Tikkend geluid zip 4t

R007

New Member
Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn scooter. Het gaat om een piaggo zip uit 2016, 4 takt, snor versie. Mijn scooter maakt een raar geluid. Het is een soort hard tikkend geluid, zie en hoor ook de video. kwam er zelf niet uit en heb hem naar een zaak gebracht hier wisten ze ook niet wat het was, en zeiden ze dat het eenmaal in het blok zat. Er is wel een heleboel vervangen (500 euro aan materiaal):
-Motorblok revisie
-div pakkingen
-kettingen met spanners en geleiders
-standaard
-bougie
-oliezeef met motorolie
-nieuwr achterband
-zuigerveren
-kleppendekselbout
- krukas met lagers en keringen
Ik weet het zelf ook niet meer. Voel me een beetje genaaid doordat ik zoveel geld heb uitgegeven en het geluid nog niet uit het blok is. Iemand die iets kan betekenen?

 
Advertisement - register to remove this

Het is toevallig niet de luchtfilter of een ander onderdeel dat door het trillende blok ergens tegen tikt? Of losse luchtfilter of ander onderdeel rondom blok dat net niet helemaal vast zit. Kun je achterhalen waar het getik precies vandaan komt? Links, rechts, voor achter?
 
Als de krukas en distributie nieuw zijn, zal het dat niet zijn.
Blijft het geluid als je gas geeft en loopt het tikken dan met het toerental op ?

Te dunne koppakking, horen zuiger en kop bij elkaar, heb je er een andere nokkenas in gezet........?

Ga eerst eens bij een garage langs waar ze met een stethoscoop kunnen luisteren waar het geluid vandaan komt.
 
Back
Top