Er stond dat deze voor Piaggio Typhoon was. Voor de rest zie ik alleen maar Sito+ met losse flensjes.Denk dat je waarschijnlijk niet de juiste sito plus hebt gekocht.
Weet dat die van een zip wel een losse flens heeft.. Typhoon blijkbaar een vaste.
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad geen herrie.. maar ik heb wel last van dat zwarte spul wat vrijkomt van de verbranding. Doe jij nog een moertje over de inbusbout, of waar plaats je deze?Dit is gewoon goed. Monteer hem goed, dus spanningsvrij.
Pakking tegen de cilinder is bij piaggio niet nodig. Hij dicht af op het schuine stuk zegmaar wat je ziet in de cilinder en op de uitlaat. Dat de flens open blijft staan is ook zoals het hoort.
Je kan hem niet zover aandraaien tot de flens tegen de cilinder komt. Gewoon goed vastzetten zonder dat de flens helemaal krom trekt. Zelf gebruik ik altijd 2 moeren om ze zo te borgen.
Ik heb ook een Typhoon met DR50 en sito plus zonder uitlaatpakking gemonteerd en maakt geen herrie. Zo is het als het hoort.
Ik maak zelf altijd gebruik van tapeindjes in de cilinder met losse moeren. Zie dat je een boutje hebt gebruikt zo kan het ook alleen kan je deze niet borgen. Is ook niet erg.Hoi, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad geen herrie.. maar ik heb wel last van dat zwarte spul wat vrijkomt van de verbranding. Doe jij nog een moertje over de inbusbout, of waar plaats je deze?
Ja dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komtIk maak zelf altijd gebruik van tapeindjes in de cilinder met losse moeren. Zie dat je een boutje hebt gebruikt zo kan het ook alleen kan je deze niet borgen. Is ook niet erg.
En wat bedoel je precies met de rook? Heb je een nieuwe uitlaat want dan is het normaal dat deze op het begin rookt. Dat is de lak die warm wordt dat gaat vanzelf weg.
Op foto 1 zie je het ook wel.Ja dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komt
Je mengsel is dan niet goed waarschijnlijk teveel olie te rijk dus te grote sproeier of teveel olie verder heeft het geen invloed op je vermogen dus ik zou het zo latenJa dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komt
Post automatically merged:
Op foto 1 zie je het ook wel.
Rij 1:45, alleen sproeier is nog wel te groot aangezien hij nog niet klaar was met afgesteld wordenJe mengsel is dan niet goed waarschijnlijk teveel olie te rijk dus te grote sproeier of teveel olie verder heeft het geen invloed op je vermogen dus ik zou het zo laten
Ja was eerste keer al, moet sowieso nog goed afgesteld worden. Maar het leek mij niet goed dat er zwart smeersel tussen uit de uitlaatpoort-uitlaatflens kwam. Daarom dacht ik dat hij niet goed vast zatMengverhouding is goed, 1:40 kan ook nog.
Was dit direct na de eerste keer starten?
Nieuwe cilinder is overal vettig van binnen tegen het roesten wanneer deze nog in de verpakking zit.