Juiste RF voor mijn sprinter? Tip?

Burn...

Burn aKa JeffreyB
Zoals de titel aangeeft, ben ik op een punt gekomen om naar een andere vertanding te zoeken.
Ik heb de search grondig gebruikt en ben al wat wijzer geworden op het begied van de Reductie Factor.
Maar ik las ook dat bijv. de inch van het achter wiel al invloed heeft en setup.

Het gaat over een Sr met piaggio blok.

Setup:

MHR speed7t max tuned
28mm geflowed..
MHR2006
Carters max..
enz.

Gewicht:

Scooter is niet erg veel veranderd op gewicht ik zou zeggen (tot nu toe) 6 kilo eraf.
Ik weeg rond de 90.

+ Standaart 13inch Sr velgjes


Ik zat zelf te denken aan :
Stage6 primair 13/39 + Malossi secundair 13/48 = 11.07


De SR is uit 2004 dus ik neem aan nieuwe type vertanding?

(Word gebruikt voor sprints)


Graag jullie mening.


Mvg,

Jeffrey
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ik heb vorig jaar gesprint met een Runner met speed7t blok. Ik reed met 12inch velgen, een scooter van zo'n 75 kilo, en zelf woog ik +- 80 kilo.
Lichtelijk vergelijkbaar met jouw situatie dus.

Ik reed met 13-46 primair (standaard) en 14-47 secundair (malossi). Dat kwam uit op een rf van 11.88 Daar was goed mee te rijden. Het is wat aan de korte kant, maar in mijn geval aardig onder controle te houden.

Jij rijdt met een groter achterwiel, dus in principe een langere vertanding. Daarom denk ik dat die rf van 11.07 ook voor jou goed te doen moet zijn. Het vervelende is wel dat je het nooit helemaal kan beredeneren. Hoe vervelend ook, het is echt iets dat je zal moeten testen op de weg.
Maar een goed uitgangspunt is die 11.07 wel.

Mocht je nog naar andere vertandingen kijken; kijk even in het bijgevoegde excell bestandje. Daarin heb ik vorig jaar van alle beschikbare vertandingen de RF uitgerekend.

Sowieso raad ik je aan om voor secundaire vertanding van malossi te kiezen, omdat je dan gelijk een gelagerde tussenas hebt.

Succes met je keuze!

Excell bestandje: Vertanding (opslaan als...)
 
Heeft alleen malossi een gelagerde tussen as? raar, maar ik denk idd dat ik ook voor het setje van 11.07 (incl. malossi sec.) gaat, ja en als het niet "goed aanvoelt" zie ik het dan wel.

helaas doet je Excell het bij mij niet:S.. ik heb dus blijkbaar geen excell :p

maar iig bedankt voor je reactie ;)
 
Ja, dat is te lang in jouw situatie.

Dat is de rf waarmee ik nu met mn zip ga rijden, met 10inch wielen. 9.3 op 13inch wielen is echt te lang. Tenzij je er de snelweg mee op moet :)
Ziggy: reageer aub alleen als je weet waar je het over hebt.

Over de tussenas, ja die wordt alleen door malossi met lagers geleverd. Polini en Stage6 bijvoorbeeld werken gewoon met die glijbus zoals het normaal zit.
 
Ja, dat is te lang in jouw situatie.

Dat is de rf waarmee ik nu met mn zip ga rijden, met 10inch wielen. 9.3 op 13inch wielen is echt te lang. Tenzij je er de snelweg mee op moet :)
Ziggy: reageer aub alleen als je weet waar je het over hebt.

Over de tussenas, ja die wordt alleen door malossi met lagers geleverd. Polini en Stage6 bijvoorbeeld werken gewoon met die glijbus zoals het normaal zit.


ik rijd zelf ook met die vertanding op een 13 inch wiel en het loopt perfect en is dus echt niet te lang. :S
 
Ligt er ook aan wat je setup is natuurlijk, dus jou reactie was een beetje vaag Ziggy
Ook ligt het er een beetje aan hoe je sprint, helemaal over je voorkap hangend of niet, en wil je op je achterwiel wegrijden of doe je liever veilig starten
 
Ik zou minstens onder de 10 gaan zitten.
Ik rijd al vele setups met 13/44-14/41=9,9 en houdt dit onmogelijk aan de grond, zelfs met een std. evo.
Wel 12 inch overigens, zelf weeg ik ook ong. 90
Dus ik denk dat je toch echt langer moet vertanden wil je volgas weg kunnen komen of je moet je koppeling zo afstellen dat je simpel niet met het maximale koppel van start gaat...
 
Back
Top