uitlaat voor 180cc

zip sp cborg

Well-Known Member
Beste mensen,

sinds ik mijn motorrijbewijs heb gehaald rij ik al een tijdje op een gilera runner 180cc. vorige week week reed ik lekker op de dijk totdat de uitlaat scheurde.. dus met andere woorden tijd voor een nieuwe uitlaat.
nu wil ik geen standaard uitlaatje halen maar een expansie uitlaat.
de vraag luidt heeft iemand ervaring welke uitlaat ik het best kan kiezen voor mijn runner?
hij is verder compleet standaard en dat hou ik zo op de uitlaat na.

bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Scorpion?

tartedrunner2004.jpg


Persoonlijk zou ik het geld lekker in mn zak houden en met een originele pijp blijven rijden, het levert toch haast niks op.
 
geldt dat voor elke expansie uitlaat die verkrijgbaar is voor een standaard 180cc?

hoeveel pk krijg je er gemiddeld bij een gilera runner 180cc?
 
Ja dat geldt voor elke uitlaat. Je gaat pas echt vermogen winnen bij een getunede cylinder en een grotere carb.
 
Op de Duitse fora zijn hier uitgebreide discussies over met als conclusie:

-Uitlaatjes in de categorie leovince zx / sito stdd replica / technigas zijn eigenlijk allemaal slechter dan de standaard uitlaat, ze geven minder vermogen en meer lawaai.

-Uitlaatjes in de categorie malossi / jolly moto / polini leveren enkel bij hogere toerentallen meer vermogen, hiervoor zul je dus je cilinder moeten gaan bewerken etc. etc. Grote kans dat deze bij een standaard blok dus ook minder vermogen geven dan de standaard uitlaat.

-Voor op een standaard/bijna standaard blok wordt de standaard uitlaat aanbevolen, liefst zonder katalysator. De scorpion is een alternatief die, mits goed afgesteld, wel iets meer vermogen levert (men beweerd tussen de 1 en 2 pk) maar die naar mijn mening dan ook weer spuuglelijk is...
 
Last edited:
Heb zelf ook runner 180 blok (italjet dragster)

En idd ori uitlaat is het beste zolang je niet begint te "fijn" tunen

Heb er al meerdere gehad ( zx, mhr, polini evo )
=> mhr was dan nog de leukste van de 3 op 174mhr cilinder kit en 25mm polini carb kit en vario en koppeling mhr..
=> maar met de ori uitlaat ( en dan vooral met inoxen breedere voorbocht ) ging hij nog veel sneller dan met krul.

Nu heb ik de cilinder laten poorten en rijd ik met de evo pijp omdat ik hem vooral mooi vind maar zelfs nu is de standard uitlaat sneller
 
Ook dat levert niks op. En die krengen zijn nog duur ook. De goedkoopste upgrade die ook nog eens wat vermogen oplevert is een andere binnenkop, BGM, PM Tuning, Race Base bijvoorbeeld. Malossi kan ook, maar liever de eerder genoemden.
 
die voorbocht geeft wel veel verschil hoor ( op ori motor ) en vind je op de engelse sites die zich bezig houden met Dragsters ( kost iets van een 40 euro..) En nee die van mij doe ik niet weg :p
 
ik denk dat ik het gewoon bij de orginele uitlaat laat. ben al blij als ik weer kan rijden zonder een lekke uitlaat*D.
volgend jaar gaat me grootrijbewijs in en dan kan ik een snelle motor halen met meer pk's. spaar ik liever door;)

bedankt alsnog voor de reactie's!
 
Back
Top