Toerdagje +

Met alle respect, je doet erg je best om er een goed georganiseerd gebeuren van te maken. Maar ik denk dat het z'n doel voorbij schiet wanneer je het op deze schaal wilt aanpakken. In het verleden werden er ook diverse tochtjes of bijeenkomsten georganiseerd op het motorforum waar ik zit. Met een ledenaantal van tegen de 2000 kwamen er met een beetje geluk een stuk of 30~40 opdraven. Deels waren die dagen zo goed als kosteloos afgezien van de brandstofkosten en consumpties. Zoals jij het nu voorstelt gaat dit uitkomen op toegangskaarten met een prijskaartje waar velen niet op zitten te wachten. Wil het rendabel zijn, of in ieder geval kostendekkend, dan zul je toch al snel 500~600 deelnemers met een toegangskaart van 10 euro moeten hebben aan deelnemers. Ik denk dat dit op dit moment een illusie is. Onder andere door de al eerder aangehaalde maximaal haalbare aanrijdafstanden.

En ik denk dat, hoe leuk men het misschien ook vindt om zich te buiten te gaan aan wheelies en andere "ongein", dit niet het doel van de bijeenkomsten moet zijn. Sowieso al omdat dit altijd op privéterrein zal moeten gebeuren.

Effectiever is het, denk ik, zoals ook op motorforums wel wordt gedaan, is het "organiseren" van kleine plaatselijke tochtjes of meetings. Gewoon een oproep per regio en een paar dagen later ontmoeten een 10-tal leden elkaar geheel vrijblijvend om wat te eten en drinken, bij te praten en een stukje te rijden. Dat bedoel ik ook met; houd het simpel!

Als ik het weerbericht bekijk en denk; a.s. weekend is het mooi weer voor een ritje. En ik doe een oproep aan mensen in de regio om zondag om 13:00 uur te verzamelen bij uitbater X om daar eerst een kop koffie en een punt appeltaart te eten. En vervolgens een (al van te voren uitgestippelde) route te rijden van een kilometer of 50, dan heb ik met een beetje geluk die zondag een stuk of 10 medeforumleden bij elkaar. Simpel en zonder gedoe. Misschien komen er maar 3 of komen er 20, maar dat maakt dan niet uit. Je kunt het dan "organiseren" alsof op het op komt zetten als kakken. En komt er niemand, ook geen man overboord, volgende keer beter. Keep it simpel.

Persoonlijk denk ik dat jouw opzet hier gedoemd is te mislukken. Hoe goed bedoeld ook. Het is veeel te groots opgezet voor iets eenvoudigs als een soort van meet and greet. Zoals mijn vorige bericht ook al begon; je hoeft geen evenement a la Zwarte Cross te organiseren.

Maar dat is slechts mijn mening. Hoe dan ook zou je eerst eens kunnen peilen hoeveel mensen er warm voor zouden lopen voor een dagje zoals jij dat voor ogen hebt. Je zult dan (waarschijnlijk) zien dat het een stuk moeilijker is om het gewenste aantal mensen op de been te krijgen dan je nu misschien denkt. En een toezegging is nog geen garantie dat men ook daadwerkelijk gaat komen.

Maar ik blijf het met belangstelling volgen.
Post automatically merged:

ook kijken waar het leeuwendeel van onze leden zich geografisch bevindt.
Is er een manier om dat hier te kunnen zien? Niet zover ik weet. Maar zou wel handig zijn.
 
Last edited:
Voor mij is het vooral een manier om te zien of er nog meer leeftijdsgenoten in de regio de hobby bedrijven. Om zo ervaringen te delen en nu en dan een ritje te maken. Dus als er mensen zijn in Arnhem en omstreken, betuwe, achterhoek, steek je hand op.
 
Ik zou inderdaad kleinschaliger beginnen, zodat je ietwat naam kan creëren en promotie gemakkelijker gaat. Dat wordt een hel, ook al ga je er een erg groot spectaculair evenement van maken. Moet zelf zeggen dat ik zo'n groot evenement wel voor me zie na verloop van tijd.

Het uitnodigen van 'star-power' kan ook nooit kwaad om mensen te trekken, denk dan aan bijvoorbeeld Dutchriders, Tweewielersnoord, Volgasmetjoey, Mafketels, Scootertuub etc.
 
