Tgb start niet meer

Speedfightlover

Laagvlieger
Hallowa

Dacht een leuke scooter te hebben gekocht voor m'n moeder, alleen ze wil er dood nog niet op worden gevonden . Vindt t maar een lelijk ding.

Rijdend in de schuur gezet, uitlaat had een minilekje, dus dacht k haal de uitlaat er af om te lassen. Nja, bouten braken bijde in de cilinder af. Tweedehands cilinder er op en uitlaat laten maken. Dacht klaar..... Uhu....

Ding is voor geen goud meer aan de praat te krijgen. Eergisteren zeker 3 uur wezen kicken, toen opeens een teken van leven. Na veel kicken en gas geven deed hij het. Ook als ik hem uit deed moest ik soms maar een paar keer kicken.

Toen heb ik hem weer in elkaar gezet (kappen) en ben ik naar binnen gegaan. Volgende dag was er een koper en je raad het al.... Dood.. heb t hele blok er nu achter weg gehad, membraan is perfect, pakking ook. Cilinder pakkingen vervangen. Zuigerveren nog goed. Bougie vonkt mooi als ik hem tegen het frame aan hou.

Volle tank benzine, olietank vol. Carburateur al meerdere malen schoongemaakt.

Nu is het zo als ik als een bezetene sta te kicken en gas geef ik een vacuüm sis geluid hoor uit de uitlaat met soms een dikke steekvlam..

Zelf dacht ik aan slechte ontsteking? Dat hij de troep gewoon niet goed kan verbranden en wanneer hij dat wel kan dat het dus op die manier gebeurd. Want als ik de bougie er uit haal is deze kleddernat.

Cdi van mijn speedfight geprobeerd maar hielp niet.

Wie oh wie heeft een idee?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als een scooter te lang heeft stil gestaan, dit vervangen..

-vacuumkraan (rubber membraan kan bij ouderdom blijven hangen, tot niet meer goed werkend krijgen)
-vacuumslang en benzine slang. (droogt uit en word hard, broos en je krijgt scheurtjes die je niet wilt hebben)
-Carburateur schoonmaak beurt geven (lange stilstaand geeft vaak aanslag in de carburateur van de oude benzine en of zand stukjes die in de sproeiers blijven hangen..)
-Nieuwe benzine erin (oude benzine word op een gegeven moment een soort van water benzine mix.. Dus dat oude spul zorgt ook dat de motor niet wilt starten.

Misschien handig om de krukas keerringen te vervangen, die drogen normaal gesproken uit bij te lange stilstand. Bij uitdrogend dichten ze de krukas niet meer goed af en kan daardoor diverse dingen gaan lekken..


Vliegwiel verwijderen, en alles controlleren en schoonmaken (vaak zit hier een hoop modder / stof in)

Bezetene kickstarten moet je niet willen, je sloopt hier dingen mee..

Heb ooit eens wezen kijken voor een 2ehandse kymco super 8.. Die was op het blok helemaal door getrapt.. Geeft ook een negatief beeld aan de volgende koper..
 
Back
Top