Toeren begrenzer 2 takt?

Manu76

Burn and rise...
Hoi, Peugeot speedfight 3 2 takt 2010,

Hoe installeer ik een toeren begrenzer op mijn brommer?

Van electra heb ik niet echt veel verstand dus vandaar mijn vraag.

Ik heb iets gevonden maar schijnbaar werkt onderste niet met pickup kabels of zo?

Misschien iemand met advies etc. etc.? Ik zou niet weten hoe het moet. Had wel gelezen dat 1 kabel voor de massa is een die andere bij de stator of zo?


Alvast bedankt. Heb nog niets besteld want weet niet hoe het moet.
 
Advertisement - register to remove this

De toerenbegrenzer van het linkje is geschikt voor jouw scooter.

De rode kabel komt op de pickupdraad van je scooter.
Bij de Peugeot speedfight 3 2 takt is dit de zwart/witte draad die vertrekt bij je stator en arriveert bij je CDI.
Op deze draad kun je op een willekeurige plek (daar waar het, het minst opvalt een aftakking maken met de rode draad van deze begrenzer.
Het schakelaartje monteer je ergens op een plek wat goed bereikbaar is maar niet opvalt.
De zwarte draad met het oogje sluit je op de massa aan, dus op het frame, op het motorblok of op de groene bedrading van je scooter.
 
Dank jullie mannen.

Maar hoe maak ik dan een vertakking? Moet ik dan de pick-up kabel doorknippen en daar de toeren begrenzer aan vast maken?

Of de mantel van de pick-up kabel verwijderen zodat het draad bloot ligt en daar aan vast maken?

Zoals gezegd ben ik geen held op electra gebied. :(

In dit geval zal het in kinder taal moeten uitgelegd worden.

De pick-up heeft toch maar 1 kabel? Of zit ik nou mis.
 
Last edited:
Ik zou ergens zoeken waar die kabel genoeg speling heeft (dat je een lus kan maken), en daar doorknippen.
Dan deze gebruiken:
vlakstekker-met-borging.jpg
Bij 1 van die 2 moet je het kabeltje van de begrenser erbij doen, lipjes dichtknijpen en solderen.
En doe van te voren 1 of 2 krimpkousjes over de kabel om hem later mooi af te sluiten om sluiting te voorkomen.
Ik doe meestal 2 krimpkousen over elkaar. :D

Of op een plaats de isolatie eraf halen en dat kabeltje op die plaats erop solderen, en dan heel goed afbinden om sluiting te voorkomen.
 
Ik zou ergens zoeken waar die kabel genoeg speling heeft (dat je een lus kan maken), en daar doorknippen.
Dan deze gebruiken:
View attachment 55403
Bij 1 van die 2 moet je het kabeltje van de begrenser erbij doen, lipjes dichtknijpen en solderen.
En doe van te voren 1 of 2 krimpkousjes over de kabel om hem later mooi af te sluiten om sluiting te voorkomen.
Ik doe meestal 2 krimpkousen over elkaar. :D

Of op een plaats de isolatie eraf halen en dat kabeltje op die plaats erop solderen, en dan heel goed afbinden om sluiting te voorkomen.

Dus als ik het goed heb komt dan de pick-up kabel én de begrenzer kabel in 1 klemmetje?

En aan dat andere klemmetje (mannetje of vrouwtje) de pick-up kabel bevestigingen?

En dan in elkaar klikken?
 
Ja klopt hoe jij het zegt.
Ik dacht pas het schema aan op een duidelijke manier. :D
Als je in de buurt woonde dan kunnen we jou dat leren. ;)
 
Ja klopt hoe jij het zegt.
Ik dacht pas het schema aan op een duidelijke manier. :D
Als je in de buurt woonde dan kunnen we jou dat leren. ;)

Top! Hartelijk dank. :) @Buldog en @Sparky

Moet nog het een en ander doen aan de scooter en ff sparen maar ik ben met deze info al heel blij. :)

Ik kom na de corona wel eens langs @Buldog daar je me al vaker goed geholpen hebt. :)
 
Ik hoop dat je nog niks besteld hebt, want dit werkt niet op jouw Peug!
Vanaf de stator (sensor) bij jouw scoot komen 2 pick-up draden die naar het contactslot en de AHCP unit lopen.

Oude situatie met een normale CDI was vanaf contactslot naar de CDI of bobine.
En daar werken deze toeren of RPM begrenzers wel op!
 
Ik hoop dat je nog niks besteld hebt, want dit werkt niet op jouw Peug!
Vanaf de stator (sensor) bij jouw scoot komen 2 pick-up draden die naar het contactslot en de AHCP unit lopen.

Oude situatie met een normale CDI was vanaf contactslot naar de CDI of bobine.
En daar werken deze toeren of RPM begrenzers wel op!

Nee heb nog niets besteld. Ja als die 2 pick-up draden heeft werkt het niet nee.

Zijn er wel alternatieven?

Maar je weet zeker dat die 2 pick-up draden heeft? Ik geloof je wel maar ik moet het zelf ook gezien hebben.
 
Ik weet zeker dat het niet werkt!
Er is ook niemand die dit specifiek aanbied voor een Speedfight 3 Euro 2.

Zeker niet op de bekende site's in ieder geval, zoals o.a.:



Zijn er wel alternatieven?

Voor zover ik weet niet, en aangezien het een Euro 2 scooter betreft betwijfel ik of dat dit ook nog op de markt komt.
De Speedfight 4, 2 takt Euro 4 van Peugeot heeft een geheel nieuw systeem.
 
Er is geen Euro 3, zelfs de Speedfight 4 AC 50CC 2 takt heeft een Euro 2 motor.
Zelfs tot bouwjaar 2017, eind 2019 begin 2020 zijn er nieuwere types gekomen welke hier nog niet aangeboden worden.

Rijden wel rond in de rest van Europa, in Duitsland inmiddels best veel.
 
Ik hoop dat je nog niks besteld hebt, want dit werkt niet op jouw Peug!
Vanaf de stator (sensor) bij jouw scoot komen 2 pick-up draden die naar het contactslot en de AHCP unit lopen.

Oude situatie met een normale CDI was vanaf contactslot naar de CDI of bobine.
En daar werken deze toeren of RPM begrenzers wel op!
Zou je een keertje naar mijn topic willen kijken? Ik vraag me af of ik ook geen twee pickup draden heb.
 
Back
Top