Uitlaat ophanging...

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb dus een SR... alleen de vorige eigenaar heeft hem netjes onderhouden behalve de uitlaat ophanging. Toen ik een maand terug mijn NR-X (jaja) eronder zette kwam ik er dus achter dat de 2 ophang punten 'verrot' waren. Hij had er al meerdere keren een bout in laten afbreken. En daarna zelf schuin!! een nieuw gat er door heen en dan de uitlaat vast aan een moer en andere kant bout (omdat de schroefdraad dus weg was). Op deze manier zit mijn NR-X ook wel goed alleen de ophanging ziet er toch wel erg slecht uit. De achterkant brokkelt af en de wand de ophanging (dus zie het als een bout, waarbij de moer heel erg dun is) is erg dun. Ik ben 'bang' dat me ophanging het daarom binnenkort begeeft. Weten jullie HOE? dit te maken is en waar ik dat als beste kan laten doen? Ik dacht zelf aan een lasbedrijf, ze zagen eerst het kapotte deel eraf. en lassen er twee nieuwe ophang punten op? Helemaal nu ik ook een Giannelli Metal erbij heb zou ik het beter vinden als ik ze simpel kan verwisselen zonder gekut met de uitlaat ophanging zelf aan te passen (moest ook een beetje bij de NRX). Want eigenlijk is enkelt de uitlaat vervangen een klusje van 5 minuten.

Oftewel als cocnlusie: hoe en waar kan ik dit als beste laten lassen (lees: maken)?
 
Advertisement - register to remove this

Niemand?
frown.gif
 
Carter zegmaar, als het me cilinder was had ik egwoon een nieuwe cilinder gekocht, wat ik toch al vanplan was.

motoroelseitegross.jpg


[This message has been edited by Stealth^ (edited 22 June 2001).]
 
boor het gat uit met de zelfde grootte als wat het nu is zodat het weer mooi glad is, en pak een tapsetje en tap hem eerst 1 maat groter en daarna nog 1 maat groter (want als je het maar 1 maatje groter doet is het schroefdraard niet zo stevig, heb namelijk hetzelfde gehad) en als het b.v. eerst 12 mm was nadat die gozer het bewerkt had neem je nu dus 14 mm bouten. mischien moet je wel de gaatjes in je uitlaat ophanging nu iets groter maken
 
Erm, een M12 en een M14 schroefdraad hebben een verschillende spoed (afstand tussen 2 windingen), waardoor jouw methode niet werkt... Vaak werken goede tappensets in verschillende stadia... Voortappen enzo...

Greetz.
 
als hij al 12 mm was zeg ik ook, en als hij hem dan nu 13 mm maakt en daarna 14 mm moet het wel lukken, want als je alleen 13 pakt word het niet zo heel erg stevig, had ik tenminste, ik draaide zo het schroefdraad er weer uit. of je moet er in 1 x 14 in kunnen draaien met een beetje kracht maar of het mooi word weet ik niet
 
Nee, dat gaat dus al niet lukken! Aangezien de wand nog heel dun is! Ik zal het schematisch tekenen:

ophanging.jpg


Ik kan er dus niet in het midden een nieuw gaat doorheen tappen! Omdat de wand van die ophanging daar veel te dun voor is! Als ik dat dus zou doen dan valt er echt gegarandeerd een deel af!

Daarom dacht ik dus zelf eerst de gaten op te vullen met nieuw metaal, zodat de de 2 ophang punten helemaal dicht zijn en dan zelf 2 goede gaten er doroheen te boren zonder schroefdraad! En Ze gewoon aan de achterkant met een bout vast te zetten!

Maarja! Hoe vul ik dit op met nieuw sterk metaal?

[This message has been edited by Stealth^ (edited 22 June 2001).]
 
Kan er geen helicoil in? is wel duur als je het laat doen, 50 piek ofzo, maar dan heb je tenminste een metalen schroefdraad en niet dat aluminium wat je zo verrot draait als je niet altijd netjes koperpasta gebruikt en schuin erop draait.

[This message has been edited by Jeroen L (edited 22 June 2001).]
 
Ik vet al me boutjes wel in met kopervet ja. Alleen vorige eigenaar heeft dus zo lopen kutten met die ophanging. Ik ga zo ff me NRX eraf halen om te kijken hoe erg het is en om te kijken wat ik er het best aan kan doen.
 
Back
Top