TJT Cilinder

Status
Not open for further replies.

PaulM

Well-Known Member
Hallo allemaal

ik ben bezig met een project en wil binnenkort over gaan stappen op de TJT cilinder (70cc Piaggio). Alleen heb ik deze cilinder nog nergens in een online shop kunnen vinden, dus zou iemand mij een link willen geven waar deze cilinder te koop is?
MvG,

Paul
 
Advertisement - register to remove this

John, dat plaatje van die m2trading ziet er niet al te best uit, tamelijk cheap zegmaar.

de 50cc cilinders (voor mina iig) komen van bidalot.

Hoogstwaarschijnlijk zijn er weinig tot geen mensen met ervaring met deze cilinder, dus zal het proberen worden.

De prijs is overigens vrij hoog (338,64 @ tjt website), dus ik mag hopend dat het geen standaard Athena is (als het de cilinder van m2tradings plaatje is).
 
wat voor zuiger het is zou ik niet weten, vergeten te vragen.

Anyway net ff gebeld, conclusies:
- het is een airsal cilinder
- er zit een bus in geperst (met wandje uiteraard:))
- deze bus + de rest van de cilinder is helemaal met de hand door TJT onder handen genomen

Hij is dus niet door TJT zelf gegoten omdat dat voor hun te prijzig is.
Dit is dus ook de reden dat de buitenkant wat goedkoper aandoet.

klinkt wel vrij leuk iig:)
 
$aint said:
wat voor zuiger het is zou ik niet weten, vergeten te vragen.

Anyway net ff gebeld, conclusies:
- het is een airsal cilinder
- er zit een bus in geperst (met wandje uiteraard:))
- deze bus + de rest van de cilinder is helemaal met de hand door TJT onder handen genomen

Hij is dus niet door TJT zelf gegoten omdat dat voor hun te prijzig is.
Dit is dus ook de reden dat de buitenkant wat goedkoper aandoet.

klinkt wel vrij leuk iig:)

Ahhhh, kijk... hier heb ik wat aan, thx
En zou het dus de moeite waard zijn om hiermee aan de gang te gaan of lijkt het jullie verstandiger om de oude-vertrouwde cilinders te gebruiken?

Is er BTW niet iemand die ermee rijdt ofzo?
 
Ik zou em iig niet proberen , behalve als je geld teveel hebt . De cilinders kost 4?? euro (450 bij epc kan ik me herinneren) en is slecht afgewerkt naar mijn mening.

wat je met deze info doet moet je zelf weten , maar ik denk dat de prijs en de afwerking ermee temaken heeft dat niemand ermee rijd.
 
mystyc said:
Ik zou em iig niet proberen , behalve als je geld teveel hebt . De cilinders kost 4?? euro (450 bij epc kan ik me herinneren) en is slecht afgewerkt naar mijn mening.

wat je met deze info doet moet je zelf weten , maar ik denk dat de prijs en de afwerking ermee temaken heeft dat niemand ermee rijd.

heb je hem vanbinnen gezien?
 
Dus zal ik het wagen om deze cil te kopen? Ik denk dat TJT sowieso de cil goed onderhanden heeft genomen TJT kennende. Ook denk ik dat ik toch zeker met deze cil in de buurt van een manston moet scoren. Ik denk dat ik de uitdaging aan ga en eens ga kijken wat dit brute cilindertje in petto heeft. Ws wordt ie als ie echt slecht afgewerkt is meteen doorgetuurd naar XSH voor een mooi beurtje...

Eventuele opmerkingen zijn ook welkom.
 
$aint said:
heb je hem vanbinnen gezien?

Jeps ik heb hem van binnen gezien en ik vond de afwerking gewoon erg brak.
Persoonlijk vind ik deze cilinder niet zijn geld waard kwa afwerking.

imho denk ik wel dat de cilinder na afwerking wel kan vlammen , maar kijk aan de andere kant dan ook eens wat hij dan heeft gekost:|
 
JohnB said:
Naar wat ik heb gezien is het een zwart gespoten Athena cilinder met TJT erin gegrafeerd op een kinderlijke manier

www.m2trading.com


Dit is naar mijn meining geeneens een Athena benaming waard.

Aan het uiterlijke van deze cil , wijst alles erop dat dit een ( miss ) door TJT
afgewerkte Airsal alu vlinder is.
Ik heb hier zelf een Airsal leggen ( + e.v.t pix ) en dit ziet er Exact het zelfde uit.
De Athena is naar mijn inzien anders.

Dus kies je voor deze cil ?
Koop een Airsal, breng die richting een goede tuner / afwerker en branden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top