Uitlaat bocht geknikt

DeJongh

Well-Known Member
Vanmiddag was ik op weg naar huiswerkbegleiding en dan moet ik altijd over een te asociaal hoge drempel. Nu weet ik dat als ik er te hard overheen ga me uitlaat (yasuni r) op de grond kom. Dus ik wacht altijd netjes op groen en rijd dan heel rustig op de drempel af en dat gaat altijd goed.
Maar vandaag dacht iemand met een noodvaart door rood te moeten rijden, toen ik net de hobbel op reed. Ik moest gas bijgeven omdat anders die wagen met hele achterkant er af reed. Toen klapte ik vol met me bocht op die drempel met als gevolg dat me bocht los scheurde van de cilinder en het achterste ophangpunt van mijn cilinder afbrak en de bocht van mijn uitlaat verdraaid is en licht gedeukt.
Het kutte is dat ik geen aangifte kan doen omdat die achterkant van die wagen zo smerig was dat er geen 1 letter fatsoenlijk te lezen was van de nummerplaat.

Nu is mijn vraag kan ik dat ophangpunt aan mijn cilinder laten lassen? En kan ik ergens een nieuwe bocht onder me uitlaat laten lassen, want hij is pas 3 maanden oud ofzo en ik vind het redelijk zonde om een nieuwe te kopen en als ik ergens voor maximaal 50 euro er een nieuw bochtje onder kan laten lassen doe ik dat net zo graag.
 
Advertisement - register to remove this

Wow.. das wel redelijk kut :?

Ik zou zowieso wel aangifte gaan doen. Desnoods van poging tot aanrijding ofzo. Als je het merk, type en kleur weet van die auto lijkt me dat voldoende...
 
Dat ophangpunt aan je cilinder gaat waarschijnlijk niet lukken omdat gietijzer over het algemeen zeer slecht te lassen is, dat wordt dus een nieuwe cilinder of je moet een ophanging maken door je cilinder heen (waar de kvs zit) wat opzich ook wel zou kunnen werken!
 
voor het financiele plaatje kan je misschien iets via de auto verzekering regelen. maat van me was aangereden op zijn speedfight, en de veroorzaker van het ongeluk was schuldig, en is weggereden.
Er schijnt een fonds te zijn voor zulke gevallen, hij heeft gewoon het complete schadebedrag terug gehad.
 
Dat die cilinder niet meer te lassen is vind ik wel kut, dan moet ik maar me oude cilinder even laten honen en overmaat zuigertje halen (kost me 13 euro voor honen en 25 euro voor zuigertje).
De uitlaat is ook zeer kut, want deze is dus pas 3 maanden oud. Maar ik meende ooit eens een topic te hebben gelezen waar iemand ergens een nieuwe bocht eronder had laten lassen, alleen kan ik dat topic nergens meer vinden.
 
Is er niemand, die weet ik waar ik mijn uitlaat kan laten lassen? Ik meen ergens dat sommige cross-shops uitlaten kunnen lassen, klopt dit en waar kan ik zo'n shop vinden?

Is er btw niemand die ooit zijn bocht van de uitlaat kapot heeft gereden en deze toen heeft laten lassen? Of gooien jullie gelijk je uitlaat weg?
 
Back
Top