Tuning 1.9 TDI

Heb even naast dennis in de caddy mogen zitten..
Ding rijdt echt ziek :) Echt een wolf in schaapskleren idd..

In z'n 2 door de bocht + wat gas = geen piepende maar echt krijsende banden... Belachelijke eigelijk :P

Jij bent ook niks gewent met je 35 pk *D

Volgende keer maar filmen dan :P

Ik had dit niet verwacht van een caddy, eerst deed die volgens het boekje 10,6 sec van 0 naar 100 ben benieuwd wat die nu zal doen.
 
@ topicstarter: Ook even kijken naar het koppel dat je zou krijgen. Je verbruikt daalt idd, maar de levensduur van je blok daalt. Je koopt zo een chip tenslotte niet om traag te rijden.


Artikel van een paar jongens van onze school:

http://www.katho.be/vhti/automechanica/techzone/chiptuning.htm



Mooi stuk tekst,

Ik heb inderdaad niet alleen een chip.

Heb andere verstuivers en een chip op maat,
Ik heb een 2003 (ALH) motor die een variabele turbo heeft die dus het vermogen aan kan, Het koppel is begrenst op 330nm zodat de koppeling zeker binnen zijn veiligheidsmarges blijft. Daarnaast nog een vast vliegwiel die het vermogen aan kan. Als ik nu een ouder type caddy had (AHU) motor, was dit allemaal niet mogelijk, dan moest ik gaan denken aan een andere koppeling, turbo, vliegwiel etc.

Bij de chip op maat is alles aangepast zodat alles binnen zijn veiligheidsmarges blijft, het was niet chip erin en gaan. Turbodruk enzo is er allemaal op aangepast.

En tuurlijk slijt het harder wanneer je constant met dat vermogen gaat rijden, Je moet er ok voor zorgen dat de motor op temperatuur is en niet als een gek het pedaal in gaat drukken, want geloof mij als ik nu tot de 2500 RPM door trek dan gaat het al hard vooruit. Bij de 2900 RPM zit die @ 330 nm. Dus het is niet echt nodig om tot de 4500 RPM door te trekken want dan zal idd de levensduur van de motor achteruit gaan.

Zal zodra het beetje weer is filmpjes maken.
 
Mooi stuk tekst,

Ik heb inderdaad niet alleen een chip.

Heb andere verstuivers en een chip op maat,
Ik heb een 2003 (ALH) motor die een variabele turbo heeft die dus het vermogen aan kan, Het koppel is begrenst op 330nm zodat de koppeling zeker binnen zijn veiligheidsmarges blijft. Daarnaast nog een vast vliegwiel die het vermogen aan kan. Als ik nu een ouder type caddy had (AHU) motor, was dit allemaal niet mogelijk, dan moest ik gaan denken aan een andere koppeling, turbo, vliegwiel etc.

Bij de chip op maat is alles aangepast zodat alles binnen zijn veiligheidsmarges blijft, het was niet chip erin en gaan. Turbodruk enzo is er allemaal op aangepast.

En tuurlijk slijt het harder wanneer je constant met dat vermogen gaat rijden, Je moet er ok voor zorgen dat de motor op temperatuur is en niet als een gek het pedaal in gaat drukken, want geloof mij als ik nu tot de 2500 RPM door trek dan gaat het al hard vooruit. Bij de 2900 RPM zit die @ 330 nm. Dus het is niet echt nodig om tot de 4500 RPM door te trekken want dan zal idd de levensduur van de motor achteruit gaan.

Zal zodra het beetje weer is filmpjes maken.


nee joh dit is prachtig weer dervoor :+
 
Hoi!

Dacht reageer ook even, ik heb mijn Seat Ibi 1.9 TDI Sport (130pk stock)
ook laten chippen @ JD.

Zeg nou dat je rustig blijft rijden zodra je auto is gechipt, dus schakelen
bij 2000-2500 toeren, en niet te vaak je auto ver door trekt, dan wil ik best geloven dat een TDI motor zuiniger wordt, alleen heb ik er tot op heden nog niet veel van gemerkt :P

Ik heb inmiddels al een kleine 10.000km gechipt nu gereden, en ik merk dat mijn verbruik een beetje schommelt tussen de 1:14-1:16, niet slecht vind ik (gezien mijn *sportieve rijstijl*). Vroeger ongechipt, zo'n 1:17-1:18

Maar ik kan chippen toch wel iedereen aanbevelen die met een geblazen motor rijdt, echt een wereld van verschil. En tot op heden nog geen enkele mankementen gehad, geen gestegen olieverbruik oid.

