Uitlaat onder spanning demonteren

Precisz

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil mijn uitlaat gaan demonteren om er een andere op te zetten. Het betreft een standaard uitlaat van een Yamaha Aerox. Hij zit vast met 2 bouten bij de cilinder en 2 bouten bij de ophanging. Ik heb een tijd terug al geprobeerd de uitlaat te demonteren en toen is 1 boutje afgbroken bij mijn cilinderblok.|( Dat is uitgeboort en er is een helicoil ingezet. Nu wil ik nog eens proberen hem los te halen. Iemand tips om een uitlaat waar spanning op staat te demonteren?

Thnx*D , PreciszO-)
 
Advertisement - register to remove this

Dus eerst 1 bout eruit draaien bij mn ophanging en dan die 2 bij mijn cilinder en tenslotte de laatste bij mn ophanging?;) Welke v/d 2 bouten bij de ophanging zal ik het eerst eraf halen, bovenste of de onderste?:)
Zelf dacht ik aan een krik eronder:p?
 
juist eerder eerst bij de cilinder , ik draai altijd eerst de 2 bouten van de ophanging 1 of 2 slagen los , zo zit de uitlaat al een beetje los , dan de voorste bouten eruit , soms ook de onderste van de ophanging ondertussen , dat is per uitlaat ook een beetje verschillend.

een std uitlaat zit als het goed is niet onder spanning , jusit bij het monteren moet je er op letten dat je de uitlaat niet onder spanning vast draait , dus niet bij het losdraaien.

het gaat er namelijk om dat een uitlaat die onder spanning staat tijdens het rijden door de trillingen die door het motorblok gaan kan scheuren , dit gebeurd niet zomaar , dan moet vaak de uitlaat al meteen niet goed passen.
 
Zo :

* Alle 2 bij cilinder half los , of paar slagen
* Dan de ophanging an je blok half los , of paar slagen
* Dan je bij de cilinder alle 2 eruit
* Dan de onderste van de ophaning er helemaal uit
* En dan hangt als t goed is je uitlaat los , en draai je als laatste de laatste los

Veel succes. :)
 
Back
Top