->Sp3cIaL-ArK<-
Annick-Lovertjuh
Ben ik weer... Ik heb maar even een nieuwe projectpagina gemaakt want de vorige begon een beetje errug vol te worden. Ondertussen al 13 pagina's gelul en update's door elkaar dus het was niet echt overzichtelijk meer te noemen 8P. Daarom dus nu een nieuwe projectpage. Updates zullen altijd in de eerste post te zien zijn zodat het allemaal een stuk overzichtelijker blijft. Genoeg gelult, hier the story van het begin tot nu:
Ik kocht in januari 2003 mijn eerste scooter, en tevens mijn laatste scooter . Deze Beta Ark LC dus. Ik kon hem goedkoop overkopen van mijn neef die inmiddels zijn rijbewijs gehaald had en er (dus) mee wou stoppen. Arkje zag er echt uit als een rijdende kermis |( Moest dus iets aan gedaan worden... Zo was hij toen ik um kocht:
Schade aan de rechterkant, dus ik vond al gauw dat hij overgespoten moest worden. Dit heb ik zelf gedaan met spuitbusjes als scootern000b, en de NR-X meteen vervangen door een Laser X-Pro Limited Edition. Verder heb ik er nog wat extra zooi opgezet als andere kleuren knipperlichtglaasjes, cross-stuurtje en stuff. Na het spuiten enz zag hij er zo uit:
Na een maandje of 10 zo te hebben rondgereden begon het me te irriteren... De setup moest vetter worden (was op dat moment; Originele getunede cilinder, MHR2000, flyclutch, 17.5 dell'orto en Laser X-Pro) en ook de kappen moesten opnieuw gespoten worden, maar ditmaal fatsoenlijk en strak. Bedoeling was om er een speciale scoot van te gaan maken, vandaar ook de nickname hier 8P
Toen (December 2003) ben ik begonnen met het strippen van de Beta, en het strippen van het blok, waar veel aan op te merken viel.. :|
Helaas geen foto's van het strippen omdat ik toen nog geen digicam had . Toen het blok helemaal uit elkaar lag hebben we alle lagers uit het hele blok vervangen, Malossi MHR50 Aluminium, 21mm Dell'Orto, Top Performances carterkap, Doppler Pen10 krukasje, en alles wat erbij kwam kijken zo'n beetje . Ik heb wel foto's van het opbouwen van het blok, maar denk dat de meeste mensen hier toch wel weten hoe een MHR50 eruit ziet dus niet echt boeiend om te posten lijkt me.. Foto van het blokje toen het weer in elkaar zat:
Toen dit liep.... was ik echt gelukkig Zat een beetje te denken over te kleuren die de scoot moest worden, dacht eerst aan zwart met fluor oranje, en toen ben ik zo stom geweest om de voorvelg oranje te spuiten :|:|... Scooter stond er toen zo bij:
Hierna begon ik er wat serieuzer over na te denken, en besloot ik om de scoot toch niet meer op straat te gaan gebruiken, dus eruittt met die kabelboom en stuff. Uiteindelijk was ik ook zeker van de kleur, Opel Astra Coupé Capri Yellow moest het gaan worden... DE kleur volgens mij... In de tussentijd Bartje leren kennen (Andatura), die ging stoppen met zijn Ark project, en voorstelde om te ruilen van voorkap zodat hij zijn scooter zo origineel mogelijk kon verkopen. Aan zijn voorkap was al flink gebeund :
Er moest nog flink veel aan geplamuurd worden, en er moest nog een opening voor het stuurtje gefreest worden. Dit heb ik zelf gedaan. :
Toen dit allemaal klaar was, en de complete kappenset geschuurd (ruim 60 uur schuurwerk door die kutspuitbusjes-lak :|) nog een hoop gezeik gehad met spuiterijen. (Prijsafspraken van 300 euro, daarna bleek er 400 bij te komen voor een laagje grondlak ) Toen zooitje gepakt en alles naar EPC gebracht. Toen hebben ze een paar weken daar bij de spuiter gelegen, en 2 weken nadat ze af zouden zijn heb ik ze maar weer opgehaald :|:|:| ONGESPOTEN. Daarna hebben we zelf maar de lak laten maken, en was het de bedoeling dat het door David gespoten zou worden. Hij haaktte echter plotseling af toen ik alle lak in huis had :|:| Als laatste poging ben ik toen maar het hele telefoonboek gaan afbellen op zoek naar een spuiter die mijn kappen wou spuiten met mijn eigen lak. Na heeeel veel bellen is dit ook gelukt. Ik kwam uit bij een autoschade-herstel bedrijf in Elsloo. 2 Dagen later kon ik ze al komen ophalen, ditmaal eindelijk strak in de lak! Helemaal blij Hier een foto van de kappen bij de spuiterij:
Kappen meteen op de scooter gezet, en het zag er toen zo uit :~ :~ :~ :
Motorisch is er ondertussen een Mikuni 24mm vlakschuif gekomen, Top Performances spruitstuk, Twinair luchtfilter:
Velgen ben ik nog mee bezig, ik ben ze een beetje aan het polijsten, maar uiteindelijk worden ze verchroomd. :
*11-05-2004: Vandaag heb ik eindelijk mijn Fournales veertje binnengekregen Ziet er super mooi uit! Ook heb ik de Mikuni onderdeeltjes binnen die ik nog miste. Morgen kan dus de carb/spruitstuk/filter erop. Ben er trouwens vandaag achter gekomen dat de instellingen van mijn camera helemaal verkeerd stonden, omdat ik geen zin had om de handleiding ff te lezen Nu dus veranderd, en voortaan dus stuk scherpere foto's!
