Toerental zip

Advertisement - register to remove this

Volgens mij zitten er 2 begrenzers in zo`n cdi..

1. Is de eerste begrenzer die men vaak onderbreekt. (maakt de scooter minder snel)

2. De cdi heeft volgens mij ook een hardlocked begrenzer die je niet kan uitschakelen. (beschermt de motor)
 
Alleen dacht dat het bij chinese scooters anders is..

Je hebt dan wel snellere cdis die helemaal ontgrensd zijn en die je dus niet beschermen tegen een te hoog toerental.


Gebruik zelf een ducati grijze stekker waarvan begrenzer 1 niet erop zit maar begrenzer 2 wel aanwezig is..
Zo laat die wel een beetje meer door dat die harder gaat.. Maar boven de 8500 - 10000RPM komt hij niet.
 
Alleen dacht dat het bij chinese scooters anders is..

Je hebt dan wel snellere cdis die helemaal ontgrensd zijn en die je dus niet beschermen tegen een te hoog
Alleen dacht dat het bij chinese scooters anders is..

Je hebt dan wel snellere cdis die helemaal ontgrensd zijn en die je dus niet beschermen tegen een te hoog toerental.
Die cdi's kan je toch niet op een zip aansluiten?
 
Ligt eraan welke zip je hebt.. De hele oudere hebben ook een ouder systeem..

Maar als je een Zip 2000 hebt zou die standaard een langfang cdi moeten hebben.. Als je dat hebt dan kan de ducati er ook erin.
Mijn standaard langfang is tijdens de garantie periode kapot gegaan, daarna is er een gele ducati erin gezet.

Omdat ik de cdi niet wilde inzagen (i.v.m water en vocht in de cdi) heb ik later toch voor de grijze stekker gekozen)
 
Een ZIP kan veel toeren maken wanneer er een doorgezaagde of snelle CDI op zit, en wanneer je oliepeil in orde is, slijt ie wat meer.
Met een auto kun je ook heel veel toeren maken in zijn eerste versnelling, maar je bent wel mal wanneer je niet op gaat schakelen.
Toch?
 
Ga lekker lezen op deze website en op het internet. Word je vast wijzer van!
En op je vraag terug te komen:
Een ZIP kan veel toeren maken met een snelle of onbegrensde CDI, daar gaat ie niet stuk van.
Succes!
 
Back
Top