Uitlaat past niet + Vacuum op 28MM?

Runner00

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb drie vragen waar ik zelf niet uit kom en waar ik jullie hulp voor zou willen vragen.

1. Ik heb een Runner SD blok met een MHR team 70cc cilinder. Daar heb ik een MHR team uitlaat voor aangeschaft (oud model, grijze demper), maar met het erop zetten van de uitlaat zag ik dat het subframe in de weg zit. De bocht van de uitlaat is nogal recht naar beneden en past dus niet langs het subframe. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad? Heeft iemand hier een oplossing voor? (waarschijnlijk subframe verlassen?) Model scooter is een Runner SP Pro.

2. Ik heb een kopie van de Keihin 28MM carburateur erop zitten en vroeg mij af of die ook vacuum aansluiting heeft? Zo niet hoe krijgt de carburateur dan zijn benzine?

3. Ik heb de scooter proberen te starten maar hij valt iedere keer uit na enkele seconden. Ik start hem met choke en moet meerdere keren kicken. Eerst startte die helemaal niet maar na de luchtschroef meer dicht te draaien ging die uiteindelijk aan. Er zit een 130 sproeier in. Weet iemand of dit mogelijk te klein is, of dat de carburateur te veel benzine krijgt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1. Weet je zeker dat het een pia versie van de uitlaat is?
2. Constant natuurlijk, je moet er gewoon een benzine kraantje tussen maken.
3. Tja, kwestie van testen.
 
als er geen aparte vacuumaansluiting op zit kun je 2 dingen doen , 1 is de vacuum aansluiting erop maken, en 2 is om een ander kraantje te gebruiken , echter heeft een runner de vacuumkraan via het carter zitten (ten hoogte van het membraan) en moet dit dus geen probleem zijn.

als ie er wel op zit kun je deze gewoon dicht maken met een stukje slang met daarin een bout en wat siliconepakking erin.
 
1. Weet je zeker dat het een pia versie van de uitlaat is?
2. Constant natuurlijk, je moet er gewoon een benzine kraantje tussen maken.
3. Tja, kwestie van testen.

1. Ik weet zeker dat het een pia uitlaat is en het schijnt vaker voor te komen. Vroeg me af hoe andere mensen dit oplossen.

2. Oke thnx. Er zit wel een aansluiting op volgens mij maar dan blijft hij dus nog steeds doorlopen of dan juist niet?

3. Ik heb een grotere sproeier gehaald en zal inderdaad gaan testen
 
als er geen aparte vacuumaansluiting op zit kun je 2 dingen doen , 1 is de vacuum aansluiting erop maken, en 2 is om een ander kraantje te gebruiken , echter heeft een runner de vacuumkraan via het carter zitten (ten hoogte van het membraan) en moet dit dus geen probleem zijn.

als ie er wel op zit kun je deze gewoon dicht maken met een stukje slang met daarin een bout en wat siliconepakking erin.

Dus als ik het goed begrijp moet die vaccuum aansluiting zoiezo dichtgemaakt worden?
 
subframe zat bij mij ook in de weg.
ik zou een nrg subframe ergens vandaan halen en die aanpassen, gaat makkelijker als dat van een runner.

succes ermee.
 
Gebruik de olie tank als benzine tank;)

Benzine kraantje erin en klaar:)

Mischien kun je trouwens een schuine flens proberen:)
 
voor de uitlaat moet je de stang die tussen de 2 ophangpunten van de blok zit ertussen uit halen en 2 bouten ipv een stang gebruiken
 
Back
Top