In sommige gemeentes maken ze verschil tussen een evenement of een activiteit, voor evenement is meestal vergunning nodig, voor activiteiten geld meestal alleen een meld plicht.
 
Laat mij even vooropstellen dat ik niet morgen een compleet evenement uit de grond heb getrokken, maar risico lopen op half werk kan ik ook niet doen. Het feit is wel dat ik geen meeting ga organiseren met een oproepje, omdat ik weet dat het totaal uit de hand kan lopen dan en niet de intentie heb om ergens met 100 scooters achter op een industrie terrein te gaan afspreken om te stunten en illegale praktijken uit te halen.

Stel ik kan met 10 personen afspreken (dus geen publiekelijke meeting) om een leuk toerritje te doen en even ergens een kopje koffie drinken en etc. dan is er natuurlijk totaal geen organisatie of wat dan nodig. Doe ik dit dan puur voor mijzelf, dan zou ik een ritje inplannen met een paar leuke bezienswaardigheden en is het gewoon lekker rondtoeren door mooie gebieden heen. Daar mag van mij dan ook wel een hapje eten bij tussen de middag of iets en kijk dan ook geheel anders naar de kosten omdat het niet voor een breed publiek is bedoeld.



Simpele voorbeelden van wat ik persoonlijk zou organiseren als toerrit voor "kleine" groepjes (maar nog steeds onder de naam van de organisatie gebeuren):

1. Ocean Ride (Scoot alla retro of dergelijke 4-takt)
Langs de kustplaatsen, stukje strand/duin opzoeken voor een kleine picknick pitstop (regel ik dan), en later langs een visrestaurant voor een hapje eten voor wie daar zin in heeft.

2. Enduro Nightmare (open)
Opzettelijk op een late avond in het donker met zeer slecht weer (onweer, hagel, regen), vele open vlaktes en slechte wegen. De bezemwagen zal dan ook wel nodig zijn... Lange afstand en afzien.

3. Summer Jam (Snor only)
Pothelm op, muziek aan en op naar de cocktailbar voor die Virgen Marry.

4. Fast switch maze (Schakelbrommers)
Als je denkt dat je rust krijgt, heb je het mis, want de volgende hoekbocht komt er alweer aan! Achterblijvers hebben pech...

5. Dirt pit
Afgehuurde crossbanen

6. Etc.

Voor nu ga ik mijn website afbouwen en wat zaken regelen, wie weet komen er mensen op mijn pad die mee willen helpen en die passen binnen een leuk en inspirerend team. Voorlopig heb ik het nu even druk en ga lekker op de achtergrond verder.
 
Last edited:
Haha dat zijn leuke ideeën. Ik zou het echter betreuren als ik met mijn brom Ludix 2-takt maar aan een van de vier concepten zou kunnen meedoen. Ik blijf echter dit topic, net zoals je persoonlijke rommel/vragen topic volgen.
 
Het zijn maar voorbeelden, maar natuurlijk is er ook wel een 2-takt rit! En zijn er ook wel meer dingen te bedenken met gemengde mogelijkheden. Er is verschrikkelijk veel mogelijk, maar je bent een voorzitter nodig die er ook voor wil gaan; dat ben ik dus. Iemand die de regels weet op te sporen en de boel ook daadwerkelijk voor elkaar weet te krijgen.
 
Leuk dorpje met mooie mogelijkheden om niet alleen op asfalt te rijden. Dit zijn wel leuke plekken om in het donker te rijden met slecht weer :grinning:
 

Attachments

  • IMG_1010.jpeg
    IMG_1010.jpeg
    517.9 KB · Views: 12
  • IMG_1011.jpeg
    IMG_1011.jpeg
    516 KB · Views: 12
  • IMG_1012.jpeg
    IMG_1012.jpeg
    358.9 KB · Views: 12
Beste OverLander,

Het hoeft allemaal niet groots en meeslepend te zijn, en het is leuk dat je iets met zijn allen wilt ondernemen!
Ga lekker sleutelen en handelen, dingen doen waarin je impulsiviteit/creativiteit/spontaniteit je niet te gronde kan richten.
Ik voorzie ellende.
Ergens een bakkie drinken op een parkeerplaats of een mooie plek, dat zou mijn idee zijn.
 
