This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

[TIP] Lasapparaat te koop voor €64.99

Cipher

Well-Known Member
Deze week is er een las apparaat te koop bij de aldi van het merk topcraft.

Specs:

• 230 Volt
• lasvermogen: 40-140 A
• max. vermogen: 2,5 kw
• 50/60 Hz
• voor laselektroden van 1,6-3,2 mm
• thermische beveiliging tegen oververhitting
• compleet met voorgemonteerde klemmen, ventilator tegen oververhitting, 12 elektroden (2 mm), groot lasschild, lasbikhamer en borstel

per stuk
€ 64.99

Is misschien wel iets voor degene die hun framepje willen verbouwden of bezig zijn met een grootschalig projectje oid? Tis iig niet duur

Nou heb ik zelf helemaal geen ervaring met lassen. Maar een lasapparaat leek me altijd al handig en voor deze prijs kan ik het eigenlijk niet laten :9
Vraag ik me alleen af of het aan te raden is om dit apparaat te kopen aangezien de lasapparaten die ik heb gezien al gauw een paar honderd euro kosten.

MinaRallyLC said:
is vooral handig om te piemel van een standaard uitlaat dicht te lassen.. Dan heb je wel zelf materiaal. Maar denk dat ik beter die ferm koop van de kijkshop die lijkt een een stuk beter.

Die van de kijkshop heeft bijna dezelfde specs als ik zo kijk, alleen geen lasbril ed erbij.

Lijkt er qua uiterlijk ook wel verdomd veel op Alleen ander merkje erop geplakt

het is niet duur, maar uitlaten lassen kan je wel vergeten met zo iets, daar heb je tog eigenlijk wel tig voor hebben, als je echt een lasapparaat wilt, zouk iets doorsparen voor een co2 lasser. daar kun je meer mee en het is makkelijker en sneller vind ik.

idd, die van de kijkshop lijkt er verdacht veel op:

ALDI
Specs:

• 230 Volt
• lasvermogen: 40-140 A
• max. vermogen: 2,5 kw
• 50/60 Hz
• voor laselektroden van 1,6-3,2 mm
• thermische beveiliging tegen oververhitting
• compleet met voorgemonteerde klemmen, ventilator tegen oververhitting, 12 elektroden (2 mm), groot lasschild, lasbikhamer en borstel

per stuk
€ 64.99

KIJKSHOP
Specs:

• 150 Ampere lastrafo
• Lasstroom regelbaar van 40-150 Amp
• Voor elektroden 1,5 tot 3,25 mm
• Thermisch beveiligd
• Compleet met accessoires
• Gewicht 16 kg

per stuk
€ 74.99

hier wat pics van die van de aldi:

voorkant (aan/uit knop + draaiknop voor sterkte lasstroom):

bovenkant (met indicator voor welke dikte electrode je lasstroom staat en ???):

achterkant (met ventilator):

en de klem + electrodehouder:

en het resultaat :?

Gewoon op een plaatje geprobeerd.

Ik heb dus nog nooit gelast, maar volgens mij klopt het zo niet
Ik heb het plaatje opgeschuurd en daarna ook ontvet (wasbenzine), maar volgens mij is dit niets.
Ik weet alleen niet welk materiaal dat metaalplaatje is, zou best wel eens RVS kunnen zijn, dan werkt het denk ik niet

Andere electrode is dan de oplossing?
Verder blijft bij mij ook de hele tijd de ommanteling van de electrode zitten en last ie dus niet meer...

oja, de stroom is 1x uitgevallen toen ik hem aanzette

franky said:
electrode krom buigen dan slinger je minder met lassen

/|
/ |
| zo

dus je electrode naar je hand buigen zegmaar

Ik snap je plaatje niet helemaal, gewoon de hele electrode in een boog buigen?

Het lukt het nu wel, ik bewoog de electrode gewoon te snel over de oppervlakte, waardoor het niet heet genoeg werd

Overigens heb ik nog wel af en toe, dat de ommanteling niet weggaat, waardoor de electrode zegmaar IN de ommanteling valt en je er niet meer mee kunt lassen...

Hou je houdertje verticaal zodat de electrode horizontaal staat en druk dan de electrode een stuk schuin naar beneden.

Mitsjiel said:
Al iets aan elkaar gelast Saint? Ben wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien dan
Ik wil ook dat ding gaan kopen weetje en heb nog nooit iets gelast oid

Dit is ook de eerste keer dat ik las, dus al te best is het niet geworden/zal het niet worden.

Bij gebrek aan metaal heb ik nog niet echt veel kunnen testen, wel blijft ie nog redelijk vaak plakken, ondanks dat ik de lasstroom op de stand voor 3mm electrode heb ingesteld.

De electrode-houder heeft overigens 2 insteekgaten onder verschillende hoeken, zal er nog ff een fototje van maken dit weekend...