Ik zou ergens zoeken waar die kabel genoeg speling heeft (dat je een lus kan maken), en daar doorknippen.
Dan deze gebruiken:
View attachment 55403
Bij 1 van die 2 moet je het kabeltje van de begrenser erbij doen, lipjes dichtknijpen en solderen.
En doe van te voren 1 of 2 krimpkousjes over de kabel om hem later mooi af te sluiten om sluiting te voorkomen.
Ik doe meestal 2 krimpkousen over elkaar.
Of op een plaats de isolatie eraf halen en dat kabeltje op die plaats erop solderen, en dan heel goed afbinden om sluiting te voorkomen.
Zo misschien duidelijk:
View attachment 55408
Ja klopt hoe jij het zegt.
Ik dacht pas het schema aan op een duidelijke manier.
Als je in de buurt woonde dan kunnen we jou dat leren.
Lijkt me leuk, drinken we een pilsje of........
Ik hoop dat je nog niks besteld hebt, want dit werkt niet op jouw Peug!
Vanaf de stator (sensor) bij jouw scoot komen 2 pick-up draden die naar het contactslot en de AHCP unit lopen.
Oude situatie met een normale CDI was vanaf contactslot naar de CDI of bobine.
En daar werken deze toeren of RPM begrenzers wel op!
Zijn er wel alternatieven?
Is mijn speedfight een euro 2?
Ja, zie hiervoor: https://scooterforum.net/threads/8-bar-en-nu.211089/
In post #8 staat een bestand bijgevoegd, characteristics genaamd.
Onderaan bij: standards staat Euro 2, wat wil zeggen dat je scoot een Euro 2 motor heeft.
Ter info: Fabrikant Jinan Qingqi, 50CC - AIR - 2T - E2 (B1E40QMB code motorblok)
Zou je een keertje naar mijn topic willen kijken? Ik vraag me af of ik ook geen twee pickup draden heb.Ik hoop dat je nog niks besteld hebt, want dit werkt niet op jouw Peug!
Vanaf de stator (sensor) bij jouw scoot komen 2 pick-up draden die naar het contactslot en de AHCP unit lopen.
Oude situatie met een normale CDI was vanaf contactslot naar de CDI of bobine.
En daar werken deze toeren of RPM begrenzers wel op!