DennisG
2f4r
Zo..............
Ik had belooft terug te komen, nouja dat doe ik dus bij deze.. :cheer: :cheer:
me vorige scooter(special) was dus de ::TSA:: Manston runner die ik helaas niet afgemaakt heb waar ik echt heel veel spijt van heb, echt veel spijt want hij begon op het laatst toch wel aardsig vet te worden in mij ogen, maja ik had opeens besloten dat ik het gehad had met de runner.
hier nog de link van die special...
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=132981
maarja wat doe je dan........stilzitten is er voor mij ook niet bij. in de tussentijd een aantal brommerts en gevalletjes gehad. (niet noemenswaardig ofzo :* )
dus ik kreeg opeens weer verschrikkelijk de jeuk van het project gebeuren,
ik was er helemaal uit het moest er goed uit zien heel behoorlijk snel worden
ik was dus van plan een bws'je te halen en daar een mina blok met 2fast en alle shizzle op te gooien, maar het wou er niet in. |L
eens pia alijd pia dus die parts die ik had verzameld weer verkocht.
tijdje daarna werd ik door een maat getipt dat er een zip sp te koop stond op marktplaats, welliswaar alleen een frame enz maja er moet een begin zijn.
Dus ik gelijk kijken en ja het was nog in apeldoorn ook, gelijk die mensen opgebeld natuurlijk en zo kwamen we tot een mooi prijsje
opeens had ik dus een zip sp '98 in de schuur met mono arm, voorem meuk, malossi schijf :kwijl: , en velg met ml50
zo stond die er net na het ophalen.
het nu nog oranje velgje met malossi schijf
verder de dag na dat ik de zip had gehaald gelijk naar dijkman voor wat klein spul ik wou tenminste rustig aan beginnen.
m-stuurtje gehaald
tnt chrome korte clamp
pxp snelgas handel
setje progrip handvaten
alles gemonteerd samen met de killswich die ik nog had van de runner
en dan wat ga je dan doen??? Juist uitelkaar en alles vast schoonmaken.
frame
daarna voor iets meer dan 50 euro aan lak gehaald 8P
frame in de effect primer
toen het kleurtje erop en voila dat is weer netjes
toen het subframe gespoten
toch wel aardig strak geworden dacht ik
kleurtjes passen wel aardig bij elkaar
ook een heel erg oldskool achterveertje aageschaft, betreft een Top performance verstelbare veer met 10 standen.
vond um wel stoer.
van die man waarvan ik het zipje had kon ik kreeg ik het voorspatbord nog mee. ondertussen ook een nog veel oudere voorveer op de kop getikt 8P die is dus echt alleen maar voor tijdelijk :*
Toen (vandaag) een mooi zip sp '98 cartertje op de kop getikt geparelstraalt
en zo komt er ineens vorm in :w
zoals je ziet blingt het frame toch wel aardig best een apart kleurtje.
zo dan 1ste update hoop gezwets maja
wat gaat de setup worden
gewoon het gewoonlijke kun je bijna zeggen. want heel veel variaties zijn er niet echt meer. maar het moet gewoon hard gaan.
dus:
Cilinder Malossi speed 04
Uitlaat Malossi team 04
Krukas Malossi RHQ 85mm
Carburateur Dellorto 26 mm VHST
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR2000
Koppeling Malossi MHR Delta Clutch
Membraan Malossi Vl13 / misschien v-force
Carters tuned door wie weet ik nie
Vertandingsdeksel org voorlopig
Poulies Overrange
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Stage6 CNC drive
Spruitstuk Malossi recht 22-28
Ontsteking HPI 06 / Malossi eprom
Lagers SKF C4
deze setup staat dus nog niet helemaal vast want ik heb nog zoiets van ik zie het allemaal wel
verder heb ik plannen om mee te doen aan de sbo sprint '07
tot zover de 1ste post
Update 10-10-06
Net trug van een tripje apeldoorn waarbij ik de oude pijp van Sjonnie heb overgenomen.
netjes in doos
pijpje
mja aan deze foto kun je dus zien dat michel eigenlijk nooit wat met zijn onderdelen doet, alles ligt er zo'n beetje zo bij in z'n kamer
toen ff onder de zippah gehangen
Ook had ik al een rechtspruitstuk en een dellorto 26 vlakschuif carb zoals op de vorige foto's te zien is.
langzaam begint het allemaal weer bij elkaar te komen
Update 12-10-06
Zo vandaag ook weer even bezig geweest.