Ik was lid van de BT1100 Bulldog groep op FB. Er waren ruim 100 leden.
De vraag kwam om een treffen te organiseren.
Veel enthousiasme.
Datum geprikt, eindpunt de Schoonhoven, onderweg plaatsen afgesproken om aan te haken, stond er één.
Totaal aantal aanwezigen 6.
Laat maar.
 
Hmmm dus echt een leuke kleine rit is weinig belangstelling voor… best wel jammer. Ik laat het plan nog niet varen en bouw wel door omdat er geen kosten in zitten voor de basis. Zolang de kosten minimaal zijn zet ik gewoon door en kijk wel hoe ver het komt.

Ik ga in elk geval voor de provincie Groningen leuke routes bedenken en kan die ook gewoon online delen. Dan kunnen mensen zelf met vrienden afspreken om een rit te doen die interessant kan zijn. Wie weet ontstaat er wel een leuke databank met mooie ritten en bouw ik daar dan verder op.

Ps: Volgend jaar ga ik naar de Ardennen evenement. Dat spreekt mij echt aan en lijkt me geweldig. Alvast aangemeld voor een pre-order. Nu weet ik ook wat ik met de Kymco ga doen.
 
Last edited:
Beste OverLander,

Het hoeft allemaal niet groots en meeslepend te zijn, en het is leuk dat je iets met zijn allen wilt ondernemen!
Ga lekker sleutelen en handelen, dingen doen waarin je impulsiviteit/creativiteit/spontaniteit je niet te gronde kan richten.
Ik voorzie ellende.
Ergens een bakkie drinken op een parkeerplaats of een mooie plek, dat zou mijn idee zijn.

Mijn grootste zorg is het illegale gedeelte en dat ik dan verantwoordelijk ben, dus dit maakt ook dat ik het dan wat beter wil regelen. Het is niet zo dat ik immense evenementen voor mij zie die absurd uitgebreid zijn. Wat ik doe, is onderdelen bedenken en die dan gaan uitwerken, dat kan prima op papier zonder kosten te maken voorlopig. Maar als ik denk dat het geen kans van slagen heeft dan kom ik daar ook achter en dan doe ik het gewoon niet. En wie weet is het zoveel werk of komen er veel meer kosten bij dat niets te behappen is, maar daar kom je maar op 1 manier achter.


Ik voorzie ellende.

Tja, ik dus ook... Gek genoeg maakt dat de uitdaging weer leuk en maak mij er niet te druk om. Ik hou gewoon de gedachte aan dat ik wil ontdekken, zoeken en regelen wat kan en werkt. Dus als het niet kan, dan kan het gewoon niet. Wel wil ik mijn best er voor doen omdat iemand het gewoon geprobeerd moet hebben. Maar goed, laat ik niet vooruitlopen op zaken en mij eerst verder verdiepen in wat er allemaal is. Wie weet ontdek ik in de loop der tijd wel allemaal evenementen waar ikzelf heen kan en dan ga ik ook niets organiseren als er meer dan genoeg is.


dingen doen waarin je impulsiviteit/creativiteit/spontaniteit je niet te gronde kan richten.

Dat kan ik perfect voor mijzelf doen en wat ik persoonlijk besteed voor mijn eigen plezier maak ik mij niet druk om, ik hou ook van uitdagingen en creativiteit. Ik heb ook wel eens projecten gehad die compleet mislukt zijn of te duur waren bij nader inzien, maar dat hoort er dan bij. Voor nu zit ik voornamelijk met de Kymco in gedachten wat ik daarmee kan en heb nu besloten dat de Ardenner tocht daar perfect bij past en mijn lol er in kwijt kan. Het is ook een beetje zoeken naar wat ik leuk vind om voor mijzelf te doen (dus los van wat opknappen).
Post automatically merged:

Wat kan ik over twee weken al geregeld hebben...?

