This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitlaat roest (terwijl elke dag olie erop!?)

MaDgLaZ

Well-Known Member
Ik heb sinds een week een nieuwe Samba for 70 Competition op me scooter zitten, de prestaties zijn helemaal top, ik rij er écht hard mee, maar kwalitatief :'(.... oh jongens wat een drama!!

Ik smeer hem elke ochtend in met 100% synthetische olie, en laat hem altijd binnen staan (zodat die niet nat word). Maar tóch gaat mijn uitlaat in de bocht (die uit de cilinder komt) helemaal roesten :? hoewel je de roest niet voelt, zie je wel een donker rode/bruine kleur... maar de uitlaat zelf is 100% glad, geen putjes en roest voelbaar :?:?

Ik snap er geen reet van, kijk hier maar op de link voor een foto van de uitlaat...

Weet iemand misschien iets voor dit drama??? Misschien een ander product die iemand me kan aanbevelen???

zo erg?? Mijn cilinder (Hebo 70cc Manston Replica) word idd heel erg heet, en me uitlaat ook, maar zó erg datie verkleurd in rood/bruin :?

hoe herken je roest dan? dat zit echt óp je uitlaat? dat moetje kunnen voelen?

ik had een week zo'n competition in de kofferbak van mijn auto liggen , nieuw in doos!! en hij was al mooi aan het roesten , maarje dat krijg je met een echte racepijp , niet te druk over maken! uiteindelijk roest ie toch wel ,en verkleuren doet ie zodra je m warmdraait, en als je wilt weten waarom een bocht roest, moet je even je hand op de uitlaat leggen na 10 km rijden ,dan begrijp je wat er met de lak gebeurt als het warm wordt , laat staan als er water op de pijp komt!

ja had ik ook met me shotje hoor word gewoon donkerder! maar jij zeg dat je elke ochtend er olie op doet?! na het rijden of voor het rijden? want je uitlaat moet wel warm zijn natuurlijk!
Greetz sietse

Nee alleen na het rijden hoor, tenzij het regent sochtends, dan olie ik m ook in voordat ik ga rijden.... maar sowieso ALTIJD na het rijden als die nog gloeiend heet is...
Wattan?

Er zijn ook speciale High temp. verspuitbussen te koop in de kleuren zilver en zwart.
Dat verf is bestand tegen temperaturen van 650 graden.
Daar zou je een nieuwe uitlaat ook mee kunnen spuiten alleen ziet ie er daarna wel een beetje goedkoop uit.