Update na ongeveer 800 kilometer :
Hij doet het nog
Wat moet ik er van zeggen na de ervaring, het is misschien geen recordbreker in topsnelheid voor een 70cc ,
maar wel een goede kandidaat als het gaat om het koppel.
Qua optrek kracht in alle snelheden zit het bijzonder goed en sterker dan een Dr70 naar mijn idee,
de Dr70 zal misschien zelfs ongeveer even snel zijn in topsnelheid als deze Airsal 70 sport maar de Airsal heeft opvallend meer koppel wat voor mij
de Airsal 70 sport interresanter maakt dan de Dr70.
Ik rij nog steeds met de 12 mm dellorto en de Sito plus kort uitlaat,
naar wat ik gelezen heb van ervaringen van anderen is dat de expansie uitlaten misschien sneller zijn in topsnelheid,
maar dat het koppel onder in lager is dan de normale uitlaten.
Dit kan ik wel geloven , voor mij is de topsnelheid niet van belang, ik zoek een setup met een hoog koppel onderin .
Maar wat ik me nog af vraag , zou een 12 mm Dellorto ook ongeveer zo werken tegenover een 19 mm Dellorto?
Dat de 19 mm misschien meer topsnelheid geeft en de 12 mm carb juist meer koppel ?
Nogmaals met de 12 MM Dellorto rijd deze setup al super nice , op een manier dat ik bijna geen reden zie om de 19 mm te monteren,
maar dat vraag ik me nog een beetje af.
Voor de rest vind ik het een super fijne cilinder, zeker voor herhaling vatbaar mocht ik nog een cilinder zoeken in de toekomst.