Wat er nog aan de scoot gaat gebeuren:
Uiterlijk:
- Velgen laten verchromen
- Aerox rempompen
- Nieuwe binnenkappen + achterspatbord + accudeksel, en deze laten spuiten in wit of zilvergrijs of zwart..
- Maybe frame verstevigen
Motorisch:
- HPI2004
- Bidalot C20
- Malossi Overrange
- Malossi Deltaclutch
- Alles laten tunen door XSH (maximaal)
Fournales schokdempert is besteld.. krijg hem komende week binnen als het goed is
De setup is op dit moment:
- Malossi MHR50 Alu.
- Mikuni 24 Vlakschuif
- Top Performances Spruitstuk
- Twinair luchtfilter
- Malossi Flyclutch |)
- Malossi MHR2000
- Malossi Kevlar
- Doppler Pen10
- Laser X-Pro Limited Edition
Tot zover even mijn project. Niet alles staat in dezelfde volgorde als op mijn vorige projectpagina, omdat het anders geen verhaal zou worden en het allemaal door elkaar zou staan. Verder heb ik alle foto's van kleine zooi enzo weggelaten. Het oude project kun je wel nog bekijken op:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=47546
Voor meer foto's kun je kijken op mijn scooter-freaks perso:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=5398
Laat aub eventjes weten wat je ervan vind!!
PS. the beauty is de scoot, the beast ben ik zelf
Ik kocht in januari 2003 mijn eerste scooter, en tevens mijn laatste scooter . Deze Beta Ark LC dus. Ik kon hem goedkoop overkopen van mijn neef die inmiddels zijn rijbewijs gehaald had en er (dus) mee wou stoppen. Arkje zag er echt uit als een rijdende kermis |( Moest dus iets aan gedaan worden... Zo was hij toen ik um kocht:
Schade aan de rechterkant, dus ik vond al gauw dat hij overgespoten moest worden. Dit heb ik zelf gedaan met spuitbusjes als scootern000b, en de NR-X meteen vervangen door een Laser X-Pro Limited Edition. Verder heb ik er nog wat extra zooi opgezet als andere kleuren knipperlichtglaasjes, cross-stuurtje en stuff. Na het spuiten enz zag hij er zo uit:
Na een maandje of 10 zo te hebben rondgereden begon het me te irriteren... De setup moest vetter worden (was op dat moment; Originele getunede cilinder, MHR2000, flyclutch, 17.5 dell'orto en Laser X-Pro) en ook de kappen moesten opnieuw gespoten worden, maar ditmaal fatsoenlijk en strak. Bedoeling was om er een speciale scoot van te gaan maken, vandaar ook de nickname hier 8P
Toen (December 2003) ben ik begonnen met het strippen van de Beta, en het strippen van het blok, waar veel aan op te merken viel.. :|
Helaas geen foto's van het strippen omdat ik toen nog geen digicam had . Toen het blok helemaal uit elkaar lag hebben we alle lagers uit het hele blok vervangen, Malossi MHR50 Aluminium, 21mm Dell'Orto, Top Performances carterkap, Doppler Pen10 krukasje, en alles wat erbij kwam kijken zo'n beetje . Ik heb wel foto's van het opbouwen van het blok, maar denk dat de meeste mensen hier toch wel weten hoe een MHR50 eruit ziet dus niet echt boeiend om te posten lijkt me.. Foto van het blokje toen het weer in elkaar zat:
Toen dit liep.... was ik echt gelukkig Zat een beetje te denken over te kleuren die de scoot moest worden, dacht eerst aan zwart met fluor oranje, en toen ben ik zo stom geweest om de voorvelg oranje te spuiten :|:|... Scooter stond er toen zo bij:
