Tweede Radiateur Monteren.

wiwirast

Well-Known Member
Kan iemand me vertellen wat je gebruikt om bijde rad met elkaar te verbinden?Zat zelt te denken aan een paar T-splitzingen.En waar kan ik het beste de 2 monteren(advies)?Komt op een NRG MC2 te staan.Heeft iemand mischien een foto van hoe die van hun eruit ziet?Laatste vraag:Ik zat eerder te denken om een grotere rad te monteren(van een mina scoot ofzo)maar ik weet niet zeker of dat veel zal helpen dus ik dacht gelijk 2 rads dan weet ik het zeker.Weet iemand hoeveeel graden het scheelt als ik alleen een mina rad erop zet?Of zal het niet zoveel schelen en kan ik beter gelijk 2 zetten?ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

2 kleine zijn normaal om je reservoir op aan te sluiten dus die sluit je af of je verbind ze ff door, daarna gewoon doorkoppelen zoals monstaboy beschrijft
 
Heeft iemand misschien een foto van hoe het eruit ziet?Want ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen met van de uitgang naar de ingang.Of kan iemand het uitgebreider uitleggen?Alvast thanks.
 
water stroom van de ingang naar de uitgang dus dan doe je je uitgangslang
door de midden knippen en de helf die op je ori rad zit doe je dan op de ingang van de 2e rad vastmaken en op de uitgang van de 2e rad doe je de andere slang zo stroom het water netjes door 2 radiateurs

1rad:
(slang naar rad) --(radingang)(rad)(raduitgang)----(slang uit rad)

2rad:
(slang naar rad)--(radingang)(rad)(raduitgang)----(slang uit rad)---(radingang)(rad)(raduitgang)----(slang uit rad)
 
Simpel toch, je moet em gewoon doorkoppelen.. zoals ik zei met 2 slangen. En het klopt dat je 4 aansluitingen hebt ja, daarom zei ik ook 2 slangen. Er steken immers 2 aansluitingen in 1 slang. En dan kun je het gewoon zien als 1 radiator, bovenste 2 nippels zet je je tankie op, onderste 2 zet je slangen op. :)
 
Is een grote rad echt beter dan 2 kleine?Zo ja wat voor een moet ik dan nemen?Is een van een Aerox groot genoeg?Want ik vindt nog geen goed te begrijpen uitleg.Niemand een Foto!!!
 
wiwirast said:
Is een grote rad echt beter dan 2 kleine?Zo ja wat voor een moet ik dan nemen?Is een van een Aerox groot genoeg?Want ik vindt nog geen goed te begrijpen uitleg.Niemand een Foto!!!

Ik heb je al 2x heel duidelijk verteld hoe je het moet aansluiten, en dat hebben nog wel meerdere mensen gedaan! En jij zegt dat er nergens een goede uitleg is? Je ziet het nog niet eens als het in je schoot geworpen wordt. :X

En een grote rad is niet beter nee, als je een 2e erbij zet krijg je gewoon dubbel zo groot koel oppervlak, dus meer koeling.
 
ik heb wel een foto!!
hier op is wel te zien hoe monstaboy dat bedoel met het doorlussen van de 2de rad bij het reservoir.
je moet ze gewoon in serie achter elkaar zetten bij de eerste rad komt het er in dan gaat het door het reservoir en dan door de rad tot onderaan en dan sluit je hem gewoon bovenaan bij je 2de rad weer aan en dan moet je het reservoir van je 2de rad er af halen en die doorlussen en dan aan het einde (onderaan) ga je naar het blok toe!!
sferavoorkant.jpg
 
ok heb het al begrepen en is al gemonteerd.Doet het perfect trouwens(blijf nu rond/onder de 60).
Joost ik bedoelde het niet slecht maar bedoelde dat hij dat netter te woord kon brengen.Maar is goed zand erover
 
Back
Top