Malossi zwarte trekveren in Vivacity 50cc

vivaspin

Banned
Hey iedereen,

Ik heb al 3 maanden zwarte trekveren van malossi in mijn peugeot vivacity, hij trekt hier heel goed mee, en ik trek meeste scooters er makelijk uit. Maar is malossi zwart niet het strakste van het strakste:p?
Kan het kwaad dat ik die trekveren erin heb?

Setup
50cc originele cilinder
Gianelli reverse
Zwarte trekveertjes dus
Rode drukveer(merk onbekend)
rollen 7,5 gram
 
Advertisement - register to remove this

Zwarte trekveertjes is wel een beetje too much, ik ben al een tijdje niet meer met scooters bezig, maar je scooter moet wel goeie toeren beuken om eens aan te grijpen, ik zou wel een standje lichter nemen. :)

En ja, Zwart zijn de "sterkste"
 
Ja dan maak je overtoeren en slijt de boel onnodig snel, plus dat je niet optimaal optrekt. Je zegt zelf al dat je er overtoeren van hebt (ander topic) dus vervang ze gewoon door 1 of 2 stapjes slapper.
 
Heb zelf Omega zwart, ook op een peugeot blok.

In het begin slipt mijn koppeling iets te veel, maar met een maatje slappere trekveren (omega zilver) trekt hij niet goed op.

In combinatie met een gele drukveer en 6,7 gram rollen houd hij na het aangrijpen van de koppeling CONTINU hetzelfde toerental tot de topsnelheid, dus ik vind het wel goed zo.
 
Met de malossi zwarte trekveren, trekt ie echt perfect. Hij maakt wel overtoeren maar niet echt heel erg ofso. Maar ik vind het wel een mooi geluidje als ie overtoeren maakt. Maar als het gewoobn kan dan hou ik ze gewoon.
 
hallo ik ben nieuw op deze site heb geen idee hoe ik een vraag kan stellen hier, dus ik doe het maar zo, als ik het verkeerd heb gedaan sorry daar voor.
ik wil namelijk info hebben over de Giantco venus pico wat kost deze normaal gesproken bij de dealer want dat kan ik niet echt vinden , en wat kost het me als ik de accu moet laten vervangen, en waar kan ik dat laten doen , want vind er bijna nix over op het internet.
help me please

groetjes
 
nadeel echter van Omega veren is dat ze heel erg vaak breken..

het mooiste is een goeie verstelbare koppeling erin zetten.

Ohja ? Dan zal ik dat eens in de gaten houden want dat moeten we natuurlijk niet hebben..

Verstelbare koppeling is inderdaad wel fijner, zeker ook bij mij omdat trekveren A te slap zijn en B te sterk. Tussen A en B zit niets in natuurlijk.
 
Ohja ? Dan zal ik dat eens in de gaten houden want dat moeten we natuurlijk niet hebben..

Verstelbare koppeling is inderdaad wel fijner, zeker ook bij mij omdat trekveren A te slap zijn en B te sterk. Tussen A en B zit niets in natuurlijk.

tja , zo lang ze nog goed zijn niks aan doen , je merkt vanzelf wel wanneer ze uitrekken en zelfs afbreken , er gebeurt eigenlijk niks mee hoor!

persoonlijk gebruik ik meestal Polini, Malossi en Hebo trekveren.
 
Ja ze zijn nog goed want heb ze gisteren erin gezet en waren splinternieuwe :p Heb inderdaad wel al eens gehad dat zilveren van Omega waren uitgerekt.

Ik wilde zelf ook Malossi trekveren gebruiken, zo'n setje van 3 verschillende sterktes, maar op het werk hadden ze alleen maar Omega trekveren (werk in een scooterzaak). En het was de laatste dag voor 2 weken vakantie dus was geen tijd om Malossi te bestellen omdat ik in de vakantie toch wel mijn scooter wilde afstellen.
 
Back
Top