tikken bij carter.

basniet

Well-Known Member
ik heb gister een yamaha aerox gekocht alleen hij tikt als ik gas geef.
die jonge waarvan ik hem gekocht heeft zei dat het te maken had met balletjes bij de carter? bij de koppeling?

Advertisement - register to remove this

dan heeft die jongen geen verstand of hij heeft het anders gezegd dan dat jij het nu verteld..

getik kan zijn:
- te kleine vario rollen.
- krukaslagers versleten
- zuigerveren niet goed

zoiezo ben je niet slim geweest om een scooter te kopen met een raar bijgeluid, zeker niet als je weinig verstand van zaken hebt :)

ja dat zeggen ze altijd als ze er vanaf moeten :D

maak een filmpje en post het hier.. misschien dat wij dan zo kunnen zeggen wat het waarschijnlijk is.
anders wordt het een retourtje scooterdealer ofzo die hem dan voor je nakijkt.

Precies ja, als het echt maar €10 kost waarom heeft hij het dan zelf niet voor de verkoop opgelost ;)

Kan zijn dat je rollen gewoon op zijn, of een van de geleide driehoekjes van je vario is gaar/weg/ingesleten.

Kan ook je kickstarter zijn die niet goed meer zit of whatever..

Draai je carterkap er eens af, zet deze er vervolgens weer op met 2 of 3 boutjes en start hem dan. Als hij dan loopt trek je de carterkap er weer af en kijk je of het getik weg is, en zoniet, waar het vandaan komt.

ja op je carterkap eraf halen en mee op en neer schudden. Beweegt het kickstartrondsel nu op en neer?

Het kan natuurlijk ook iets zijn in je startkoppeling oid.

Als ik jou was zou ik gewoon overbrenging eraf halen en kijken of je iets vreemds tegen komt....

nou zulke geluiden zijn altijd onprettig. Ik had op mijn scooter laast een flink geratel ik heb van allles na gekeken maar bleek dat mijn kickstart gewoon los zat. Dus die heb ik strak aan gedraait en nooit meer gekickt.

Maar zoals hierboven al wordt verteld als je er geen verstand van hebt. Begin er niet aan. Het is best pittiger dan je denkt van maar 8 schroefjes los draaien. Ben er zelf ook achtergekomen maar als je er wat van wil leren zou ik het je wel aanraden. Maar doe het dan wle met een vriend ofzo die er verstand van heeft.

Back