TGB 303R wilt niet harder?

YupTup

Well-Known Member
(ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden wat "hieronder op lijkt")

Ik heb hier een TGB 303R
ik hoor&zie van andere dat hij onbegrensd al 65/70 loopt
maar bij mij niet echt...
de begrenzers zijn er al uit
(vario, CDI, uitlaatprop)
& heb een powerfilter dus laat meer dan genoeg lucht door
en luchtfilter vernauwing heb ik niet?
ook heb ik er een Dellorto 17,5 mm carb eronder zitten,
en nog loopt hij gewoon 60.

hij trekt gewoon goed op alleen de top mag wel wat hoger naar de 70.?

iemand enig idee? hoe en wat?

Gr, Kevin
 
Advertisement - register to remove this

mja , daar dat filter loopt ie hoogstens MINDER , en een 17,5 is ook nergens goed voor..

dus dat is al een combinatie wat eigenlijk nergens op slaat.

en verder , afstellen gewoon..

en is je cilinder nog wel goed? kan ook versleten zijn oid.
 
met een 17,5 trek hij iets beter op :|

dit forum is toch voor zulke vragen:p?
"Net begonnen met scooters opvoeren?" (ik):|

en standaard lucht filter paste niet dus vandaar gelijk een powerfilter.+ralf+
en volgens mij doet mijn cilinder het nog gewoon goed..:?

dus nog kom ik niet verder8P

of hoe wel. een vriend zei dat hij prima was afgesteld.
maar wat bedoelt men met afstellen? Sproeiers etc? toch of..?
 
dat ie beter optrekt ligt niet aan de carburateur perse , eerder aan de totale afstelling , zoveel voegt zo'n ding niet toe..

zet nou eerst maar weer een standaard filter erop want dit werkt hoogstens tegen .
 
o.k. , en nu kun je dus ook uitgaan van de scooter zoals ie hoort te zijn , en je kunt ook fatsoenlijk horen wat je doet.

normaal gesproken zal een TGB tussen de 65 en 75 lopen onbegresnd , het kan natuurlijk in meerdere dingen zitten , o.a. de varioafstelling , maar ook bijv. kan de uitlaat half dicht zitten , v-snaar versleten , rollen, variateur niet goed etc.

verder zijn er mogelijkheden zoals een andere variateur bijv. , de std TGB variateur zal niet zover gaan dan de meeste imitatie variateurs.

maar hoeveel km heeft deze scooter gelopen?
 
de teller staat ergens rond de 35000 maar ik heb al meerdere malen de cilinder (blok) vervangen (2) ik denk tussen 5 en 10 000 dat het nu gelopen heeft..

mijn uitlaat is ook gewoon "bagger" ( en "lek" ) en ga deze week nieuwe halen.

(p.s. melf: die luchtfilter heb ik er op en zoals je zei klopt;) hij loopt niet harder maar hij heeft geen(minder) moeite tot de 60 te komen, maar nog steeds rijd hij 61/62)
kijken wat hij doet met andere uitlaatje. zat te denken aan een Gianelli Reverse??

ik vind het wel raar dat dezelfde sproeier erin kan blijven (80) had verwacht dat ik wat lager zou moeten zitten kwa sproeier aan gezien de powerfilter die erop zat.
ik draai de bougie er wel ff uit;)

oh en btw! half jaartje/jaartje terug liep hij wel 65:O. ( met best wel moeite & zoiezo moest hij goed warm zijn )
 
verschillende carburateurs reageren anders tov elkaar ,de carburateurs zijn van binnen helemaal anders , dus sproeiers in verschillende types carburateurs kun je niet vergelijken.

de variorollen kan met een 10e gram best verschil maken , maar dit is dus verschillende per scooter ,en ook zul je dat gewoon moeten testen.

de standaard variateur van de TGB is vrij kort , kort in de zin dat ie niet lang doorgaat en al gauw toeren begint op te bouwen in plaats van snelheid , dat zit gewoon in de carburateur alsmede een beetje in de eindoverbrenging.

daarom zou een andere variateur langer door kunnen gaan met een normaal toerental.

een andere uitlaat op een TGB maak je het toerenprobleem vaak nog groter van , relatief ga je wel sneller (dus op top wel) maar het is wel slechter voor het blokje , en vooral met een TGB vanwege de vrij grote Boring van de zuiger en de vrij korte slag van de krukas.
 
Last edited:
Back
Top