Tikkend geluid Piaggio zip 4t 2v

Boomstan

New Member
Beste,
ik heb een 2e hands piaggio zip 50cc 4t 2v bromplaat gekocht. De scooter loopt goed stationair, trekt goed op en heeft een goede top. Maar toch hoor ik een vrij hard tikkend geluid wat bijna harder is dan mijn uitlaat (turbo kit uitlaat) en ik weet niet of dit normaal is, en of het slecht is voor mijn scooter. Ik weet niet precies waar het vandaan komt, ik denk dat het mijn kleppen zijn maar het geluid lijkt uit de kant van mijn ontsteking/vliegwiel te komen.
Een ander dingetje wat ik soms ervaar tijden het rijden zijn trillingen bij mijn voeten. Het lijkt wel steeds sneller te gaan en dan rond de 60km/h is het weg. Zo klinkt/voelt het een soortvan whhhomm.......whhomm.....whomm....whomm...whom..whom.whom en dan verdwijnt het. Hopelijk is het duidelijk:joycat::joycat:

Ik heb mijn scooter stationair even laag afgesteld zodat jullie het misschien beter kunnen horen. Hier het filmpje;
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat dit geluid is zodat ik het kan verhelpen,

mvg,
Stan de Bruijn
 
Advertisement - register to remove this

Alleen de koelkap eraf halen zal het wel doen volgens mij.

Als dat het niet is zou ik niet echt weten wat het anders kan zijn. Zelf zou ik gewoon kijken waar het geluid vandaan komt en dan alles nakijken.
 
Het whhomm....whom..whom, etc geluidd is opgelost. Tussen mijn 6.1 gram rollen zat blijkbaar 1 rolletje van 8 gram......:sweatsmile::sweatsmile:.

Koelkap haal ik er binnekort wel even af had er vandaag geen tijd meer voor. Als ik niks geks zie ga ik er maar gewoon van uit dat het mijn kleppen zijn.
 
Ah, goed om te horen dat het is opgelost.

Het kan ook inderdaad de kleppen zijn, maar het lijkt mij beter om eerst de dingen te controleren die het makkelijkst zijn voordat je er geld aan gaat uitgeven waarvan je niet zeker weet of het je probleem oplost.

Ik hoor het graag als er een update is!
 
Back
Top