(Zip) bij een bepaald toerental begint de scooter te trillen(vanuit het blok)

Status
Not open for further replies.

S6R-Slidaah

Well-Known Member
Hoi,

bijna elke keer als ik rij en bij een bepaald toerental en snelheid gaat de scooter heel erg trillen(vibreren).

ik dacht eerst dat het aan een paar kappen lagen die los zaten maar dit is allemaal verholpen.
Het is ook niet het slot in de buddybak en ook niet de accu die mee trilt.

ik kan er dan niet fatsoenlijk meer mee rijden en moet afremmen en vervolgens kan ik weer verder rijden.

ik heb me carterkap er net af gehad en alles zit goed vast, de vsnaar ziet er ook nog prima uit.
 
Advertisement - register to remove this

mischien overtoeren?
is de scooter opgevoerd?

de scooter is geheel onbegrenst en rijd toch maar een kleine 40km per uur.

mhmmm.. overtoeren heb ik alleen een beetje last van als ik vanuit stilstand volgas doe. maar daarna rijd ie echt netjes.

en af en toe trilt hij als een gek.

OJA... op de carburateur zitten 2 'stel' schroefjes.
1 soort wieltje. waar je aan kan draaien met je hand voor de afstelling en 1 stelschroefje waar je alleen met een platte schroevendraaier bij kunt.
 
de scooter is geheel onbegrenst en rijd toch maar een kleine 40km per uur.

mhmmm.. overtoeren heb ik alleen een beetje last van als ik vanuit stilstand volgas doe. maar daarna rijd ie echt netjes.

en af en toe trilt hij als een gek.

OJA... op de carburateur zitten 2 'stel' schroefjes.
1 soort wieltje. waar je aan kan draaien met je hand voor de afstelling en 1 stelschroefje waar je alleen met een platte schroevendraaier bij kunt.

dat schroefje waar je zo aan kan draaien is je stationiarschroef :)
als hij bijvoorbeeld uitvalt als je stiltstaat moet je die indraaien.
draait hij hoog stationair moet je hem uitdraaien.

de andere moet gewoon op 1,5 slag open staan.
dat is je luchtschroef :)

die trillingen kunnen ook komen door je krukas. of lagers
hoeveel km heb je al gereden?

en je tijd 40 km/h? is het geen snor?
 
Scooter komt uit het jaar 2005 en heeft ongeveer 3600 echte KM's gereden.

Het is idd een Snor-zip maar heb dit niet vermeld omdat het scooterforum er niet voor is... vooral snortuning..

maar goed, het kan toch niet zo zijn dat het de krukas lagers etc zijn? :O

EDIT: ik las een paar topics door, en daar uit maakte ik op dat het ook aan het vliegwiel kan liggen? dus dat die trilt. kan ik gelijk hebben of?
 
Last edited:
trillen van de scooter kan aan veel dingen liggen, lagers, krukas..
laatst trilde 't blok van een vriend zn scooter ook als een gek, toen bleek dat de vario vasthing..
 
zoals je zelf al aangeeft :)
het is een scooterforum... snortuning is dus niet toegestaan

ja ik snap het:) maar het heeft niets temaken met snor'Tuning'.

de scooter is zo door mij aangekocht en dat hij nou toevallig ontgrenst is.. daar kan ik ook niets mee. 't gaat mij erom dat ik wil weten wat de punten zijn waarom het blok zo trilt bij een bepaald toerental.:)
 
dat jij hem ontgrenst heb gekocht wil niet zeggen dat jij er dan niets aan kunt doen en het daardoor geen snortuning is ;)

maar ik heb je al een aantal mogelijk oorzaken gegeven.. heb je daar al naar gekeken ?
 
Wij ondersteunen snortuning niet.


Vragen over een snorbrommer/scooter mogen hier best geplaatst worden, mits het een std snorbrommer/scooter betreft.
Wij helpen je dus niet de weg weer op indien het een opgevoerde snorbrommer/scooter betreft.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top