Uiteraard werk ik soms een stukje vooruit zonder alles direct te vertellen omdat ik eerst dingen moet weten. Maar voor nu kan ik in elk geval vertellen dat ik ruim 10 banen heb voor crossen die makkelijk afgehuurd kunnen worden mits ik minimaal 10 personen heb. Ik betaal dan het bedrag van tevoren wat de vereiste is en loop daarin mijn risico. De gemiddelde ticket kost dan 15 euro voor op een bestaande cross/racebaan van 1+km en is voor 4 uur vrij te bereiden.

Ondertussen heb ik ook een pit gevonden die afgehuurd kan worden en waar alle freestyle mag wat men maar wil. Blijkbaar is het er allemaal wel, maar moet iemand de boel even opzoeken en regelen. Ik ben dus niet eens vergunningen nodig of wat dan ook. Ik hoef alleen maar een x aantal personen als minimum te hebben en loop een klein financieel risico van ene paar honderd euro als deze niet komen opdagen, of ik verkoop een ticket van tevoren en alles is gedekt.

Er zijn mogelijkheden, het is een kwestie van organiseren. Door ene vaste naam, organisatie, kvk en etc gaat het gewoon makkelijker en bouw je ook iets op voor de toekomst wat mijn doel is. Zolang het maar Non-profit is vind ik het best (uiteraard zijn organisatorische kosten op een x punt onvermijdelijk als je dit veelvuldig blijft organiseren).
 
Last edited:
Mijn grootste zorg is het illegale gedeelte en dat ik dan verantwoordelijk ben, dus dit maakt ook dat ik het dan wat beter wil regelen. Het is niet zo dat ik immense evenementen voor mij zie die absurd uitgebreid zijn. Wat ik doe, is onderdelen bedenken en die dan gaan uitwerken, dat kan prima op papier zonder kosten te maken voorlopig. Maar als ik denk dat het geen kans van slagen heeft dan kom ik daar ook achter en dan doe ik het gewoon niet. En wie weet is het zoveel werk of komen er veel meer kosten bij dat niets te behappen is, maar daar kom je maar op 1 manier achter.




Tja, ik dus ook... Gek genoeg maakt dat de uitdaging weer leuk en maak mij er niet te druk om. Ik hou gewoon de gedachte aan dat ik wil ontdekken, zoeken en regelen wat kan en werkt. Dus als het niet kan, dan kan het gewoon niet. Wel wil ik mijn best er voor doen omdat iemand het gewoon geprobeerd moet hebben. Maar goed, laat ik niet vooruitlopen op zaken en mij eerst verder verdiepen in wat er allemaal is. Wie weet ontdek ik in de loop der tijd wel allemaal evenementen waar ikzelf heen kan en dan ga ik ook niets organiseren als er meer dan genoeg is.




Dat kan ik perfect voor mijzelf doen en wat ik persoonlijk besteed voor mijn eigen plezier maak ik mij niet druk om, ik hou ook van uitdagingen en creativiteit. Ik heb ook wel eens projecten gehad die compleet mislukt zijn of te duur waren bij nader inzien, maar dat hoort er dan bij. Voor nu zit ik voornamelijk met de Kymco in gedachten wat ik daarmee kan en heb nu besloten dat de Ardenner tocht daar perfect bij past en mijn lol er in kwijt kan. Het is ook een beetje zoeken naar wat ik leuk vind om voor mijzelf te doen (dus los van wat opknappen).
Post automatically merged:

Wat kan ik over twee weken al geregeld hebben...?

Uiteraard werk ik soms een stukje vooruit zonder alles direct te vertellen omdat ik eerst dingen moet weten. Maar voor nu kan ik in elk geval vertellen dat ik ruim 10 banen heb voor crossen die makkelijk afgehuurd kunnen worden mits ik minimaal 10 personen heb. Ik betaal dan het bedrag van tevoren wat de vereiste is en loop daarin mijn risico. De gemiddelde ticket kost dan 15 euro voor op een bestaande cross/racebaan van 1+km en is voor 4 uur vrij te bereiden.

Ondertussen heb ik ook een pit gevonden die afgehuurd kan worden en waar alle freestyle mag wat men maar wil. Blijkbaar is het er allemaal wel, maar moet iemand de boel even opzoeken en regelen. Ik ben dus niet eens vergunningen nodig of wat dan ook. Ik hoef alleen maar een x aantal personen als minimum te hebben en loop een klein financieel risico van ene paar honderd euro als deze niet komen opdagen, of ik verkoop een ticket van tevoren en alles is gedekt.