Heb gister het blokje wat ik geruild tegen een bijna complete kappenset die er nog wel aardig uit zag, dit heb ik gedaan omdat het carter wat ik had org had AC was, en ik dus met een elek. waterpomp zou moeten gaan rijden, zelf heb ik altijd goede ervaring met een krukas aangedreven pomp dus dat wou ik ook.
Hier het bijna complete setje.
Toen maar eens gaan nadenken over kleuren ben eruit de hoofdkleur word Voilet metallic, uit een motip busje ( ja ik ga zelf spuiten :* )
gecombineerd met gecoat zilver grijs frame, en velgen.
De rest wordt mat zwart
Dus weer druk aan de gang geweest.
voorspatbord in de primer.
en in kleur.
met blanke lak (kleur komt niet goed uit door flits)
Daarna aan die grijze binnekappen begonnen, want dat vond ik toch niet echt wat.
Matzwart gespoten.
ook alvast de achterkap in de primer gezet, maar nog niet verder kunnen gaan, verf was op...
en een soort van totaal beeld. ziet er alweer een stuk beter uit..
Update 14-10-06
Vandaag even naar Dijkman geweest wist eigenlijk niet wat ik moest hebben maar toen maar paar kleine dingen gehaald.
Stage6 CNC drive
Malossi VL13
En nog samen met mijn nieuwe rechtspruitstuk die nog nooit benzine geproeft heeft.
Ook is de achterkap behoorlijk mislukt met spuiten, de lak is flink gaan reageren, dus dat moet weer overnieuw :L
Update 28-10-06
Gisteren een zeer net zip sp 98 carter gekocht.
Deze is Tuned en Kotterd op speed 04 door een belgisch scooterrace team wat ik er uit verstaan heb
Eerst dacht ik dat die ook al gestraald was, maar dat bleek naderhand de nieuwigheid te zijn. :w
Hier wat foto's..
[img=http://img128.imageshack.us/img128/5169/pict0068kn8.jpg]
ook is er behoorlijk met vloeibaar metaal geknoeid :+
oftewel een zeer chill setje
Ook ben ik een zeer nette Team '99 as rijker geworden
Update 16-11-06
Zo na een tijdje niks gedaan te hebben en rustig aan wat spulletjes te hebben gekocht. ben ik maar weer eens aan de slag gegaan
Dr waterpomp revisie setje (kutding om te monteren :kots: )
SKF C4 kunstofkooi lagerset + viton keeringen
Ook is er een nieuwe benzinekraan gekomen
De nieuwe OKO 28 D-slide
Ook een stage6 rempot dekseltje gekocht :w
Ook ben ik op school bezig geweest met het maken van een kelk, het begin is er, hijs nu alleen nog veel te groot en te zwaar dus ik ga hem nog weer verder draaien
het is trouwens van messing.
verder heb ik alvast de krukas met keeringen gemonteerd en ook het inlaat setje er vast losjes opgemonteerd. ook zitten overal nieuwe imbusjes in, wel zo netjes
volgende update weer wat motorisch spul erbij
Update 19-11-06
zo weer ff verder
eerst maar is het blok er losjes onder gehangen om te kijken hoe het allemaal kwam.
Beetje wazige foto maar het was al donker
Toen een voorkap opgehaald en gelijk maar metallic zwart gespoten 8P
'
Daarna even op de zip gemonteerd. zoals je ziet heeft die nu iets van 5 kleurenofzo 8P :L
Ook het stage6 dekseltje even gemonteerd
Ook heb ik nog een buddy gekregen zoals je ziet moet die nog wel ff gecleand worden.
Update 21-12-06
Lange tijd niks van me laten horen heb ook een tijdje niks gedaan.
Nadat ik de voorkap had zwart gespoten, heb ik besloten de zip 1 kleur te geven 8P.
Dus alles maar metallic zwart gespoten.
Zo stond het er toen bij: ( Tel foto's)
Ook heb ik een stage6 kickstart gekocht.
Hier gemonteerd (carterkap wordt nog gecoat oid) en nee, ik ben die rubber ringen nog niet kwijt :emo:
Van erwin :TSA:: prorace axis) z'n Stage6 temp meter + accupack overgenomen. :*
wordt nog een mooi beugeltje voor gemaakt.
Een Denso W34 bougie die ik nog had liggen.
Ook heb ik de voorvelg alvast helemaal kaal gemaakt met afbeit.
Deze krijgt samen met de achtervelg ook een mooi beurtje
Daarna dus de hele zip weer uitelkaar gehaald. want ik laat het frame + subframe toch coaten.
Zonde van die spuitbussen maja
Ook schijfje even losgehaald.
Ook heb ik het rox radje vervangen voor een splinternieuwe kart radiateur :w :kwijl:
Hij past precies achter de kap dus dat zit wel goed :vetheid:
Volgende update zal waarschijnlijk het frame enz zijn.
Groeten en alvast een prettig kerstfeest :ciao:
Update 15-01-07
Eindelijk ook een achtervelg erbij, heb hem al in de afbeit staan
Toen wat klein pretspul besteld bij euroscooters.
koelbuisje + waterpomp snaartje
Stage6 ophoogblokje alu
Ik vind hem alleen wel iets te groot, zo had ik hem niet in gedachten.
Stage6 carter plug alu
De enige echte malossi team'99 krukas moeren 8P
Van de Jelte en Fredrik aka TSA Cross NRG heb ik een wingbell overgenomen.
En ook een blingbling verchroomde kundo paddock :kwijl:
Dus toen heb ik me maar weer is met het frame bezig gehouden.
Ik wou eerst me radje ophangen naja dat was makkelijker gezegt dan gedaan.
Het bleek toch net allemaal niet te passen :| .
Dus na veel hakken en zagen en gek doen houd je over...
een passende radiateur
De binnenkappen moesten er wel aan geloven ( wordt nog netjes afgewerkt)
ook binnen de voorkap moest drastisch veel weg gehaald worden
En dan past die :w
Toen me maar is bezig gehouden met de monoarm
deze kreeg een metalic zwart laagje.
Toen de remmeuk erop
Buddy met tank gemonteerd.
ook het stuur het erweer op en dan krijg je dit
Daarna het voorspatbord
Gaat dus net goed :w maar er moet nog een voorkap bij :'(
Update 16-01-07
Nou om er gelijk maar ff achteraan te knallen
nog ff wat nieuw spul gehaald
vertandingslager
borgring
nieuwe oliepomp
waterpomp ding
keeringen
lager met borgring
keering
Oliepompje zonder vette bende :w
Waterpomp tandwiel
toen begonnen met het malossi lagertje eruit te slopen maar dit ging niet zo snel, heb in totaal 1 ong een uur staan de te wrikken enz |L
maja ik gaat dus voorlopig ff met std vertanding rijden 8P 8P
malossi vertanding zal ook komen maar dat zal als laatste aangeschaft worden
de ow zo geile std vertanding
en dan blok eronder voor het eerst staat die dus op zijn eigen pootjes :w
toen maar beetje gaan monteren
Update 01-02-07
Orginele waterpomp asje op de draaibank gehad en wat uitgeboord, omdat geen andere kon vinden
past weer netjes.
Malossi RS3 achterveer gekocht van de cross NRG aangezien ik de top veer niet echt meer vind staan.
Totaal feuteu. met bijna alle kappen
Update 08-02-07
Gisteravond mijn velgen opgehaald bij de coater.
Ze zijn blackchrome geworden, alleen ik krijg het niet helemaal lekker op de foto. maar ze zien er weer vers uit.
voorvelg
foto van telefoon
achtervelg
Ook de carb nog ietsie gepolijst, zit nog wel iets werk in.
Update 16-02-07
Vandaag ff de velgjes erop gedaan om te kijken hoe het zou staan.
Foto's zijn alleen een beetje wazig geworden
wel een mooie foto.
ook dus een E13 er bij gekocht
Update 9-03-07
zo weer een tijdje niks gedaan aan de scooter ook, toen maar weer eens begonnen.
Nieuwe Kvs slangen.
er komen nog blauwe teflon slangen aan, maar zat een lange levertijd op
Buddy bak uitgezaagt.
en volgens velen moest de voorkant lager dus ik daar maar mee aan de slag. 2 busjes gemaakt, past allemaal goed. alleen toen ik met de luchtsleutel de veer weer aandraaide klapte er zo een stuk af!!! |L
maja moet toch een nieuwe veer op.
Ook is er een malossi rotor gearriveerd
Update 12-03-07
oude ml50 voorband, ook weer voor laten monteren, hijs eigenlijk nog zo goed als nieuw. en een nieuwe ml50 besteld waarschijnlijk woensdag binnen.
Update 30-03-07
Weer wat nieuwe stuff
Nieuwe MHR 2000 vario overgenomen van zipmhrteam
Ook een primaire 14/ 39 van hem overgenomen
Nieuw Rubber
Nieuw benzine filter
Nieuwe achterremkabel
Benzine slang
Gaskabel troep
Remblokken
En eindelijk een zadel
volgende keer meer
Update 01-04-07
Update dan maar, hij heeft nu 28,2 pk SAE.................1 april
Neej maar wel wat toffe foto's genomen.
en dan ik er ook nog op:z
Update 03-04-07
Zo eindelijk weer een motorische update vandaag weer heel wat spul binnen gekregen
MHR Speed 04
Delta Clutch
Kevlar snaar
zwarte trekveren
Speed pakkingset
Speed overgenomen van Fonz-NRG bedankt nog :* , is al een score van 21,2 mee neergezet. HD tuned
Toen het zooitje gemonteerd.
squish mooi op 0,6
rotor op 2,25
het loopt ook al, met 3 keer trappen
Nu nog ff de Torque driver halen.
Update 08-04-07
Nja weer een tijd bezig geweest.
zip rijd ondertussen al.
Nog een blauwe drukveer gehaald en een malossi Torsion controller .
Gister avond voor het eers eigenlijk ff gereden. met een veels te grote sproeier. na een tijdje rijden ging me vertanding gieren als de pest. en alle olie was eruit gelopen.
dus vanmiddag met goede moed alles weer schoongemaakt en netjes gemonteerd.
Daarna alleen de carb afgesteld, en zoineens zat het goed ik vind hem echt retehard gaan:winner: .
toen een stukje gaan rijden naar wat maatjes om hem ff te showen, en daar paar keer goed volluit getrokken natuurlijk.
en toen reed ik trug, ff het gas erop. toen voelde ik de scooter wat inhouden ineens. net alsof er wat aan liep, dus gas trukt en ineens was de hele straat blauw+pippi+
eerst ff wat foto's
na het rijden.
nja trug komend op het v-snaar verhaal
deze lag dus los. nadat ik het deksel los maakte zag ik dit:+
Torsion control ding
de verneukte snaar
dat was het:*
Update 1-9-2007
Heb op genemuiden gereden, was me eerste sprint.
met de revolution zip van kevin(xiphos) liep allemaal wel goed.
helaas is het vermogen nog niet denderend. en kwam het zipje tekort
met een straat afstelling 17,4 gescoort..
wat pics.
verder ben ik vandaag met John G richting andries gegaan(A-bizar)
en heb daar een frame van hem gekocht betreft het korte model.
deze zal ik iig als basis gebruiken. mocht de zithouding etc me niet bevallen. zal ik zelf dit frame gaan aanpassen. of een replica gaan maken. met mijn eigen maten.
ook een org zip trommel velgje met vork geregeld waar ik gelijk even de slijptol heb in gezet. en de veren wat heb ingekort.
moet nog wel even netjes gestraald enz worden.
als koeling ga ik voorlopig een zip radiateurtje gebruiken. of ik moet een andere mooie kleine vinden.
en totaal.
verder heb ik nog niet echt een setup in gedachte.
Update 3-09-2007
Hier wat 2 pics hoe het ding er ong bij zal komen te staan. vind het wel wat hebben al.
Voorlopig zal ik even niet updaten tot ik wat meer interresante spullen enz heb.
Update 6-9-2007
weer wat verder.
nieuwe clamp
begin van een stuur.
nieuwe remhendels.
beetje buigen etc.
bij elkaar.
op het frame.
ik vind het zeker al wat hebben. alleen loopt het vanaf de clamp wat te recht er zal dus nog een ander stuur komen die wat ronder gaat lopen. in plaats van recht.
Ik had belooft terug te komen, nouja dat doe ik dus bij deze.. :cheer: :cheer:
me vorige scooter(special) was dus de ::TSA:: Manston runner die ik helaas niet afgemaakt heb waar ik echt heel veel spijt van heb, echt veel spijt want hij begon op het laatst toch wel aardsig vet te worden in mij ogen, maja ik had opeens besloten dat ik het gehad had met de runner.
hier nog de link van die special...
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=132981
maarja wat doe je dan........stilzitten is er voor mij ook niet bij. in de tussentijd een aantal brommerts en gevalletjes gehad. (niet noemenswaardig ofzo :* )
dus ik kreeg opeens weer verschrikkelijk de jeuk van het project gebeuren,
ik was er helemaal uit het moest er goed uit zien heel behoorlijk snel worden
ik was dus van plan een bws'je te halen en daar een mina blok met 2fast en alle shizzle op te gooien, maar het wou er niet in. |L
eens pia alijd pia dus die parts die ik had verzameld weer verkocht.
tijdje daarna werd ik door een maat getipt dat er een zip sp te koop stond op marktplaats, welliswaar alleen een frame enz maja er moet een begin zijn.
Dus ik gelijk kijken en ja het was nog in apeldoorn ook, gelijk die mensen opgebeld natuurlijk en zo kwamen we tot een mooi prijsje
opeens had ik dus een zip sp '98 in de schuur met mono arm, voorem meuk, malossi schijf :kwijl: , en velg met ml50
zo stond die er net na het ophalen.
het nu nog oranje velgje met malossi schijf
verder de dag na dat ik de zip had gehaald gelijk naar dijkman voor wat klein spul ik wou tenminste rustig aan beginnen.
m-stuurtje gehaald
tnt chrome korte clamp
pxp snelgas handel
setje progrip handvaten
alles gemonteerd samen met de killswich die ik nog had van de runner
en dan wat ga je dan doen??? Juist uitelkaar en alles vast schoonmaken.
frame
daarna voor iets meer dan 50 euro aan lak gehaald 8P
frame in de effect primer
toen het kleurtje erop en voila dat is weer netjes
toen het subframe gespoten
toch wel aardig strak geworden dacht ik
kleurtjes passen wel aardig bij elkaar
ook een heel erg oldskool achterveertje aageschaft, betreft een Top performance verstelbare veer met 10 standen.
vond um wel stoer.
van die man waarvan ik het zipje had kon ik kreeg ik het voorspatbord nog mee. ondertussen ook een nog veel oudere voorveer op de kop getikt 8P die is dus echt alleen maar voor tijdelijk :*
Toen (vandaag) een mooi zip sp '98 cartertje op de kop getikt geparelstraalt
en zo komt er ineens vorm in :w
zoals je ziet blingt het frame toch wel aardig best een apart kleurtje.
zo dan 1ste update hoop gezwets maja
wat gaat de setup worden
gewoon het gewoonlijke kun je bijna zeggen. want heel veel variaties zijn er niet echt meer. maar het moet gewoon hard gaan.
dus:
Cilinder Malossi speed 04
Uitlaat Malossi team 04
Krukas Malossi RHQ 85mm
Carburateur Dellorto 26 mm VHST
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR2000
Koppeling Malossi MHR Delta Clutch
Membraan Malossi Vl13 / misschien v-force
Carters tuned door wie weet ik nie
Vertandingsdeksel org voorlopig
Poulies Overrange
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Stage6 CNC drive
Spruitstuk Malossi recht 22-28
Ontsteking HPI 06 / Malossi eprom
Lagers SKF C4
deze setup staat dus nog niet helemaal vast want ik heb nog zoiets van ik zie het allemaal wel
verder heb ik plannen om mee te doen aan de sbo sprint '07
tot zover de 1ste post
Update 10-10-06
Net trug van een tripje apeldoorn waarbij ik de oude pijp van Sjonnie heb overgenomen.
netjes in doos
pijpje
mja aan deze foto kun je dus zien dat michel eigenlijk nooit wat met zijn onderdelen doet, alles ligt er zo'n beetje zo bij in z'n kamer
toen ff onder de zippah gehangen
Ook had ik al een rechtspruitstuk en een dellorto 26 vlakschuif carb zoals op de vorige foto's te zien is.
langzaam begint het allemaal weer bij elkaar te komen
Update 12-10-06
Zo vandaag ook weer even bezig geweest.
Heb gister het blokje wat ik geruild tegen een bijna complete kappenset die er nog wel aardig uit zag, dit heb ik gedaan omdat het carter wat ik had org had AC was, en ik dus met een elek. waterpomp zou moeten gaan rijden, zelf heb ik altijd goede ervaring met een krukas aangedreven pomp dus dat wou ik ook.
Hier het bijna complete setje.
Toen maar eens gaan nadenken over kleuren
gecombineerd met gecoat zilver grijs frame, en velgen.
De rest wordt mat zwart
Dus weer druk aan de gang geweest.
voorspatbord in de primer.
en in kleur.
met blanke lak (kleur komt niet goed uit door flits)
Daarna aan die grijze binnekappen begonnen, want dat vond ik toch niet echt wat.
Matzwart gespoten.
ook alvast de achterkap in de primer gezet, maar nog niet verder kunnen gaan, verf was op...
en een soort van totaal beeld. ziet er alweer een stuk beter uit..
Update 14-10-06
Vandaag even naar Dijkman geweest wist eigenlijk niet wat ik moest hebben maar toen maar paar kleine dingen gehaald.
Stage6 CNC drive
Malossi VL13
En nog samen met mijn nieuwe rechtspruitstuk die nog nooit benzine geproeft heeft.
Ook is de achterkap behoorlijk mislukt met spuiten, de lak is flink gaan reageren, dus dat moet weer overnieuw :L
Update 28-10-06
Gisteren een zeer net zip sp 98 carter gekocht.
Deze is Tuned en Kotterd op speed 04 door een belgisch scooterrace team wat ik er uit verstaan heb
Eerst dacht ik dat die ook al gestraald was, maar dat bleek naderhand de nieuwigheid te zijn. :w
Hier wat foto's..
[img=http://img128.imageshack.us/img128/5169/pict0068kn8.jpg]
ook is er behoorlijk met vloeibaar metaal geknoeid :+
oftewel een zeer chill setje
Ook ben ik een zeer nette Team '99 as rijker geworden
Update 16-11-06
Zo na een tijdje niks gedaan te hebben en rustig aan wat spulletjes te hebben gekocht. ben ik maar weer eens aan de slag gegaan
Dr waterpomp revisie setje (kutding om te monteren :kots: )
SKF C4 kunstofkooi lagerset + viton keeringen
Ook is er een nieuwe benzinekraan gekomen
De nieuwe OKO 28 D-slide
Ook een stage6 rempot dekseltje gekocht :w
Ook ben ik op school bezig geweest met het maken van een kelk, het begin is er, hijs nu alleen nog veel te groot en te zwaar dus ik ga hem nog weer verder draaien
het is trouwens van messing.
verder heb ik alvast de krukas met keeringen gemonteerd en ook het inlaat setje er vast losjes opgemonteerd. ook zitten overal nieuwe imbusjes in, wel zo netjes
volgende update weer wat motorisch spul erbij
Update 19-11-06
zo weer ff verder
eerst maar is het blok er losjes onder gehangen om te kijken hoe het allemaal kwam.
Beetje wazige foto
Toen een voorkap opgehaald en gelijk maar metallic zwart gespoten 8P
Daarna even op de zip gemonteerd. zoals je ziet heeft die nu iets van 5 kleurenofzo 8P :L
Ook het stage6 dekseltje even gemonteerd
Ook heb ik nog een buddy gekregen
Update 21-12-06
Lange tijd niks van me laten horen heb ook een tijdje niks gedaan.
Nadat ik de voorkap had zwart gespoten, heb ik besloten de zip 1 kleur te geven 8P.
Dus alles maar metallic zwart gespoten.
Zo stond het er toen bij: ( Tel foto's)
Ook heb ik een stage6 kickstart gekocht.
Hier gemonteerd (carterkap wordt nog gecoat oid) en nee, ik ben die rubber ringen nog niet kwijt :emo:
Van erwin
wordt nog een mooi beugeltje voor gemaakt.
Een Denso W34 bougie die ik nog had liggen.
Ook heb ik de voorvelg alvast helemaal kaal gemaakt met afbeit.
Deze krijgt samen met de achtervelg ook een mooi beurtje
Daarna dus de hele zip weer uitelkaar gehaald. want ik laat het frame + subframe toch coaten.
Zonde van die spuitbussen maja
Ook schijfje even losgehaald.
Ook heb ik het rox radje vervangen voor een splinternieuwe kart radiateur :w :kwijl:
Hij past precies achter de kap dus dat zit wel goed :vetheid:
Volgende update zal waarschijnlijk het frame enz zijn.
Groeten en alvast een prettig kerstfeest :ciao:
Update 15-01-07
Eindelijk ook een achtervelg erbij, heb hem al in de afbeit staan
Toen wat klein pretspul besteld bij euroscooters.
koelbuisje + waterpomp snaartje
Stage6 ophoogblokje alu
Ik vind hem alleen wel iets te groot, zo had ik hem niet in gedachten.
Stage6 carter plug alu
De enige echte malossi team'99 krukas moeren 8P
Van de Jelte en Fredrik aka TSA Cross NRG heb ik een wingbell overgenomen.
En ook een blingbling verchroomde kundo paddock :kwijl:
Dus toen heb ik me maar weer is met het frame bezig gehouden.
Ik wou eerst me radje ophangen naja dat was makkelijker gezegt dan gedaan.
Het bleek toch net allemaal niet te passen :| .
Dus na veel hakken en zagen en gek doen houd je over...
een passende radiateur
De binnenkappen moesten er wel aan geloven ( wordt nog netjes afgewerkt)
ook binnen de voorkap moest drastisch veel weg gehaald worden
En dan past die :w
Toen me maar is bezig gehouden met de monoarm
deze kreeg een metalic zwart laagje.
Toen de remmeuk erop
Buddy met tank gemonteerd.
ook het stuur het erweer op en dan krijg je dit
Daarna het voorspatbord
Gaat dus net goed :w maar er moet nog een voorkap bij :'(
Update 16-01-07
Nou om er gelijk maar ff achteraan te knallen
nog ff wat nieuw spul gehaald
vertandingslager
borgring
nieuwe oliepomp
waterpomp ding
keeringen
lager met borgring
keering
Oliepompje zonder vette bende :w
Waterpomp tandwiel
toen begonnen met het malossi lagertje eruit te slopen maar dit ging niet zo snel, heb in totaal 1 ong een uur staan de te wrikken enz |L
maja ik gaat dus voorlopig ff met std vertanding rijden 8P 8P
malossi vertanding zal ook komen maar dat zal als laatste aangeschaft worden
de ow zo geile std vertanding
en dan blok eronder voor het eerst staat die dus op zijn eigen pootjes :w
toen maar beetje gaan monteren
Update 01-02-07
Orginele waterpomp asje op de draaibank gehad en wat uitgeboord, omdat geen andere kon vinden
past weer netjes.
Malossi RS3 achterveer gekocht van de cross NRG aangezien ik de top veer niet echt meer vind staan.
Totaal feuteu. met bijna alle kappen
Update 08-02-07
Gisteravond mijn velgen opgehaald bij de coater.
Ze zijn blackchrome geworden, alleen ik krijg het niet helemaal lekker op de foto. maar ze zien er weer vers uit.
voorvelg
foto van telefoon
achtervelg
Ook de carb nog ietsie gepolijst, zit nog wel iets werk in.
Update 16-02-07
Vandaag ff de velgjes erop gedaan om te kijken hoe het zou staan.
Foto's zijn alleen een beetje wazig geworden
wel een mooie foto.
ook dus een E13 er bij gekocht
Update 9-03-07
zo weer een tijdje niks gedaan aan de scooter ook, toen maar weer eens begonnen.
Nieuwe Kvs slangen.
er komen nog blauwe teflon slangen aan, maar zat een lange levertijd op
Buddy bak uitgezaagt.
en volgens velen moest de voorkant lager dus ik daar maar mee aan de slag. 2 busjes gemaakt, past allemaal goed. alleen toen ik met de luchtsleutel de veer weer aandraaide klapte er zo een stuk af!!! |L
maja moet toch een nieuwe veer op.
Ook is er een malossi rotor gearriveerd
Update 12-03-07
oude ml50 voorband, ook weer voor laten monteren, hijs eigenlijk nog zo goed als nieuw. en een nieuwe ml50 besteld waarschijnlijk woensdag binnen.
Update 30-03-07
Weer wat nieuwe stuff
Nieuwe MHR 2000 vario overgenomen van zipmhrteam
Ook een primaire 14/ 39 van hem overgenomen
Nieuw Rubber
Nieuw benzine filter
Nieuwe achterremkabel
Benzine slang
Gaskabel troep
Remblokken
En eindelijk een zadel
volgende keer meer
Update 01-04-07
Update dan maar, hij heeft nu 28,2 pk SAE.................1 april
Neej maar wel wat toffe foto's genomen.
en dan ik er ook nog op:z
Update 03-04-07
Zo eindelijk weer een motorische update vandaag weer heel wat spul binnen gekregen
MHR Speed 04
Delta Clutch
Kevlar snaar
zwarte trekveren
Speed pakkingset
Speed overgenomen van Fonz-NRG bedankt nog :* , is al een score van 21,2 mee neergezet. HD tuned
Toen het zooitje gemonteerd.
squish mooi op 0,6
rotor op 2,25
het loopt ook al, met 3 keer trappen
Nu nog ff de Torque driver halen.
Update 08-04-07
Nja weer een tijd bezig geweest.
zip rijd ondertussen al.
Nog een blauwe drukveer gehaald en een malossi Torsion controller
Gister avond voor het eers eigenlijk ff gereden. met een veels te grote sproeier. na een tijdje rijden ging me vertanding gieren als de pest. en alle olie was eruit gelopen.
dus vanmiddag met goede moed alles weer schoongemaakt en netjes gemonteerd.
Daarna alleen de carb afgesteld, en zoineens zat het goed ik vind hem echt retehard gaan:winner: .
toen een stukje gaan rijden naar wat maatjes om hem ff te showen, en daar paar keer goed volluit getrokken natuurlijk.
en toen reed ik trug, ff het gas erop. toen voelde ik de scooter wat inhouden ineens. net alsof er wat aan liep, dus gas trukt en ineens was de hele straat blauw+pippi+
eerst ff wat foto's
na het rijden.
nja trug komend op het v-snaar verhaal
deze lag dus los. nadat ik het deksel los maakte zag ik dit:+
Torsion control ding
de verneukte snaar
dat was het:*
Update 1-9-2007
Heb op genemuiden gereden, was me eerste sprint.
met de revolution zip van kevin(xiphos) liep allemaal wel goed.
helaas is het vermogen nog niet denderend. en kwam het zipje tekort
met een straat afstelling 17,4 gescoort..
wat pics.
verder ben ik vandaag met John G richting andries gegaan(A-bizar)
en heb daar een frame van hem gekocht betreft het korte model.
deze zal ik iig als basis gebruiken. mocht de zithouding etc me niet bevallen. zal ik zelf dit frame gaan aanpassen. of een replica gaan maken. met mijn eigen maten.
ook een org zip trommel velgje met vork geregeld waar ik gelijk even de slijptol heb in gezet. en de veren wat heb ingekort.
moet nog wel even netjes gestraald enz worden.
als koeling ga ik voorlopig een zip radiateurtje gebruiken. of ik moet een andere mooie kleine vinden.
en totaal.
verder heb ik nog niet echt een setup in gedachte.
Update 3-09-2007
Hier wat 2 pics hoe het ding er ong bij zal komen te staan. vind het wel wat hebben al.
Voorlopig zal ik even niet updaten tot ik wat meer interresante spullen enz heb.
Update 6-9-2007
weer wat verder.
nieuwe clamp
begin van een stuur.
nieuwe remhendels.
beetje buigen etc.
bij elkaar.
op het frame.
ik vind het zeker al wat hebben. alleen loopt het vanaf de clamp wat te recht er zal dus nog een ander stuur komen die wat ronder gaat lopen. in plaats van recht.
Last edited: