hier dan nog een horrorverhaal: ik heb het met zowel mijn Tomos als mijn buitenboordmotoren gehad dat ze (zelfs met "goedkope" E5) na een winter niet gebruiken moeilijker startten, belabberd stationair draaiden en ook halfgas tegensputterden en ik van de Tomos de carburateur moest reinigen (die van de BBM had ik leeg laten draaien, doordraaien tot ie stopt en ook op choke niet meer aan gaat), ook omdat je er olie bij mengt /mengde gaat het nòg sneller dan bij je motorfiets (of was dat ook een tweetakt?) in de handleiding van mijn motorkettingzaag en bladblazer spreken ze van 1 maand!
nog ergere horrorverhalen over een irrigatiepomp van een sportveld (toenmalige rugbyclub van m'n zoon) waar de carburateur ongeveer dichtgelijmd zat, omdat ze de benzine zo goedkoop mogelijk haalden..
ook dat is natuurlijk een seizoensartikel, maar ik ben voor kleine zuinige motoren genezen van de Ethanol en stop daar alleen nog maar E0 in, òf zelfs Aspen (€4+/liter?) als ik het opberg.