Er zijn mogelijkheden, het is een kwestie van organiseren. Door ene vaste naam, organisatie, kvk en etc gaat het gewoon makkelijker en bouw je ook iets op voor de toekomst wat mijn doel is. Zolang het maar Non-profit is vind ik het best (uiteraard zijn organisatorische kosten op een x punt onvermijdelijk als je dit veelvuldig blijft organiseren).
Klinkt goed alleen volgens mij zit vrij veel volk Zuid-Holland Brabant en Utrecht en Gelderland wat toch wel beneden Nederland een beetje is….
 
Klopt, ik ben al langzaam een kaart aan het maken ondertussen. Maar ik wil mij niet beperken tot Groningen, ik gebruik de provincie slechts als een basis om mijn plan op uit te werken en zoals aangegeven moet het reproduceerbaar zijn. Ik bind mij niet vast op Groningen, maar ik moet domweg een plek hebben die makkelijk overzichtelijk is voor mij en bekend. Ik zie het als een mooie proef met diverse problemen (o.a. justitie).

Wil ik mijn eerste "evenement" doen, dan zit ik in midden Nederland, het zou zo maar kunnen zijn dat dit voor de toekomst een plek kan gaan worden voor een terugkerend evenement wat elk jaar een beetje groter kan worden. Ik heb de plek gekozen omdat er een terrein is waar maximaal 5000 bezoekers geplaatst kunnen worden inclusief overnachting en aangeschakelde onderdelen (ook bereikbaarheid is daarbij van belang). Ik ben de plek niet nodig en gebruik het wellicht nooit, maar rond die omgeving kan ik het meeste doen op grote schaal. Verder ben ik bekend met de omgeving en het terrein zelf, vorig jaar heb ik daar meegewerkt om een dorp op te zetten voor 5000+ mensen (voertaal Engels) met alleen maar vrijwilligers. Ik beweer niet een meerdaags evenement te willen organiseren, maar de kennis opdoen van dat formaat helpt bij nieuwe uitdagingen. Ik richt mij meer op 1 dag en her en der wat leuke dagen voor kleine groepen.

Ik heb daar bewust gekozen voor het meubelhuis, dat betekende alle tenten en etc voorzien van banken, stoelen en tafels. Door mij in die positie te zetten heb ik het voordeel gehad de organisatie intern te overzien en de opbouw vanaf 0 mee te maken. De eerste dag ben ik alleen maar bezig geweest met bebording en veiligheid, daarna de rest wat voor mij van belag was.

Ik weet zeker dat het mij op kleine schaal lukt om leuke dagen te organiseren, maar ik weet ook dat ik moet proeven en dingen tegen ga komen die gewoon niet kunnen.
Post automatically merged:

"Star" Power heb ik niets mee, ik ken de mensen niet en status op die manier zegt mij ook niets. Ik zie slechts mensen die werken en dat wat ze laten zien is het artiest zijn. Ze werken hard en doen hun best om volgers te amuseren wat verder los van mij staat of mijn doelstelling. Ik volg ze ook niet en kom wel eens wat tegen en herken een groot deel wel inmiddels, maar dat is niet mijn afdeling. Ik heb ook niets met in de picture staan en vind het organiseren vele malen leuker op de achtergrond om iedereen te bedienen met een leuk iets waar ik kan. Ik zie geen samenwerking omdat ik hun niet kan bedienen met iets waar zij voordeel aan hebben, en ik zie geen voordeel voor mij. Men is van harte welkom, maar ik zie geen contractuele samenwerking daarin; Zij hebben een professioneel beroep naar mijn mening die andere vereisten vergt en kunnen zichzelf ook niet binden aan een "x" organisatie. Het verreist enige zakelijke insteek waarbij je persoonlijke wensen achterwege laat.
 
Last edited:
Hartelijk dank voor het aangeven, dit meen ik zonder sarcasme en ben er blij mee. Waarom ik er blij mee ben is aan mij ;)
 
Back
Top