Toerenteller werkt niet

yamaha290

Well-Known Member
Ik heb een stage 6 toerenteller, heb hem aangesloten zoals in de beschrijving maar hij geeft geen toeren aan. :(
Dus als de motor loopt dan staat er 0 toeren.
Heb de kabel gewoon om de bougiekabel heen gewikeld.
Mijn bougie = NGK BPR7HS
Wat kan het zijn?

Thanks alvast
 
Advertisement - register to remove this

Helaas,die heb ik nog nooit aangesloten.
Wat ik heb moeten doen bij de r/t versie is de rode draad minimaal 10x om de bougiekabel wikkelen en de witte draad op een goede manier aan het frame plaatsen voor massa.
Ik hoop nu dat je ook 2draden heb om aan te sluiten.
 
Helaas,die heb ik nog nooit aangesloten.
Wat ik heb moeten doen bij de r/t versie is de rode draad minimaal 10x om de bougiekabel wikkelen en de witte draad op een goede manier aan het frame plaatsen voor massa.
Ik hoop nu dat je ook 2draden heb om aan te sluiten.

In de beschrijving staat dat je 1 draad dat van je toerenteller komt om de Bougie kabel moet wikkelen, dat heb ik gedaan strak tape er om heen maar hij doet het nog niet. :x heb hem er iets van 6 7 keer omheen gewikelt.
Wat kan het toch zijn? wordt er echt ziek van!!! :(
 
Kan je geen foto maken van de handleiding en vervolgens hier plaatsen?
Verwacht wel dat er een massa aangelegd moet worden.
Ik heb 3/4 dagen geleden de r/t versie op mijn scooter aangelegdt en die moet volgens stage 6 al verbeterd zijn volgens de verpakking iig maar ik vind die ook al niet zo geweldig.
 
Kan je geen foto maken van de handleiding en vervolgens hier plaatsen?
Verwacht wel dat er een massa aangelegd moet worden.
Ik heb 3/4 dagen geleden de r/t versie op mijn scooter aangelegdt en die moet volgens stage 6 al verbeterd zijn volgens de verpakking iig maar ik vind die ook al niet zo geweldig.

Hier de foto's :

2ih0c2f.jpg


en zo hem ik hem gemonteerd de kabel dan zit nu tape om heen (strak!)

5wm4bt.jpg
 
Ik zie dat de (green/earth) groene kabel juist niet om je bougiekabel moet doen maar aan het frame,waar is dat oogje van de groene kabel?
IIg strip een stukje van deze groene kabel en monteer deze op een kaal stukje van je frame,waar geen lak/verf of iets zit dus metaal op metaal.
Dan zet je de (yellow) gele kabel op de pluspool + van je accu
Dan moet je nog 1kabel overhouden en die moet je juist om je bougie kabel wikkelen en dat mag wel een meer wikkelingen zijn dan ongeveer 5.
Doet het dan nog steeds niet maak dan eens een foto van je toerenteller met alle kabels die je eraan heb zitten.
 
Ik zie dat de (green/earth) groene kabel juist niet om je bougiekabel moet doen maar aan het frame,waar is dat oogje van de groene kabel?
IIg strip een stukje van deze groene kabel en monteer deze op een kaal stukje van je frame,waar geen lak/verf of iets zit dus metaal op metaal.
Dan zet je de (yellow) gele kabel op de pluspool + van je accu
Dan moet je nog 1kabel overhouden en die moet je juist om je bougie kabel wikkelen en dat mag wel een meer wikkelingen zijn dan ongeveer 5.
Doet het dan nog steeds niet maak dan eens een foto van je toerenteller met alle kabels die je eraan heb zitten.

Die gele en de groene zitten gewoon aan de plus en de min,
anders gaat de teller niet aan.
Maar die kabel die nu om mijn bougiekabel zit is de juiste kabel maar hij werkt niet.

Heb gewoon alles aan gesloten zoals in de beschrijving op de tempsensor na dan.
 
Wikkelingen tegen elkaar aan doen, zo dicht mogelijk bij de bobine. Althans, zo deed ik het. Dit is best wel een klote teller overigens, die kabeltjes zijn erg fragiel. Vooral waar deze op de printplaat gesoldeerd zitten, zorg er dus voor dat de kabel goed vast zit met tie-wraps oid.
 
Gaap,ik lag te slapen...
Ik zie het nu ook geel+,groen-,de mannen hierboven hebben er ervaring mee en ik niet alleen met de r/t versie.
Volg spNk eerst mocht dat niet werken kan je altijd melv16 raad volgen.
Heb nu wel geleerd dat stage6 en elektronica geen goede combinatie is.
 
Back
Top