor de hulp en greetz
Nathan
 
Advertisement - register to remove this

hoi

ik denk dat je valse lucht hebt

controleer je inlaat traject op lekken , dwz:

blok-spruitstuk verbinding/ pakking
spruitstuk zelf op scheurtjes
aansluiting van de carb op het spruitstuk
aansluiting luchtfilterbuis op de carb
aansluiting luchtfilter op luchtfilterbuis
flter nog goed dicht (behalve het gat :P)

ik denk iig dat het het spruitstuk is


mvg frank

suc6
 
kijk eens of je benzineslang niet ergens kan knellen als de scooter in veert.

valse lucht is dit NIET , dat kan gewoon niet omdat je er alleen maar last van hebt wanneer je inveert , het is gewoon iets dat knelt of oid
 
melf :

het KAN WEL maar hoeft het niet te zijn

als de scooter inveert kan het voorkomen dat de carb een beetje doorzakt waardoor er tijdelijk een gleufje ontstaat

als de benzineslang kort word afgeklemd zol je dit nieteens merken je hebt namenlijk nog je vlotterbak als buffer

daarbij heb ik ditzelfde probleem gehad bij mn runner waarbij als je met passagier rijd de carb iets naar beneden werd gedrukt zodat er constant valse lucht aan werd gezogen

als ik alleen ree moest ik super langzaam over drempels ed.

dit alles was opgelost na het plaatsen van nieuwe slangenklemmen

later nogeens gebeurd, toen was mn spruitstuk gescheurt


ik blijf toch bij het valselucht probleem.

mvg frank


EDIT: was niet lullig bedoelt ofzo maar ik herken dit probleem uit ervaring
leg als je wil uit waarom jij denkt dat dit het niet is want volgens mij heeft je scoot pas last van een afgeknelde leiding zodra de vlotter leeg is
 
Valse lucht kan ik normaalgezien niet hebben. Heb ik ook ak gehad en dat werd toen erger als de brommer warm was (omdat het metaal dan uitzette) Normaalgezien is dat allemaal ok nu! Zou niet weten waar hij er nog zou kunnen trekken en hij rijdt normaalgezien ERG goed. Mijn afstelling zou ook erg arm zijn dan, en nu is ze redelijk rijk.
Hij zou dan ook sputteren in de regen enzo, maar het heeft allemaal puur met het inveren te maken inderdaad.

De benzinekabels zouden inderdaad opgevangen worden door de vlotterbak en zowiezo als ik zou verderrijden zou het in orde komen!
Ik heb wel een probleem met een kabel die van het oliereservoir naar dat oliepompje loop! Die is al enkele keren beginnen lekken en komt los! Volgens mij was er nog steeds genoeg olie over voor dat pompje.
Het zou nu kunnen dat dat pompje af en toe een korte zonder olie zit :s
Maar als ik dat zou voelen, betkend dit dat ik telkens een warmloper zou hebben, nee?
Volgens mij kan dit niet TELKENS gebeuren een halve seconde nadat je ik over een drempel reed.
Dus dat kan het ook niet zijn :(
 
sathan said:
Valse lucht kan ik normaalgezien niet hebben. Heb ik ook ak gehad en dat werd toen erger als de brommer warm was (omdat het metaal dan uitzette) Normaalgezien is dat allemaal ok nu! Zou niet weten waar hij er nog zou kunnen trekken en hij rijdt normaalgezien ERG goed. Mijn afstelling zou ook erg arm zijn dan, en nu is ze redelijk rijk.
Hij zou dan ook sputteren in de regen enzo, maar het heeft allemaal puur met het inveren te maken inderdaad.

De benzinekabels zouden inderdaad opgevangen worden door de vlotterbak en zowiezo als ik zou verderrijden zou het in orde komen!
Ik heb wel een probleem met een kabel die van het oliereservoir naar dat oliepompje loop! Die is al enkele keren beginnen lekken en komt los! Volgens mij was er nog steeds genoeg olie over voor dat pompje.
Het zou nu kunnen dat dat pompje af en toe een korte zonder olie zit :s
Maar als ik dat zou voelen, betkend dit dat ik telkens een warmloper zou hebben, nee?
Volgens mij kan dit niet TELKENS gebeuren een halve seconde nadat je ik over een drempel reed.
Dus dat kan het ook niet zijn :(



VREEMD

zou het kunnen dat de bedrading naar de bobine strak staat? dus dat hij losschiet oid en weer contact maakt na de drempel?

maar dan zou het weer onverklaarbaar zijn waarom het een half uur duurt
 
Ik kan mijn bougiedraad uit mijn bobine draaien...
Is dit wel normaal want erg water dicht kan dit niet zijn he?

Ik hou me normaalgezien bezig met 4-takt brommers en dan zit de kabel steeds waterdicht vast een de bobijn.
 
ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de electra, bougiekabel/bougiedop/(bougie) als hier water bij komt wil het nog wel eens kappen. waterdichte bougiedop + extra waterdichte rubbers is misschien de oplossing
 
hoort idd een waterdicht rubber 'sokje'over de kabel te zitten waar hij de bobine ingaat

en zo'n rode siliconen chamipon dop is gewoon de meest waterdichte die er bestaat

kijk ook even of de massakabel tussen het frame en blok nog goed is (meestal de - pool van de startmotor)
 
Back
Top