Witte_@_SR said:C21 ziet er gewoon beter uit+ralf+
En heb jij mij horen zeggen dat de C20 onder zou doen voor de C21:X
Mol said:Marco_v_W had volgens mij zijn speed ook getuned voor een c20. De c21 die toen uitkwam presteerde beter.
Conclusie die je eruit kan trekken is dat de c21 over het algemeen beter is of dat Marco zijn cilinder eigenlijk beter gemaakt had voor de c21 dan voor de c20. Verder weet ik niemand die beide uitlaten al vergeleken heeft.
Uiteindelijk is er gewoon nog steeds echt geen touw aan vast te knopen wat het bij jou beter zal doen omdat niemand jou blok kent, niemand weet wat er aan je cilinder is gedaan enz. enz. enz.
Als je tuner al vaker een evo cilinder zo heeft klaargemaakt vraag hem dan met wat voor uitlaat die anderen reden/wat het beste presteerde oid. dan heb je nog iets van een richtlijn. En ook al wil je het niet horen, je zal toch echt zelf moeten gaan testen. Niemand kan je hier een antwoord op geven, we kunnen met ze alleen gaan gissen maar een reëel antwoord komt er denk ik niet.
Marco_v_W said:was wel op de c21 klaargemaakt marcel
uitlaat was toen nog maar net een weekje uit.. heb gemeten en logisch nagedacht, en hij deed het goed... het zou ook anders uitgepakt kunnen hebben..
Dat is bij deze duidelijk danMarco_v_W said:was wel op de c21 klaargemaakt marcel
uitlaat was toen nog maar net een weekje uit.. heb gemeten en logisch nagedacht, en hij deed het goed... het zou ook anders uitgepakt kunnen hebben..
Mini-g said:Ga je nou gewoon voor die C21 omdat ie minder gebruikt wordt, en jij dan origineler bent en omdat ie mooier is? Vind ik eigenlijk een stomme reden als er toch al zoveel geld in om gaat.. als de cilinder gewoon getuned is voor C20, waar wacht je dan nog op? Testen.
Witte_@_SR said:Nogmaals...dat was sarcastisch bedoeld!
@Joel: verklaar je eens nader?
Joël said:Het is maar een suggestie, geen idee of het positief uitpakt. Zo'n grote opstaande rand in het uitlaatkanaal lijkt me namelijk niet echt bevordelijk voor de prestaties.
rs-ruud said:bij mij is de poort in de cilinder kleiner dan de flens, die poort ga ik dan ook groter maken, dit zoiezo omdat me een naadloze aansluiting altijd beter is dan een "rand" , alleen hij word wel iets groter maar denk niet dat dat de prestatie omlaag haald ofzo, kzieut wel als het niet loopt, weten we dat ook weer
gloomyglow said:niet doen, pijp mag 10% groter zijn dan cilinder
andersom is het natuurlijk ten zeerste af te raden.(pijp kleiner dan cilinder)
Joël said:Misschien een idee om de C21 te testen met een ander spruitstuk (grotere diameter)? Misschien dat ie het dan al een stuk beter doet op een Evo...
jah idd, de een verstaat onder MAX GETUNED maybe aleen uitlaatpoortje bewerktBas@ICE said:Wtf is 'Max getuned' , zover ik weet zijn daar geen standaard richtlijnen voor
gloomyglow said:niet doen, pijp mag 10% groter zijn dan cilinder
andersom is het natuurlijk ten zeerste af te raden.(pijp kleiner dan cilinder)