Uitlaat Verroest???

dennis mk

!EVO SETJE!
Ik heb een c16 die verroest is, niet overal maar op sommige plaatsen tog best wat roest, ik kan dit misschien wel wegschuren, mar hoe kan ik dit goed doen, en moet er dan lak overheen??? weet iemand welke lak er op een c16 moet, en hoe ik de roestplekken goed kan wegkrijgen. Anders word het tog zwart spuiten :(
 
Advertisement - register to remove this

niet zwart spuiten, das echt lelijk...

eerst ff goed opschuren met een zowiezo al redelijk fijne korel, en dan steeds kleiner gaan qua korrelmaat.
daarna spuiten met mopti.

en dan krijg je zoiets: filmpje(17mb)

let niet op de debielheid van het filmpje, ik ben er een beetje leip in aan het doen. ik moet er eigenlijk gewoon screenshots uit nemen...
maargoed :7
 
haha dan weetje nog niet hoe lijp ik ben maat :) hier is trouwens een pic van de uitlaat, zou ik deze weer mooi glimmend kunnen krijgen denk je???????????

trouwens mopti, waar kan ik dat krijgen en hoe duur is dat???
 
uuhh ik zie geen pic?

motip weet ik niet hoe duur het is, ik heb het van boyd geleend, en die doed vergeet steeds het mee terug te nemen :D
zondag meenemen boyd:!

//edit//

reken er wel op dat je paar uur aan het schuren bent..
 
haha(na het zien van je filmpje) je ben zeker wel een lijpo 300x die uitlaat draaien:p, maar als ie zo mooi wrod ga ik het zeker doen.. bedankt in ieder geval

Maar blijft die uitlaat dan ook nog lang mooi, of is dat maar weer vor paar maandjes??, en als ie gelakt is, kun je hem daarna zeker gewoon met olie insmeren, zodat ie nie kan gaan roesten
 
Verf die je best kan gebruiken is naar mijn idee hittebestendige blanke lak van Motip. Is gewoon spuitlak. Heb ik zelf ook gebruikt. Eerst natuurlijk alles helemaal schuren, daarna goed schoonmaken. Dan lak erop, lak verhitten met gasbrander of verffohn, daarna dit nog een paar keer herhalen. Verhitten van de lak is nodig voor het uitharden van de lak.
 
Er staat op die bus met grote letters aan de voorkant dat het hittevast is, er staat in een vierkantje een paar vlammen met daarop in zwarte letters 650 graden en dat het blanke lak is kan je zien aan de dop, ja je raad het al, die dop is transparant. Dus als ze het dan nog voor elkaar krijgen om je met de verkeerde naar huis te sturen ;)

Bij mn scooterdealer was die zooi toen iets van 10 euro ofzo, wat ik dus nogal duur vond voor een busje verf, ik ff rondgekeken op de markt, was er zo een gereedschapskraam waar ze precies dezelfde bus verf voor 3,50 euro hadden.
 
Met fohnen bedoelde ik dus uiterraad geen normale haarfohn he, maar een verffohn en die worden best warm. Je moet het volgens de bus tot 300 graden verhitten en ik denk dat je met zo een fohn best een eind komt, maar als je een gasbrander hebt lijkt mij dat beter ja. Enne niet in te dikke lagen opspuiten he. Steeds dunne lagen. En vooral niet warmrijden!! Want de kans dat er dan zand op je lak komt die er in smelt is dus nagenoeg 100%.
 
Tja moeilijk te zeggen, maar je moet natuurlijk niet bezig blijven he :) Maar als je de lak er opspuit en je voelt er na bv. 12 uur aan, kleven je vingers er nog steeds aan. Wanneer je em verhit, moet ie op een gegeven moment helemaal uitgehard zijn, dus dat je vingers er niet meer aan kleven. De laatste keren moet je dus alleen maar verwarmen, af laten koelen, verwarmen, en dat herhalen tot de lak hard is.
 
ik heb de uitlaat nu, ben net begonnen met schuren, is eg theeeeeeel veel werk maja, en waarom trouwens niet over lasnaalden schuren, als daar roest zit moet tog ook, en die motip zooi heb ik er nu ook bij :)
 
Back
Top