TGB 303r AC > LC ?

TGB!

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een TGB 303r en ik kan een 2e blok krijgen. Nou is me vraag of ik dit blok wat ik krijg (precies zelfde als blok wat er nu onder ligt Morini AC) of ik hier watergekoelde cilinders op kan doen. Zou dit gewoon passen? En waar zou ik nog meer rekening mee moeten houden?

alvast bedankt :)

ps Als dit topic in de verkeerde catogorie is gezet dan hoor ik het wel.
 
Advertisement - register to remove this

Als je daarmee aan de slag gaat kun je imo beter een Minarelli horizontaal regelen, naar mijn weten past dat ook gewoon direct op hetzelfde subframe (correct me if i'm wrong)

En dat allemaal puur omdat je dan wat meer mogelijkheden hebt... Als je voor die optie meer info wilt moet je even contact opnemen met die kerel die ook Minarelli LC onder z'n TGB had, had hier een projecttopic op het forum.

Succes, en laat even weten wat er van geworden is (heb ook weleens aan gedacht om het te doen namelijk :p)
 
'kan btw ook een reigh pompje kopen ofzo'

Hier had ik idd ook al aangedacht ;)

'Als je daarmee aan de slag gaat kun je imo beter een Minarelli horizontaal regelen, naar mijn weten past dat ook gewoon direct op hetzelfde subframe (correct me if i'm wrong)'

Wat zou ik dan allemaal moeten aanpassen aan me scooter? Ik ga even andere mensen proberen te contacteren die mina onder hun tgb hebben :)
 
crazybond700 said:
Als je water cooling wilt zul je zowiezo een radje moeten regelen, en een plek zoeken om deze op te hangen.

Ja dat snap ik wel, het ging mij er om of een morini LC cilinder past op TGB, maar ik hoorde dat dat niet ging.

Ik kan nu via via aan een neos blok komen incl achterwiel. Dit blok moet ik dan wel echter LC maken. Wat zou ik nog meer moeten doen, wil ik dit onder me scooter krijgen? Welke aanpassingen etc?

(K)
Ps Die andere mensen die mina hebben onder hun tgb zijn zo goed als onbereikbaar, dus vandaar dat ik het hier even vraag :)
 
Volgens mij kun je zo'n Neo's blok op verschillende manieren watergekoeld maken, vrij makkelijk omdat de koeling niet echt 'in' het blok zit. Je kunt gewoon zo'n standaard koeldeksel met waterpompaandrijving zien te regelen, wat je dan plaatst ipv de luchtfan en bijbehorend deksel. Dan heb je volgens mij al een standaard Min. Hor. LC blok. Je kunt ook alles direct doen met een waterpompje, dan heb je die koelkap enzo niet nodig. De luchtfan en die kap kun je sowieso verwijderen want die heb je niet nodig.

Je zult een plek moeten vinden voor een radiateur (achtervoorkap is best wat ruimte, maar dan moet je wel gaan hakken in je voorkap. Betere plek is r ook niet echt omdat achter het voorwiel je frame zit...) Je hebt natuurlijk ook nog koelslangen nodig.
 
tja , een mina blok eronder hangen zou kunnen alleen moet je het frame dan dus ombouwen , dat is best mogelijk maar dan moet je wel kunnen lassen enn het netjes doen zodat het blok er ook recht en stevig onder komt.

schokbreker zal niet zo'n probleem zijn, zal hoogstens een andere op moeten.

een TGB blok kun je vast wel watergekoeld maken , mja , wat heb je er aan?

een TGB blok heeft volgens mij een slag van 37mm , dan moet je al aardig wat aan de cilinder aanpassen voordat ie past , niets is onmogelijk maar draai en freeswerk ontkom je dan niet aan.

wat mischien wel wil is een Italjet LC blok eronder hangen , mja , dat is een kwestie van meten , ligt er ook aan wat je er mee wilt , echt brute cilinders voor italjet zijn er niet en italjet is nou ook niet echt het meest perfecte blok.
 
Back
Top