tikken kickstart

Status
Not open for further replies.

playersonly

Well-Known Member
Ik heb me variorollen verwisselt en toen ik me carterdeksel er weer terug op wou doen viel dat klipje van de kickstart er af. Maar ik weet niet precies hoe dat moest zitte dus klik het er gewoon op (best wel dom). Dus ik kick gelijk een boel herrie em kickstart bleef beneden hangen, dus ik zet hem meteen uit en draai me carter deksel weer los niks naar de klote gelukkig. Toen zag ik dat dat klipje aan de binnekant in dat gleufje moest. Carterdeksel erop en nu als ik hem laat lopen en naar rechts laat hangen maakt hij een tikkend geluid. Weet bijna zeker dat het de kickstart is want als ik het kickstarthendeltje (waar je met je voet op kickt) naar de carterdeksel druk en laat hem naar rechts hangen dan tikt hij niet en als ik hem naar me toe trek dan tikt hij meteen heel erg.

Weet iemand hier iets op?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk drukt je veer je rondsel naar voren waardoor die aanloopt.
kwestie van goed monteren, maar die veer spannen is echt een klote werk...
 
je kan het beste eens goed kijken naar wat er allemaal rondom die vario zit,
bij mij lagen mijn lagers los in de carterkap waardoor ik een nieuwe krukas moest monteren , check goed of alles goed gemonteerd zit joa

grtz
 
je kan het beste eens goed kijken naar wat er allemaal rondom die vario zit,
bij mij lagen mijn lagers los in de carterkap waardoor ik een nieuwe krukas moest monteren , check goed of alles goed gemonteerd zit joa

grtz

de lagers zal 't dus 100% zeker niet zijn..
't is gewoon je kickstart ronsel, als je er erg last van heb moet je 'm invette en anders die pakking oid er tussen duwen want dat ronsel loopt een beetje aan.
dit kan iig geen kwaad en je scooter zal dr echt niet sneller van kapot gaan.
 
ik kreeg me kickstartronsel niet open ook niet met WD40 maar heb er wel flink wat ingespoten. En het is al een stuk minder heb er ook geen last van tijdens het rijden ook niet als ik een schuine bocht naar rechts maakt.

Hij tikt namelijk alleen nog als ik naast me scoot ga staan en hem bijna op zijn rechterzijkant zet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top