Toerdagje +

Klopt, ik ben al langzaam een kaart aan het maken ondertussen. Maar ik wil mij niet beperken tot Groningen, ik gebruik de provincie slechts als een basis om mijn plan op uit te werken en zoals aangegeven moet het reproduceerbaar zijn. Ik bind mij niet vast op Groningen, maar ik moet domweg een plek hebben die makkelijk overzichtelijk is voor mij en bekend. Ik zie het als een mooie proef met diverse problemen (o.a. justitie).

Wil ik mijn eerste "evenement" doen, dan zit ik in midden Nederland, het zou zo maar kunnen zijn dat dit voor de toekomst een plek kan gaan worden voor een terugkerend evenement wat elk jaar een beetje groter kan worden. Ik heb de plek gekozen omdat er een terrein is waar maximaal 5000 bezoekers geplaatst kunnen worden inclusief overnachting en aangeschakelde onderdelen (ook bereikbaarheid is daarbij van belang). Ik ben de plek niet nodig en gebruik het wellicht nooit, maar rond die omgeving kan ik het meeste doen op grote schaal. Verder ben ik bekend met de omgeving en het terrein zelf, vorig jaar heb ik daar meegewerkt om een dorp op te zetten voor 5000+ mensen (voertaal Engels) met alleen maar vrijwilligers. Ik beweer niet een meerdaags evenement te willen organiseren, maar de kennis opdoen van dat formaat helpt bij nieuwe uitdagingen. Ik richt mij meer op 1 dag en her en der wat leuke dagen voor kleine groepen.

Ik heb daar bewust gekozen voor het meubelhuis, dat betekende alle tenten en etc voorzien van banken, stoelen en tafels. Door mij in die positie te zetten heb ik het voordeel gehad de organisatie intern te overzien en de opbouw vanaf 0 mee te maken. De eerste dag ben ik alleen maar bezig geweest met bebording en veiligheid, daarna de rest wat voor mij van belag was.

Ik weet zeker dat het mij op kleine schaal lukt om leuke dagen te organiseren, maar ik weet ook dat ik moet proeven en dingen tegen ga komen die gewoon niet kunnen.
Post automatically merged:

"Star" Power heb ik niets mee, ik ken de mensen niet en status op die manier zegt mij ook niets. Ik zie slechts mensen die werken en dat wat ze laten zien is het artiest zijn. Ze werken hard en doen hun best om volgers te amuseren wat verder los van mij staat of mijn doelstelling. Ik volg ze ook niet en kom wel eens wat tegen en herken een groot deel wel inmiddels, maar dat is niet mijn afdeling. Ik heb ook niets met in de picture staan en vind het organiseren vele malen leuker op de achtergrond om iedereen te bedienen met een leuk iets waar ik kan. Ik zie geen samenwerking omdat ik hun niet kan bedienen met iets waar zij voordeel aan hebben, en ik zie geen voordeel voor mij. Men is van harte welkom, maar ik zie geen contractuele samenwerking daarin; Zij hebben een professioneel beroep naar mijn mening die andere vereisten vergt en kunnen zichzelf ook niet binden aan een "x" organisatie. Het verreist enige zakelijke insteek waarbij je persoonlijke wensen achterwege laat.
Wat ik zou doen is niet altijd zulke lange teksten en groote plannen doen maar eerst ff een topic aan maken wie er zou komen wie ze meenemen en dat je dnek oke 100 man heeft gezegd in wil echt komen als t een grooste dag is..z
 
Ah ja, of ik nou een lap tekst moet lezen of het bericht boven mij drie keer voordat ik hem een beetje begrijp. :tonguewink: :laughing:

Zomer dit jaar is al volop begonnen.
Realistisch gezien zal het op ze vroegst volgend jaar lente/ zomer zijn voor de TS iets van dergelijke omvang kan opzetten.
Genoeg tijd voor een animocheck en uitwerken van de plannen.
 
Ik raad je aan om op youtube de rondrit van Monstertube te bekijken, die zij hadden georganiseerd. Dan heb je iig een beeld met wat er fout kan gaan en de gevolgen ervan...

Wellicht eens contact met ze opnemen en wat info inwinnen over wat zij verkeerd gedaan hebben.
 
Ik snap echt niet waarom je een compleet evenement met toeters en bellen "moet" organiseren als er "vraag" is naar een eenvoudige meeting. Sommige mensen kunnen gewoon niet iets eenvoudigs doen omdat ze worden gehinderd door een overmaat aan kennis en ervaring die ze met alle geweld moeten en willen delen met anderen. Dus het begint met goed luisteren naar anderen, oftewel hier op het forum goed lezen. En het is al meerdere keren aangehaald, vind eerst eens uit hoeveel animo er is en hoeveel mensen er eventueel komen. Dat hangt uiteraard ook weer af van wat je van plan bent. Ga je door in je plan van evenement met toegangskaarten enz. haak ik sowieso al af en ik denk velen met mij.
 
Scooter weekend Lelystad dat was ooit. Toen was het hele scooter gebeuren veel meer in bloei.

Dat gaat nu niet meer met de huidige generatie aan scooters en de beperkingen daarin.

Met andere woorden, houdt het eenvoudig en in je regio.
 
Ik snap echt niet waarom je een compleet evenement met toeters en bellen "moet" organiseren als er "vraag" is naar een eenvoudige meeting. Sommige mensen kunnen gewoon niet iets eenvoudigs doen omdat ze worden gehinderd door een overmaat aan kennis en ervaring die ze met alle geweld moeten en willen delen met anderen. Dus het begint met goed luisteren naar anderen, oftewel hier op het forum goed lezen. En het is al meerdere keren aangehaald, vind eerst eens uit hoeveel animo er is en hoeveel mensen er eventueel komen. Dat hangt uiteraard ook weer af van wat je van plan bent. Ga je door in je plan van evenement met toegangskaarten enz. haak ik sowieso al af en ik denk velen met mij.
De animo zal groter zijn dan de opkomst.
 
Dat is wat ik in een eerder bericht ook al aangaf. Opgeven dat je komt in een oproepje hier is geen garantie voor werkelijk verschijnen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het ledenaantal op dit forum is. En dan ook welk percentage ook nog werkelijk actief is. Want het aantal leden zegt vaak niet zo veel als je dan ziet dat er bij zitten van 10 jaar geleden die al 9 jaar niks meer laten horen.
 
Van Monstertube heb ik wel wat dingen gezien (leuk persoon hoe hij de video's doet), en het is een interessant artikel die vrijwel al mijn voorziene problemen ook bevestigd. Ik zal het even een poosje laten rusten (dit verhaal) en domweg veel lezen en opzoeken voor nu. Ik neem het advies ter harte en zal mij eerst richten op wat kleine meetings. Word over een maand wel vervolgd.

Hartelijk dank voor alle input!



PS: DutchRiders vind ik zelf een leuk kanaal, deze mannen doen dingen die mij echt aanspreken. Ze hebben vandaag een leuk filmpje met een crosser.
 
Last edited:
Back
Top