Tikken na ander blok

27tony09

Well-Known Member
Vast al eens gepost hier, toch stel ik mijn vraag.
Ik heb pas geleden een warmloper gehad met mn aerox....dr50.
Nu heb ik een gebruikte maar in redelijke staat verkerende dr70 gehaald nieuwe zuiger erin gemaakt nog aan het inrijden, nu hoor ik uit wat ik eerst dacht de cilinder....die had dan al vastgelopen moeten zijn als er iets los zat (pistonpenclipje bijv.) Dit is niet het geval na de warmloper erachter gekomen dat er vreselijk veel speling op mn krukas(top racing) zat splitten kan ik niet en krukas vervangen al helemaal niet. Nu heb ik een geheel ander blok gekocht met rito krukas....ben dus nog aan t inrijden maar ik blijf steeds tikken horen....af en toe klinkt als losse metaaldeeltjes.....ik zou graag enkele suggesties zien...Dit weekend cilinder er even af halen om daar eens te kijken in het carter was niks te zien. Thnx in advance
 
Advertisement - register to remove this

hey heb dit ook gehad bij mijn peugeot vivacity dacht ook eerst de cilinder maar na goede inspectie bleek het uit de uitlaat te komen (Yassuni R)
het waren gewoon nog metaal deeltjes van de prop die ik er had uitgehaald .dan heb ik mijn uitlaat even gedemonteerd en alle metalen deeltjes er uitgeschud.
hopelijk helpt dit .:);)
Mvg Samy
 
hey heb dit ook gehad bij mijn peugeot vivacity dacht ook eerst de cilinder maar na goede inspectie bleek het uit de uitlaat te komen (Yassuni R)
het waren gewoon nog metaal deeltjes van de prop die ik er had uitgehaald .dan heb ik mijn uitlaat even gedemonteerd en alle metalen deeltjes er uitgeschud.
hopelijk helpt dit .:);)
Mvg Samy
Het zou kunnen maar ik denk toch dat ik het ergens anders moet zoeken, bij mn dr50 was dit namelijk niet het geval niks bijzonders te horen
 
Het is idd wél een imitatie zuiger(bobotech) maar past prima geen enkele speling

Ja passen zal wel maar die speling op je krukas ( Axiale speling of radiale speling) is funest. Althans bij te veel speling.

Waar zit die speling bij jou? Met de as mee of contra.

is dit niet de bij horende zuiger?

Heb je de zuigerveren correct gemonteerd?

Was het nou een 4 of 2 takt?

Splitten is niet mijn voorkeur maar is te doen. Heb het al eerder gedaan.
 
Ja passen zal wel maar die speling op je krukas ( Axiale speling of radiale speling) is funest. Althans bij te veel speling.

Waar zit die speling bij jou? Met de as mee of contra.

is dit niet de bij horende zuiger?

Heb je de zuigerveren correct gemonteerd?

Was het nou een 4 of 2 takt?

Splitten is niet mijn voorkeur maar is te doen. Heb het al eerder gedaan.
Géén speling en het betreft een 2 takt en ja alles is juist gemonteerd ik rij nu op mn 5e tank brandstof en hoor praktisch geen tik meer
 
Heb je wel de goede bijhorende zuiger?

Is toch een 4 tact of 2 takt?

aerox....dr50 hint: minareli horizontaal.

2-takt wellicht? :eek: :dizzy:

Een 4takt zuiger past niet eens in die cilinder. En als je dat doet sloop je hem binnen 3 seconden omdat de 4takt zuiger geen slotjes heeft.




Mijn advies is koop liever een nieuwe cilinder met een bijbehoorde zuiger die ervoor bedoeld is. Dat dat je een 2ehandse cilinder aanschaft waarvan je de staat niet van weet. En dat je daar een nieuwe zuiger in doet.. Dit omdat de gebruikte zuiger is ingesleten op de cilinder zelf en je hierdoor een betere dichting krijgt.. minder lekkage en dus eenlagere brandstof verbruik (maar hogere brandstof verbruikt als je een nieuw zuiger in een oude cilinder monteerd)

Daarnaast is een nieuwe zuiger de moeite niet waard. Voor een goede werking zal je de cilinder eerst moeten honen en daarbij de juist passende zuiger ervoor moeten zoeken (dit zal je dan moeten nameten)

Het kan overigens wel lopen, maar het zal nooit zo goed lopen als een complete nieuwe set.
Er zijn ook gevallen dat je beter alsnog een nieuwe cilinder had kunnen kopen.
En honen is ook niet goedkoop kosten zijn gauw 50 a 60 euro en daar had je beter een nieuwe cilinder voor kunnen kopen.
 
Back
Top