Tgb scooter 2-takt trekt niet en start koud moeilijk

scooterwillie

Well-Known Member
Hoi, ik heb een tgb rapido 25 of zoiets het is een 49 cc maar snorscooter met een max van 25 km/u. Nu heeft hij lang stil gestaan(vanaf 2006) maar nu heb ik de caburateur leeg laten lopen en nieuwe benzine erin gedaan.
In he begin starte hij even en daarna sloeg de bougie vet. Na 10 keer bleef hij lopen. Vanmorgen weer gestart met moeite, en dan wil hij niet wegrijden in het begin, na een tijdje gedraaid te habben(1-2 minuten) dan gaat hij wel van zijn plaats. Maar echt normaal oppakken en optrekken doet hij niet. Rijdt wel topsnelheid van 25. Wie kan helpen? Moet ik de caburateur goed schoonmaken? Zit de uitlaat op een of andere manier toch dicht? Of is het einde verhaal voor de cilinder en zuiger?

Graag hoor ik van de geleerden onder jullie wat ermee te doen!!! Geen langdradig geneuzel aub..
 
Advertisement - register to remove this

als je hem gewoon goed rijdend heb weg gezet in 2006 ,dan zal het aleen een kwestie zijn van je carb goed schoon maken/laten doen met een compressor. want benzine dat veranderd in een sort kristal als het lang laat staan, en dan gaan je sproeiers en de buisjes waar je benzine door heen stroomt dicht zitten.
 
Back
Top