Uitlaat past niet, frezen??

nu3t

Member
Hallo,

Mijn uitlaatflens (Sito+, Piaggio Typhoon 2007) past niet in mijn cilinder (DR70). Zoals je ziet op dit plaatje, zit er ongeveer een paar mm tussen waardoor de uitlaat vreselijk gaat lekken. Ik dacht wel dat deze op elkaar zouden passen maar dat is niet het geval. Verder past hij perfect op deze scooter.

ezgif-3-7386cf50495f.png

De uitlaat gaat niet dieper dan dit in de uitlaatpoort van de cilinder. Nou weet ik zeker dat ik het niet fout doe en dat een oplossing is om een stuk dieper in de uitlaatpoort te frezen. Het nadeel is wel dat de pakking niet over dat brede stukje past van die flens.. Zal ik dan toch een stuk van de flens afschuren? Zodat deze dunner wordt? Hier kan ik niet te veel van weghalen aangezien dan het losse plaatje over de flens heen kan bewegen waardoor de uitlaat dus los zit.

ezgif-3-7224e4bbe2c0.png
ezgif-3-5896128a0c85.png


Bij mijn oude uitlaat was dit geen enkel probleem aangezien deze een platte flens had. Een pakking ertussen en hij paste perfect. Een optie kan ook zijn om de oude uitlaat er terug op te doen maar ik heb liever deze uitlaat. Trouwens, bijna elke uitlaat, ook Yasuni enz. hebben zo'n los stukje op de uitlaat.

ezgif-3-dd1ce1f0aaa5.png


Ik hoop dat een paar technische gasten mij kunnen helpen met dit probleem. Of mensen die zelf dit probleem gehad hebben.

Alvast bedankt,



Teun
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je waarschijnlijk niet de juiste sito plus hebt gekocht.

Weet dat die van een zip wel een losse flens heeft.. Typhoon blijkbaar een vaste.
 
Misschien voor een ouder Typhoon.. Deze zijn ook in 1998 geleverd geweest. Die van jou is van 2007 volgens jou en dan zijn er nieuwere ontworpen onderdelen voor gebruikt.
 
Dit is gewoon goed. Monteer hem goed, dus spanningsvrij.
Pakking tegen de cilinder is bij piaggio niet nodig. Hij dicht af op het schuine stuk zegmaar wat je ziet in de cilinder en op de uitlaat. Dat de flens open blijft staan is ook zoals het hoort.

Je kan hem niet zover aandraaien tot de flens tegen de cilinder komt. Gewoon goed vastzetten zonder dat de flens helemaal krom trekt. Zelf gebruik ik altijd 2 moeren om ze zo te borgen.

Ik heb ook een Typhoon met DR50 en sito plus zonder uitlaatpakking gemonteerd en maakt geen herrie. Zo is het als het hoort.
 
Dit is gewoon goed. Monteer hem goed, dus spanningsvrij.
Pakking tegen de cilinder is bij piaggio niet nodig. Hij dicht af op het schuine stuk zegmaar wat je ziet in de cilinder en op de uitlaat. Dat de flens open blijft staan is ook zoals het hoort.

Je kan hem niet zover aandraaien tot de flens tegen de cilinder komt. Gewoon goed vastzetten zonder dat de flens helemaal krom trekt. Zelf gebruik ik altijd 2 moeren om ze zo te borgen.

Ik heb ook een Typhoon met DR50 en sito plus zonder uitlaatpakking gemonteerd en maakt geen herrie. Zo is het als het hoort.
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad geen herrie.. maar ik heb wel last van dat zwarte spul wat vrijkomt van de verbranding. Doe jij nog een moertje over de inbusbout, of waar plaats je deze?
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad geen herrie.. maar ik heb wel last van dat zwarte spul wat vrijkomt van de verbranding. Doe jij nog een moertje over de inbusbout, of waar plaats je deze?
Ik maak zelf altijd gebruik van tapeindjes in de cilinder met losse moeren. Zie dat je een boutje hebt gebruikt zo kan het ook alleen kan je deze niet borgen. Is ook niet erg.

En wat bedoel je precies met de rook? Heb je een nieuwe uitlaat want dan is het normaal dat deze op het begin rookt. Dat is de lak die warm wordt dat gaat vanzelf weg.
 
Ik maak zelf altijd gebruik van tapeindjes in de cilinder met losse moeren. Zie dat je een boutje hebt gebruikt zo kan het ook alleen kan je deze niet borgen. Is ook niet erg.

En wat bedoel je precies met de rook? Heb je een nieuwe uitlaat want dan is het normaal dat deze op het begin rookt. Dat is de lak die warm wordt dat gaat vanzelf weg.
Ja dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komt
Post automatically merged:

Ja dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komt
Op foto 1 zie je het ook wel.
 
Ja dat boutje was ff voor de demonstratie. Het is niet rook maar letterlijk zwarte vettige roet, wat uit de cilinderpoort komt
Post automatically merged:


Op foto 1 zie je het ook wel.
Je mengsel is dan niet goed waarschijnlijk teveel olie te rijk dus te grote sproeier of teveel olie verder heeft het geen invloed op je vermogen dus ik zou het zo laten
 
Je mengsel is dan niet goed waarschijnlijk teveel olie te rijk dus te grote sproeier of teveel olie verder heeft het geen invloed op je vermogen dus ik zou het zo laten
Rij 1:45, alleen sproeier is nog wel te groot aangezien hij nog niet klaar was met afgesteld worden
 
Mengverhouding is goed, 1:40 kan ook nog.
Was dit direct na de eerste keer starten?
Nieuwe cilinder is overal vettig van binnen tegen het roesten wanneer deze nog in de verpakking zit.
 
Mengverhouding is goed, 1:40 kan ook nog.
Was dit direct na de eerste keer starten?
Nieuwe cilinder is overal vettig van binnen tegen het roesten wanneer deze nog in de verpakking zit.
Ja was eerste keer al, moet sowieso nog goed afgesteld worden. Maar het leek mij niet goed dat er zwart smeersel tussen uit de uitlaatpoort-uitlaatflens kwam. Daarom dacht ik dat hij niet goed vast zat
 
Back
Top