Hierna begon ik er wat serieuzer over na te denken, en besloot ik om de scoot toch niet meer op straat te gaan gebruiken, dus eruittt met die kabelboom en stuff. Uiteindelijk was ik ook zeker van de kleur, Opel Astra Coupé Capri Yellow moest het gaan worden... DE kleur volgens mij... In de tussentijd Bartje leren kennen (Andatura), die ging stoppen met zijn Ark project, en voorstelde om te ruilen van voorkap zodat hij zijn scooter zo origineel mogelijk kon verkopen. Aan zijn voorkap was al flink gebeund :
Er moest nog flink veel aan geplamuurd worden, en er moest nog een opening voor het stuurtje gefreest worden. Dit heb ik zelf gedaan. :
Toen dit allemaal klaar was, en de complete kappenset geschuurd (ruim 60 uur schuurwerk door die kutspuitbusjes-lak :|) nog een hoop gezeik gehad met spuiterijen. (Prijsafspraken van 300 euro, daarna bleek er 400 bij te komen voor een laagje grondlak ) Toen zooitje gepakt en alles naar EPC gebracht. Toen hebben ze een paar weken daar bij de spuiter gelegen, en 2 weken nadat ze af zouden zijn heb ik ze maar weer opgehaald :|:|:| ONGESPOTEN. Daarna hebben we zelf maar de lak laten maken, en was het de bedoeling dat het door David gespoten zou worden. Hij haaktte echter plotseling af toen ik alle lak in huis had :|:| Als laatste poging ben ik toen maar het hele telefoonboek gaan afbellen op zoek naar een spuiter die mijn kappen wou spuiten met mijn eigen lak. Na heeeel veel bellen is dit ook gelukt. Ik kwam uit bij een autoschade-herstel bedrijf in Elsloo. 2 Dagen later kon ik ze al komen ophalen, ditmaal eindelijk strak in de lak! Helemaal blij Hier een foto van de kappen bij de spuiterij:
Kappen meteen op de scooter gezet, en het zag er toen zo uit :~ :~ :~ :
Motorisch is er ondertussen een Mikuni 24mm vlakschuif gekomen, Top Performances spruitstuk, Twinair luchtfilter:
Velgen ben ik nog mee bezig, ik ben ze een beetje aan het polijsten, maar uiteindelijk worden ze verchroomd. :
*11-05-2004: Vandaag heb ik eindelijk mijn Fournales veertje binnengekregen Ziet er super mooi uit! Ook heb ik de Mikuni onderdeeltjes binnen die ik nog miste. Morgen kan dus de carb/spruitstuk/filter erop. Ben er trouwens vandaag achter gekomen dat de instellingen van mijn camera helemaal verkeerd stonden, omdat ik geen zin had om de handleiding ff te lezen Nu dus veranderd, en voortaan dus stuk scherpere foto's!
Wat er nog aan de scoot gaat gebeuren:
Uiterlijk:
- Velgen laten verchromen
- Aerox rempompen
- Nieuwe binnenkappen + achterspatbord + accudeksel, en deze laten spuiten in wit of zilvergrijs of zwart..
- Maybe frame verstevigen
Motorisch:
- HPI2004
- Bidalot C20
- Malossi Overrange
- Malossi Deltaclutch
- Alles laten tunen door XSH (maximaal)
Fournales schokdempert is besteld.. krijg hem komende week binnen als het goed is
De setup is op dit moment:
- Malossi MHR50 Alu.
- Mikuni 24 Vlakschuif
- Top Performances Spruitstuk
- Twinair luchtfilter
- Malossi Flyclutch |)
- Malossi MHR2000
- Malossi Kevlar
- Doppler Pen10
- Laser X-Pro Limited Edition
Tot zover even mijn project. Niet alles staat in dezelfde volgorde als op mijn vorige projectpagina, omdat het anders geen verhaal zou worden en het allemaal door elkaar zou staan. Verder heb ik alle foto's van kleine zooi enzo weggelaten. Het oude project kun je wel nog bekijken op:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=47546
Voor meer foto's kun je kijken op mijn scooter-freaks perso:
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=5398
Laat aub eventjes weten wat je ervan vind!!
PS. the beauty is de scoot, the beast ben ik zelf
Last edited: