Trekveren vivacity

Thijnbab

Member
Ik had mn vivacity uit 2005 opgevoerd door techigas terugloop en wou wat strakkere trekveren. Ik had n setje van Malossi gekocht. Zwarte witte en gele. Volgens het boekje en wat ik ook wel zag was dat de zwarte had minst strakke zijn en de gele het straks. Ik heb nu de zwarte erin maar hij maakt nu wel wat overtoeren. Welke kn ik dan kopen die wat lichter zijn. In het boekje stond dat de zwarte die ik nu heb 4000rpm hebben. Heb geen idee wat er standaard in zit. Wel n stuk lichter iniedergeval
 
Advertisement - register to remove this

Ik had mn vivacity uit 2005 opgevoerd door techigas terugloop en wou wat strakkere trekveren. Ik had n setje van Malossi gekocht. Zwarte witte en gele. Volgens het boekje en wat ik ook wel zag was dat de zwarte had minst strakke zijn en de gele het straks. Ik heb nu de zwarte erin maar hij maakt nu wel wat overtoeren. Welke kn ik dan kopen die wat lichter zijn. In het boekje stond dat de zwarte die ik nu heb 4000rpm hebben. Heb geen idee wat er standaard in zit. Wel n stuk lichter iniedergeval

Even voor de duidelijkheid

Je hebt de juiste trekveren voor jou koppeling hebt gekocht.
Je hebt de lichtste erin zitten, die aangrijpen bij 4000 toeren, maar hij maakt overtoeren.

Bedoel je overtoeren tijdens het rijden Of vind je dat hij te laat aangrijpt?

Want het kan zijn dat je trekveren hebt gekocht die voor een andere koppeling zijn.
Die zijn dan iets langer of korter ( korter als je overtoeren maakt) waardoor je aangrijp moment anders is dan voorgeschreven.
En misschien komen je koppelings segmenten dan niet ver genoeg uit waardoor deze slippen.

Je koppelingsegmenten kunnen ook op zijn natuurlijk.
 
Ik had mn vivacity uit 2005 opgevoerd door techigas terugloop en wou wat strakkere trekveren. Ik had n setje van Malossi gekocht. Zwarte witte en gele. Volgens het boekje en wat ik ook wel zag was dat de zwarte had minst strakke zijn en de gele het straks. Ik heb nu de zwarte erin maar hij maakt nu wel wat overtoeren. Welke kn ik dan kopen die wat lichter zijn. In het boekje stond dat de zwarte die ik nu heb 4000rpm hebben. Heb geen idee wat er standaard in zit. Wel n stuk lichter iniedergeval
je hoeft geen 20 verschillende topics aanmaken voor het zelfde onderwerp
 
4000 toeren trekveertjes is wel erg overdreven natuurlijk op deze setup,
1500 toeren zou netter zijn
Hij grijpt te laat aan maar heb wel gw de goeie. Ik heb nu van 2000 gekocht ga die ff proberen. Is wel van dmp wat volgens mij niet het beste merk is maar zal wel moeten werken
Post automatically merged:

Even voor de duidelijkheid

Je hebt de juiste trekveren voor jou koppeling hebt gekocht.
Je hebt de lichtste erin zitten, die aangrijpen bij 4000 toeren, maar hij maakt overtoeren.

Bedoel je overtoeren tijdens het rijden Of vind je dat hij te laat aangrijpt?

Want het kan zijn dat je trekveren hebt gekocht die voor een andere koppeling zijn.
Die zijn dan iets langer of korter ( korter als je overtoeren maakt) waardoor je aangrijp moment anders is dan voorgeschreven.
En misschien komen je koppelings segmenten dan niet ver genoeg uit waardoor deze slippen.

Je koppelingsegmenten kunnen ook op zijn natuurlijk.
Segmenten zijn wel vrij versleten
 
Last edited:
View attachment 73272
Post automatically merged:

Dit tabelletje kwam ik hier nog tegen.

Ik vraag me af welke koppeling je hebt en welk artikelcode van malossi je gekocht hebt.
Van slap naar sterk van onder naar boven daar maak ik uit op slapste trekveer onderaan en sterkste bovenaan. Maar dat terzijde aangezien je nu DMP trekveren hebt gemonteerd en deze vergelijkt met Malossi. DMP staat nou niet bepaald bekend om de juist sterkte aan te houden en dat alle trekveren gelijk zijn. Zelfde verhaal met hun variorollen die soms wel 0.3g verschillen onderling uit de zelfde verpakking

Maar heb je je koppeling en koppelingshuis al gemeten? Mag wel paar milimeter verschillen maar hoe minder hoe beter. Zou nu ff de witte trekveren erin proberen en kijken wat er gebeurt
 
Ja dat tabel is volgens mij ook niet heilig.
Er zijn ook zwarte malossi trekveren net een draad diameter van 2.2 mm.
Maar als jij die set hebt die runner_ laat zien dat. Heb je idd de zwakste uit de set en die zijn 1.6mm en ook zwart.
Verwarrend zo maar idd beter meten zoals brute-force al zei.
 
trekveer.JPG
Zo ingewikkeld is het toch niet jongens? Er staat een typenummer bij, en een toerental. Ik vind het gewoon een duidelijke tabel.

Zwart, 3000-5000
Wit, 4000-6000
Geel, 5000-7000.

En je kan ook zien dat je eigenlijk helemaal niets kan vertellen door de kleur. Vraagt iedereen altijd als eerste, maar als je niet weet welk typenummer het precies is, zegt dat bij Malossi dus ook echt helemaal niets.
 
Last edited:
Back
Top