Uitlaat demonteren

A3r0x-Men

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik wil mijn uitlaat opnieuw overspuiten met een zwart laagje hittebestendige lak.. :) Dus ik wil me uitlaat eraf halen maar ik stuit op een probleem 8P

Alles kan er naar mijn idee makkelijk af (nog niet geprobeerd) alleen 1 dingetje lukt niet. zie foto.

afb003.jpg

Ik heb een Oranje Aerox uit 2007 met de standaard uitlaat.
Dat stukje metaal is vastgelast aan de uitlaat en er gaan een paar slangetjes naar toe. De schroeven die erop zitten zijn vrijwel onbereikbaar.

Plz help me x|!

Advertisement - register to remove this

idd, je kan je uitlaat gewoon los halen en dan kan je wel makkelijk bij de slangetjes en die er netjes af halen ;) 1e is bedoelt voor de katalysator en de andere weet k ff nie zow uit mijn hoofd ;) mar je kan ze gewoon los halen dus :)

jaap er zit geen kvs is :P is katalysator slangetjes ;) gewoon eraf halen ;) (je uitlaat de slangetjes zitten erdan nog gewoon aan vast ;) dan volg je de ene slang naar een kastje onder joe voetenplank (katalysato,) die haal je dan eraf, en die andere is ook zoiets en kan je erook af halen :)

Die slangentjes zijn om extra zuurstof toe te voegen aan de kathalisator..

Normaal gesproken doet de kathalistor sommige gassen niet goed verbranden met de kathalisator. Door daar extra zuurstof aan tot te voegen kan de kathalistor zeg maar alle damp wat normaal niet goed verbrand beter verbranden. Dit geeft als voordeel dat er minder onverbrande gassen de uitlaat verlaten.. Het is dus alleen voor het milieu dus dat je uitlaat een schonere uitstoot heeft..

Ik vind die slangentjes compleet nutteloos als je het mij vraagt.

Leuk dat de verbranding wat schoner word, maar het is echt niet zo dat de scooter ineens een hele hoop schoner word. Het blijft een 2-takt en zal het ook altijd blijven.. Zolang er olie verbrand word hou je troep over..

En het nadeel is dat ze vaak het hele ontwerp van het blok overhoop moeten halen..
Dan moeten ze zo`n nutteloos compressor pompje erop gaan zetten en er is geen vervangings uitlaat die ook zo`n buisje heeft waar je die slangentje weer erop aan moet sluiten...

Dat ze maar eens zorgen dat andere voertuigen schoner worden zoals bussen en vrachtwagens.. dat leverd naar mijn mening meer op dan wat scootertjes schoner proberen te krijgen waarvan er een enkeling nog op een scooter rijd..

Back