Type carb?? (Phbg , Phbn, Phva, Sha)

Cipher

Well-Known Member
Ik ben al n poosje opzoek naar een 17,5mm carbje voor mn scoot. Aangezien ik al meer geld in het ding heb gestoken, en nog zal moeten steken, dan bedoeld.. zoek ik hem 2de hands.
Nu kan ik het volgende carbje kopen voor 30euro;
17mm.jpg

Ik weet dat het een Dellortho 17,5mm.. maar voor de rest weinig.

Nu ben ik termen als Phbg , Phbn, Phva, Sha .. of weetik veel wat tegen gekomen, maar das allemaal vrij niets zeggends voor me

Wat is het verschil tussen die bepaalde types?
En is bovenstaande carb wat voor een ontgrensde Italjet F50?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mits de carb in mijn topicstart een PHVA is koop ik die.. geen id waar ie onder vandaan komt.. maar verkoper beweerd dat hij onder n F50 past.

Cipher said:
Hoe zit het eigenlijk met de luchtschuif en gasnaald. Passen die uit een 12mm Dellortho carb ook in een 17,5mm Dellortho? Het lijkt me namelijk niet.. maar ik zie best vaak carbs aangeboden worden zonder luchtschuif en gasnaald...
:?
 
ziet er wel zo uit ja :p , nee maar ff serieus , die carb op de foto bovenaan moet passen , ik weet alleen niet meer hoe dat ook al weer zalt met vacuum , zit toch op het spruitstuk bij jou?

en olie moet je gewoon afsluiten , ik heb dat gister nog gedaan bij een piaggio carb 17,5mm
 
Olie zit op spruitstuk, vacuum op carb heb ik wel nodig.
Heb n deal met de verkoper dat ik hem terug stuur mocht het toch niet passen. Heb al vaker dingetjes via hem gekocht. Wacht nu alleen nog ff op n antwoord oftie de luchtschuif en gasnaald erbij heeft.

Keb nu nl een hele rare luchtschuif/gasnaald. Iedereen blaat vaak over gasnaald een standje hoger of lager.. maar kan geen manier ontdekken op dat ding bij mij hoe dat moet. Die naald lijkt gewoon vast te zitten in de luchtschuif. Zie geen clipjes, randjes of gleufjes. Heel wazig.
Maar past een luchtschuif met naald uit een 12mm ook in een 17,5mm?
 
Back
Top