Nog een grafiekje:

[ir]http://i19.tinypic.com/72863cy.jpg[/ir]

Standaard: 130pk/310nm
Chipped: 180,2pk/390nm

Greetz Ter
 
Alleen vanwege het koppel zou ik al in een TDI rond willen kachelen terwijl ik het niet nodig heb! :+

@ Teddy, gaat je Ibi nu ook echt hard dan? M.a.w. trek je 6pitters, gti's, enz bij?
 
Ik heb net getankt en het verbuik is nu hetzelfde, en dan heb ik al heel wat het gas ingetrapt (om natuurlijk te kijken wat het deed :P) dus ben benieuwd wat het verbruik doet als ik gewoon normaal rijd dan denk ik dat het een beetje zuiniger rijd. Zal vanavond mijn grafiek posten.

Bij JD zeiden ze meteen een gti die zal het afleggen tegen de caddy nu. Dus ben benieuwd bij een stoplicht sprint :D.

Alleen met dit weer is er weinig aan dat vermogen, beetje gas en het blijft spinnen.
 
Dit klinkt echt wel supertof...lijkt me ook wel een lauw een caddy met zoveel peekaa's :) Ben erg benieuwd naar filmpje!
 
Hoi!

Dacht reageer ook even, ik heb mijn Seat Ibi 1.9 TDI Sport (130pk stock)
ook laten chippen @ JD.

Zeg nou dat je rustig blijft rijden zodra je auto is gechipt, dus schakelen
bij 2000-2500 toeren, en niet te vaak je auto ver door trekt, dan wil ik best geloven dat een TDI motor zuiniger wordt, alleen heb ik er tot op heden nog niet veel van gemerkt :P

Ik heb inmiddels al een kleine 10.000km gechipt nu gereden, en ik merk dat mijn verbruik een beetje schommelt tussen de 1:14-1:16, niet slecht vind ik (gezien mijn *sportieve rijstijl*). Vroeger ongechipt, zo'n 1:17-1:18

Maar ik kan chippen toch wel iedereen aanbevelen die met een geblazen motor rijdt, echt een wereld van verschil. En tot op heden nog geen enkele mankementen gehad, geen gestegen olieverbruik oid.

Nog een grafiekje:

[grafiekje met koppelberg]

Standaard: 130pk/310nm
Chipped: 180,2pk/390nm

Greetz Ter

Zo, dat zijn leuke waardes :D 180pk/390nm in een ibiza :P

Maar ligt het nou aan mij of zijn die 'oude' pompverstuiver diesels makkelijker ver op te voeren? Ik bedoel een standaard 90pk 4cilinder van 90 naar bijna 170pk :eek:

Squadra (en dat is voor zover ik weet wel de beste chipper voor alfa) krijgt een 8v 1.9JTD naar een kleine 150pk.. en die heeft dan standaard 115pk. Ik weet niet hoe ver ze bij de VW diesel kunnen gaan zonder andere verstuivers? Want ik vermoed zomaar dat dat nogal wat uitmaakt..
 
Je kan er verstuivers in zetten van een 110pk motor en dan icm een chip zou het tot 140 pk kunnen, Ik heb nog iets grotere verstuivers en kwam op een 166 pk uit. Van te voren werd gezegt 160 moet wel kunnen, alleen toen viel het erg mee en kwam er meer uit.



Edit//@ heineken, met alleen een chip zou ik tot 120/130 pk kunnen dus 30 tot 40 pk meer.
 
Je kan er verstuivers in zetten van een 110pk motor en dan icm een chip zou het tot 140 pk kunnen, Ik heb nog iets grotere verstuivers en kwam op een 166 pk uit. Van te voren werd gezegt 160 moet wel kunnen, alleen toen viel het erg mee en kwam er meer uit.



Edit//@ heineken, met alleen een chip zou ik tot 120/130 pk kunnen dus 30 tot 40 pk meer.

Ah das wel vergelijkbaar dan.. Mja JTD is directe inspuiting heh, beetje lastig verstuivers wisselen dan :+
 
Back
Top