Aerox toerenteller cockpit installeren

Wander

Well-Known Member
Ik heb ene vraag ik heb geprobeerd de cockpit van een aerox met toerenteller te installeren alleen doet die het niet echt goed .
Orgineel op deze aerox zit geen toerenteller.
Wat me al wel opviel is dat de aerox cockpit met toerenteller 10 stekker connecties heeft en de kabelboom van mijn aerox en de ouwe cockpit maar 9 hebben .
iemand enig idee wat het kan zijn .
Heb gehoord dat je ze gewoon kon omwisselen .
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt het zelf al.
Wat me al wel opviel is dat de aerox cockpit met toerenteller 10 stekker connecties heeft en de kabelboom van mijn aerox en de ouwe cockpit maar 9 hebben .
Die ene ontbrekende connectie is van de ..............
Die heb je niet op je scooter dus die doet het dan ook niet.
Het signaal voor de toerenteller wordt afgetakt op de oranje draad tussen de cdi en de bobine.
 
Last edited:
Je zegt het zelf al.

Die ene ontbrekende connectie is van de ..............
Die heb je niet op je scooter dus die doet het dan ook niet.
Het signaal voor de toerenteller wordt afgetakt op de oranje draad tussen de cdi en de bobine.
Dus het gaat niet werken of is er een manier om het werkend te maken.
als het niet te veel moeite kost.
Rare was wel dat de toerenteller wel reageerde op gas geven?
Alleen hij gaf 20k toeren aan met beetje gas geven .
 
@Wander,

Dus het gaat niet werken of is er een manier om het werkend te maken.
De oplossing staat in de laatste zin van mijn post #2.

Rare was wel dat de toerenteller wel reageerde op gas geven?
Alleen hij gaf 20k toeren aan met beetje gas geven .
Dit komt waarschijnlijk omdat de input van de toerenteller nu niet zit aangesloten en deze ingang een hoge impedantie heeft (weerstand) .
Post automatically merged:


Edit: Het verbaasd me dat alles andere wel werkt want ik heb het schema, wat ik op dit forum vond, nog eens goed bekeken en zie dat de bedrading op de connectoren van Cockpit D ( zonder toerenteller ) compleet anders is dan de connector bedrading van Cockpit C ( met toerenteller ).

Toerenteller Aerox.jpg
 
Last edited:
@Wander,


De oplossing staat in de laatste zin van mijn post #2.


Dit komt waarschijnlijk omdat de input van de toerenteller nu niet zit aangesloten en deze ingang een hoge impedantie heeft (weerstand) .
Post automatically merged:


Edit: Het verbaasd me dat alles andere wel werkt want ik heb het schema, wat ik op dit forum vond, nog eens goed bekeken en zie dat de bedrading op de connectoren van Cockpit D ( zonder toerenteller ) compleet anders is dan de connector bedrading van Cockpit C ( met toerenteller ).

View attachment 61118
Nouja sommige dingen deden het maar de toerenteller vind ik het belangrijkste .
Benzine meter deed het namelijk niet .
Olielamp wel .
Van het licht deed het ook .
De rest half of verkeerd
 
Back
Top